Německé Porsche se rozhodlo, že svým německým zaměstnancům vyplatí za loňský rok odměnu 9111 eur. To je skoro 250 tisíc a každý z nich se tak může opravdu radovat.
Původně to přitom bylo 8911 eur. Jednorázový příspěvek se pak týká 21 tisíc zaměstnanců Porsche v Německu, takže si jednoduše spočítejte, kolik peněz celkově firma vynaloží, je to vážně balík. Takové odměny by mohla závidět kde jaká automobilka, Škodu Auto nevyjímaje.
Dost jí ale pomohl fakt, že loni zvýšila provozní zisk o skoro 14 % a celkově vyrostl na rekordních 3,9 miliardy eur. Jeho tržby pak narostly o téměř 4% na 22,3 miliardy eur.
Vše se událo i přes fakt, že Porsche řešilo a řeší některé technické potíže se svými modely. Ty musí tu a tam svolat do servisu, protože se jim například jako u modelu Boxer uvolňuje přední okno. Navíc dle průzkumu se ukázalo, že Porsche na každém prodaném autě vydělá okolo 422 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.