Kauza Dieselgate aktuálně hýbe celým automobilovým světem napříč kontinenty a vedle spekulací, v kolika autech je vadný software motoru, se začíná nahlas hovořit ještě o jedné věci. Pokuta, kterou bude muset německý koncern zaplatit rozhodně nebude nízká a dopadne tak na všechny značky Volkswagenu včetně mladoboleslavské Škodovky. Ta aktuálně „potichu“ zvýšila ceny některých modelů a nasnadě tedy je otázka, zda-li se tak neděje v důsledku problémů s naftovými motory.
Nejvíce pocítí cenové změny zájemci o Superb. Ten ještě začátkem listopadu začínal na 599 900 korunách, což je cena za zážehovou čtrnáctistovkou TSI s karosérií liftback a výbavou Active. Dnes už ten stejný model koupíte za 614 900 korun, tedy o 15 000 korun dráž. Stejný nárůst postihl i kombík, který startoval na 629 900 korunách, dnes ho ale ve stejné specifikaci pořídíte za nejméně 644 900 korun. Patnáctitisícová přirážka je pak platná také pro další motorizace i výbavy obou karosářských variant. Kompletní ceník naleznete zde.
Octavia plošně podražila o sedm tisíc korun, což znamená, že základní liftback s dvanáctistovkou TSI a výbavou Active pořídíte za 354 900 korun a kombi ve stejné specifikaci za 384 900 korun. Vedle standardního provedení se navýšení cen týká také derivátů, to znamená, že Scout s dvoulitrovým TDI a pohonem 4x4 vychází na 700 900 korun, RSko s karosérií liftback pořídíte minimálně za 658 900 korun s dvoulitrovým TSI a RS Combi se zážehovým agregátem startuje na 693 900 korunách. Vrchol nabídky v podobě RS 230 podle aktuálních propočtů vychází na 733 900 korun, respektive 768 900 korun za kombi. Kompletní ceník klasické Octavie naleznete zde, derivátů potom zde.
Fabia třetí generace je nyní dražší o pět tisíc korun, opět to platí pro všechny výbavové stupně. Základ s litrovým tříválcem a výbavou Active tak nyní vychází na 239 900 korun (dříve jste za tuto sumu měli Fabii Active s balíčkem Plus, který i nadále znamená příplatek dalších pět tisíc), kombi se silnější verzí téhož motoru a totožnou výbavou stojí nejméně 267 900 korun. Monte Carlo s 1.2 TSI vychází na 334 900 korun za hatchback, respektive 344 900 korun za kombi. Kompletní ceník naleznete zde.
Existují ale i modely, na něž se zvýšení cen možná malinko překvapivě nevztahuje. Citigo s litrovým tříválcem a výbavou Active tak stojí stále 197 200 korun s tří- a 207 200 korun s pětidveřovou karosérií, Yeti 1.2 TSI Active vychází na 397 900 korun a Rapid, respektive Rapid Spaceback, přijdou na 313 900, respektive 308 900 korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.