ŠKODA a KAROSA představili nový trolejbus

ar1, 8. října 2003, 11:11 Google+

Plzeňská ŠKODA ve čtvrtek 25. září ve světové premiéře poprvé představila nový typ nízkopodlažního trolejbusu...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

ŠKODA 24 Tr IRISBUS. Vozidlo, na jehož vývoji se podílely dvě tradiční české firmy a značky se světovým renomé – ŠKODA a KAROSA (člen skupiny IRISBUS), vzniklo za 9 měsíců od zadání projektu. Kompletní elektrovýzbroj z produkce ŠKODA ELECTRIC s.r.o., dceřiné společnosti ŠKODA HOLDING a.s., byla zabudována do karoserie autobusu z produkce skupiny IRISBUS, kompletovaného ve vysokomýtské KAROSE pod označením City Bus. Trolejbus má zabudován i přídavný pohonný agregát z trakčních baterií (možná je i alternativa dieselová, oba alternativní pohony jsou využitelné v místech, kde například kvůli historickým budovám není možné instalovat trakční vedení, nebo při výpadku proudu).

Dalším rozšířením vývojové a výrobní spolupráce po vzniku prototypu prvního společného vozu je podpis smlouvy mezi ŠKODA ELECTRIC a skupinou IRISBUS. Jejím základem je uzavření dohody o společném postupu v oblasti trolejbusů především na evropských trzích. V teritoriích, kde má své tradiční postavení ŠKODA (kam patří například Česká republika či pobaltské země) ponesou vozy název ŠKODA 24 Tr IRISBUS, v druhém případě pak IRISBUS ŠKODA 24 Tr (především jde o země EU). V současné době (září 2003) se již realizují konstrukční a projekční práce na kloubovém 18 m dlouhém trolejbusu, který bude zanedlouho představen.

Rudolf Černý, generální ředitel KAROSA, a.s. Vysoké Mýto : „ Spojení dvou špičkových tuzemských výrobců – montáž kompletní elektrovýzbroje ŠKODA do karoserie City Bus je v našich poměrech prvním velkým projektem, uskutečněným v této oblasti dopravního strojírenství po roce 1989. Myslím, že společný produkt má velkou šanci uspět na trhu – díky unifikaci s autobusy by měl dopravním podnikům přinést významný efekt ve snížení nákladů v oblasti servisu a náhradních dílů.“



Václav Svoboda, generální ředitel ŠKODA ELECTRIC s.r.o. : „ Stejně jako ve všech námi realizovaných projektech je důležité, že stěžejní části vozidla, tedy pohon a ostatní elektrovýzbroj včetně finálního zabudování do karoserie, se vyrábějí respektive uskutečňují v ČR. V tomto případě navíc další tuzemská firma kompletuje i karoserii. České společnosti se tak na tomto projektu podílejí činnostmi s nejvyšší přidanou hodnotou.“ „To je i v rámci struktury českého průmyslu, kde v posledních letech rychle roste podíl výroby komponentů podle cizí dokumentace, velmi podstatné. Tento nový trolejbus představuje plně konkurenceschopný finální produkt české provenience i na těch nejnáročnějších trzích, včetně EU,“ dodal generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. a zároveň člen představenstva Svazu průmyslu ČR Martin Roman.

ŠKODA Plzeň

Vytisknout

Diskuze: ŠKODA a KAROSA představili nový trolejbus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

RED BULL OffROAD 24 hours - anotační foto

RED BULL OffROAD 24 hours

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud