Kauza Dieselgate aktuálně hýbe celým automobilovým světem napříč kontinenty a vedle spekulací, v kolika autech je vadný software motoru, se začíná nahlas hovořit ještě o jedné věci. Pokuta, kterou bude muset německý koncern zaplatit rozhodně nebude nízká a dopadne tak na všechny značky Volkswagenu včetně mladoboleslavské Škodovky. Ta aktuálně „potichu“ zvýšila ceny některých modelů a nasnadě tedy je otázka, zda-li se tak neděje v důsledku problémů s naftovými motory.
Nejvíce pocítí cenové změny zájemci o Superb. Ten ještě začátkem listopadu začínal na 599 900 korunách, což je cena za zážehovou čtrnáctistovkou TSI s karosérií liftback a výbavou Active. Dnes už ten stejný model koupíte za 614 900 korun, tedy o 15 000 korun dráž. Stejný nárůst postihl i kombík, který startoval na 629 900 korunách, dnes ho ale ve stejné specifikaci pořídíte za nejméně 644 900 korun. Patnáctitisícová přirážka je pak platná také pro další motorizace i výbavy obou karosářských variant. Kompletní ceník naleznete zde.
Octavia plošně podražila o sedm tisíc korun, což znamená, že základní liftback s dvanáctistovkou TSI a výbavou Active pořídíte za 354 900 korun a kombi ve stejné specifikaci za 384 900 korun. Vedle standardního provedení se navýšení cen týká také derivátů, to znamená, že Scout s dvoulitrovým TDI a pohonem 4x4 vychází na 700 900 korun, RSko s karosérií liftback pořídíte minimálně za 658 900 korun s dvoulitrovým TSI a RS Combi se zážehovým agregátem startuje na 693 900 korunách. Vrchol nabídky v podobě RS 230 podle aktuálních propočtů vychází na 733 900 korun, respektive 768 900 korun za kombi. Kompletní ceník klasické Octavie naleznete zde, derivátů potom zde.
Fabia třetí generace je nyní dražší o pět tisíc korun, opět to platí pro všechny výbavové stupně. Základ s litrovým tříválcem a výbavou Active tak nyní vychází na 239 900 korun (dříve jste za tuto sumu měli Fabii Active s balíčkem Plus, který i nadále znamená příplatek dalších pět tisíc), kombi se silnější verzí téhož motoru a totožnou výbavou stojí nejméně 267 900 korun. Monte Carlo s 1.2 TSI vychází na 334 900 korun za hatchback, respektive 344 900 korun za kombi. Kompletní ceník naleznete zde.
Existují ale i modely, na něž se zvýšení cen možná malinko překvapivě nevztahuje. Citigo s litrovým tříválcem a výbavou Active tak stojí stále 197 200 korun s tří- a 207 200 korun s pětidveřovou karosérií, Yeti 1.2 TSI Active vychází na 397 900 korun a Rapid, respektive Rapid Spaceback, přijdou na 313 900, respektive 308 900 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.