Bentley stanovilo nový rekord v rychlosti jízdy po ledu. Výsledná rychlost? 330,7 km/h. S téměř sériovým vozem.
Bnetley Continental Supersports Convertible. Tak zní jméno nového rekordmana v jízdě po ledu. Za volantem seděl Fin Juha Kankkunen s velkými zkušenostmi z rally a držitel předchozího rekordu.
I ten stanovil s vozem Bentley, tehdy s o něco slabším Continentalem GT, kdy mu jen o desetinky utekla magická meta 200 mil v hodině, tedy něco málo přes 320 km/h.
Vůz byl v podstatě sériový, jedinými změnami byly lehké úpravy aerodynamiky, které zahrnovaly i zakrytování světel, vestavba bezpečnostní klece a samozřejmě speciální pneumatiky Pirelli. Pro brzdění bylo třeba použít padák, jinak by se mohl Kankkunen po pobřežním ledu doklouzat snad až do Dánska.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?