Kauza Dieselgate aktuálně hýbe celým automobilovým světem napříč kontinenty a vedle spekulací, v kolika autech je vadný software motoru, se začíná nahlas hovořit ještě o jedné věci. Pokuta, kterou bude muset německý koncern zaplatit rozhodně nebude nízká a dopadne tak na všechny značky Volkswagenu včetně mladoboleslavské Škodovky. Ta aktuálně „potichu“ zvýšila ceny některých modelů a nasnadě tedy je otázka, zda-li se tak neděje v důsledku problémů s naftovými motory.
Nejvíce pocítí cenové změny zájemci o Superb. Ten ještě začátkem listopadu začínal na 599 900 korunách, což je cena za zážehovou čtrnáctistovkou TSI s karosérií liftback a výbavou Active. Dnes už ten stejný model koupíte za 614 900 korun, tedy o 15 000 korun dráž. Stejný nárůst postihl i kombík, který startoval na 629 900 korunách, dnes ho ale ve stejné specifikaci pořídíte za nejméně 644 900 korun. Patnáctitisícová přirážka je pak platná také pro další motorizace i výbavy obou karosářských variant. Kompletní ceník naleznete zde.
Octavia plošně podražila o sedm tisíc korun, což znamená, že základní liftback s dvanáctistovkou TSI a výbavou Active pořídíte za 354 900 korun a kombi ve stejné specifikaci za 384 900 korun. Vedle standardního provedení se navýšení cen týká také derivátů, to znamená, že Scout s dvoulitrovým TDI a pohonem 4x4 vychází na 700 900 korun, RSko s karosérií liftback pořídíte minimálně za 658 900 korun s dvoulitrovým TSI a RS Combi se zážehovým agregátem startuje na 693 900 korunách. Vrchol nabídky v podobě RS 230 podle aktuálních propočtů vychází na 733 900 korun, respektive 768 900 korun za kombi. Kompletní ceník klasické Octavie naleznete zde, derivátů potom zde.
Fabia třetí generace je nyní dražší o pět tisíc korun, opět to platí pro všechny výbavové stupně. Základ s litrovým tříválcem a výbavou Active tak nyní vychází na 239 900 korun (dříve jste za tuto sumu měli Fabii Active s balíčkem Plus, který i nadále znamená příplatek dalších pět tisíc), kombi se silnější verzí téhož motoru a totožnou výbavou stojí nejméně 267 900 korun. Monte Carlo s 1.2 TSI vychází na 334 900 korun za hatchback, respektive 344 900 korun za kombi. Kompletní ceník naleznete zde.
Existují ale i modely, na něž se zvýšení cen možná malinko překvapivě nevztahuje. Citigo s litrovým tříválcem a výbavou Active tak stojí stále 197 200 korun s tří- a 207 200 korun s pětidveřovou karosérií, Yeti 1.2 TSI Active vychází na 397 900 korun a Rapid, respektive Rapid Spaceback, přijdou na 313 900, respektive 308 900 korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.