Předtucha AMG verze byla ve vzduchu již od frankfurtského autosalonu v roce 2005, kde byla představena studie třídy R. Nyní na chigagském autosalonu odkryje Mercedes konečnou sériovou verzi R 63 AMG.
Uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2006. Motor 6,3 l V8 s výkonem 510 koní a točivým momentem 630 Nm dopomáhá šestimístnému Mercedesu k úctyhodným jízdním výkonům. R 63 AMG s krátkým rozvorem zrychlí z místa na 100 km/h hladce za 5 sekund, delší verze zvládne stejnou disciplínu jen o desetinu sekundy pomaleji. Maximální rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na 250 km/h. Přenos síly zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic s řazením na volantu a třemi jízdními programy.
O radost s jízdy se stará rozdělení hnací síly mezi přední a zadní osu v poměru 40:60. Sportovní podvozek se vzduchovým pérováním, regulace světlé výšky a adaptivní tlumící systém zase umožňuje dynamickou a zároveň komfortní jízdu. AMG optika zahrnuje klasický přední a zadní spoiler. Chromované koncovky sportovního výfukového potrubí a zatmavená zadní světla poskytují další porci dynamiky. R 63 AMG jezdí na 20 palcových litých pětipaprskových kolech, která obouvají pneumatiky o rozměrech 265/45. Pro náročné zákazníky jsou nachystány i 21 palcová.
Foto: DaimlerChrysler
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?