Člověk někdy vážně nestačí zírat, co vše se může objevit ve večerních televizních novinách. Čerstvým příkladem bylo jejich včerejší vydání, po jehož odvysílání se možná dočkáme revoluce v používání mlhovek.
Vše říkající je tento záznam a rovnou se posuňte na čas 24:20 minuty. To, že čeští řidiči jsou piráti silnic a v podstatě debilové co svými auty vraždí děti, se dá ještě celkem pochopit. Následující tvrzení se ale možná zapíše do historie absurdit. Díky němu se totiž spousta diváků dozvěděla, že mlhové světlomety by jste měli mít puštěné „kdykoli je horší viditelnost".
Jenže pojem "kdykoliv je horší viditelnost" je rozhodně velmi nepřesný! Reportáž totiž hlásá, že kdykoliv nebudete mít naprosto čistou viditelnost, tak můžete mlhovky aktivovat. A jaký to má výsledek?
Až začne drobně mrholit a řidičům, co sledují pravidelně TV Nova, přijde, že "nevidí", jednoduše vám do obličeje pustí mlhovky a bude jim jedno, že tyto doplňující světlomety se používají za mnohem horších a výjímečnějších podmínek!
S mlhovými světly je to přitom podobné jako s dálkovými. Člověk taktéž musí přemýšlet, kdy je může nebo musí zapnout a nemůže s nimi jezdit vždy a všude jen proto, že si myslí, že nevidí dostatečně daleko. A co na mlhovky říká zákon?
V zákoně číslo 361/2000Sb. je v §32 napsáno:
§32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
V §2, což je vymezení pojmů zákona, se navíc dočteme:
ff) snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu.
Doufejme, že se tímto zákonem bude řídit co nejvíce řidičů, a že se nebude moc často opakovat situace, ve kterých nekteří majitelé aut svítí mlhovkami i tehdy, když to není vůbec potřeba...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.