Kauza Dieselgate aktuálně hýbe celým automobilovým světem napříč kontinenty a vedle spekulací, v kolika autech je vadný software motoru, se začíná nahlas hovořit ještě o jedné věci. Pokuta, kterou bude muset německý koncern zaplatit rozhodně nebude nízká a dopadne tak na všechny značky Volkswagenu včetně mladoboleslavské Škodovky. Ta aktuálně „potichu“ zvýšila ceny některých modelů a nasnadě tedy je otázka, zda-li se tak neděje v důsledku problémů s naftovými motory.
Nejvíce pocítí cenové změny zájemci o Superb. Ten ještě začátkem listopadu začínal na 599 900 korunách, což je cena za zážehovou čtrnáctistovkou TSI s karosérií liftback a výbavou Active. Dnes už ten stejný model koupíte za 614 900 korun, tedy o 15 000 korun dráž. Stejný nárůst postihl i kombík, který startoval na 629 900 korunách, dnes ho ale ve stejné specifikaci pořídíte za nejméně 644 900 korun. Patnáctitisícová přirážka je pak platná také pro další motorizace i výbavy obou karosářských variant. Kompletní ceník naleznete zde.
Octavia plošně podražila o sedm tisíc korun, což znamená, že základní liftback s dvanáctistovkou TSI a výbavou Active pořídíte za 354 900 korun a kombi ve stejné specifikaci za 384 900 korun. Vedle standardního provedení se navýšení cen týká také derivátů, to znamená, že Scout s dvoulitrovým TDI a pohonem 4x4 vychází na 700 900 korun, RSko s karosérií liftback pořídíte minimálně za 658 900 korun s dvoulitrovým TSI a RS Combi se zážehovým agregátem startuje na 693 900 korunách. Vrchol nabídky v podobě RS 230 podle aktuálních propočtů vychází na 733 900 korun, respektive 768 900 korun za kombi. Kompletní ceník klasické Octavie naleznete zde, derivátů potom zde.
Fabia třetí generace je nyní dražší o pět tisíc korun, opět to platí pro všechny výbavové stupně. Základ s litrovým tříválcem a výbavou Active tak nyní vychází na 239 900 korun (dříve jste za tuto sumu měli Fabii Active s balíčkem Plus, který i nadále znamená příplatek dalších pět tisíc), kombi se silnější verzí téhož motoru a totožnou výbavou stojí nejméně 267 900 korun. Monte Carlo s 1.2 TSI vychází na 334 900 korun za hatchback, respektive 344 900 korun za kombi. Kompletní ceník naleznete zde.
Existují ale i modely, na něž se zvýšení cen možná malinko překvapivě nevztahuje. Citigo s litrovým tříválcem a výbavou Active tak stojí stále 197 200 korun s tří- a 207 200 korun s pětidveřovou karosérií, Yeti 1.2 TSI Active vychází na 397 900 korun a Rapid, respektive Rapid Spaceback, přijdou na 313 900, respektive 308 900 korun.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.