GM Europe se restrukturalizuje

Petr Horák, 9. září 2003, 17:29 Google+

General Motors finalizuje svůj dříve oznámený plán na konsolidaci a posílení svých prodejních,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

marketingových a po-prodejních operací v Evropě.

V Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a ve Velké Británii se místní prodejní a distribuční organizace Opel, Vauxhall a Saab, které jsou ve stoprocentním vlastnictví GME, integrují v každé zemi do jediné více-značkové organizace pod štítem GM.

Ve Španělsku dojde k podobnému uspořádání jako u výše uvedených národních organizací, neboť GM v této době přebírá distribuci vozů Saab od privátního dovozce.

V rámci Střední a Východní Evropy je prodej a distribuce vozů Saab zajišťován řadou nezávislých dovozců a na těchto trzích se neočekávají organizační změny. Výjimku tvoří importéři v Rusku (GM CIS) a v Turecku (Opel Turkey), kteří mají značku Saab již ve svém portfoliu.

V organizacích v zemích, kterých se změny týkají, dojde k plnému propojení podpůrných složek, jako např. finančních nebo personálních oddělení, zatímco oddělení orientovaná na zákazníky, dealery a servis zůstanou oddělena dle značek. Celková ekonomika ve spojení se snížením provozních nákladů více-značkové organizace zajistí zvýšenou podporu jednotlivým značkám. V duchu výše zmíněného je plánováno přejmenování více-značkových organizací pod hlavičku GM.

Společnost GM si v praxi ověřila úspěch této strategie na různých trzích, jmenovitě v Rakousku, Rusku a Turecku, a nyní hodlá rozšířit tento koncept na širší evropské bázi. Předpokládá se, že zavedení nových organizačních struktur proběhne do konce tohoto roku.

„Již nebudeme dále stát osamoceni – prodejní organizace Opel/Vauxhall a Saab již nebudou operovat samostatně, ale v jedné národní společnosti GM s integrovanými obslužnými složkami,“ řekl Jonathan Browning, GM Europe Vice President pro Sales, Marketing & Aftersales. „Je zde zásadní potenciál pro synergie a výměnu know-how mezi značkami, které povedou k větší podpoře jednotlivých značek a k lepším službám pro naše zákazníky a dealery.“

Nad rámec výše zmíněného, GM Europe integruje některé z centrálních prodejních, marketingových a po-prodejních aktivit značek Opel/Vauxhall, Saab a jmenovitě GM Daewoo (např. rozvoj dealerské sítě, fleetové prodeje, marketingový servis apod.), s cílem zajistit maximální výhody synergie na centrální úrovni a zároveň umožnit efektivnější načasovanou podporu národním organizacím.

Tato snaha o restrukturalizaci národních dovozců sleduje celkovou strategii GM Europe zajistit maximálně zredukovanou a integrovanou společnost. Obdobné konsolidační plány se týkají i jiných odvětví v rámci GM. V nedávné době byla zahájena integrace evropských technických center společnosti s cílem sjednotit specifické odborné znalosti a využít jich v rámci různých značek koncernu GME a zároveň eliminovat zdvojování ve vývoji a výzkumu.

Opel CR
Vytisknout

Diskuze: GM Europe se restrukturalizuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Frankfurtská lahůdka Škoda Auto - anotační foto

Frankfurtská lahůdka Škoda Auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud