Předtucha AMG verze byla ve vzduchu již od frankfurtského autosalonu v roce 2005, kde byla představena studie třídy R. Nyní na chigagském autosalonu odkryje Mercedes konečnou sériovou verzi R 63 AMG.
Uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2006. Motor 6,3 l V8 s výkonem 510 koní a točivým momentem 630 Nm dopomáhá šestimístnému Mercedesu k úctyhodným jízdním výkonům. R 63 AMG s krátkým rozvorem zrychlí z místa na 100 km/h hladce za 5 sekund, delší verze zvládne stejnou disciplínu jen o desetinu sekundy pomaleji. Maximální rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na 250 km/h. Přenos síly zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic s řazením na volantu a třemi jízdními programy.
O radost s jízdy se stará rozdělení hnací síly mezi přední a zadní osu v poměru 40:60. Sportovní podvozek se vzduchovým pérováním, regulace světlé výšky a adaptivní tlumící systém zase umožňuje dynamickou a zároveň komfortní jízdu. AMG optika zahrnuje klasický přední a zadní spoiler. Chromované koncovky sportovního výfukového potrubí a zatmavená zadní světla poskytují další porci dynamiky. R 63 AMG jezdí na 20 palcových litých pětipaprskových kolech, která obouvají pneumatiky o rozměrech 265/45. Pro náročné zákazníky jsou nachystány i 21 palcová.
Foto: DaimlerChrysler
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.