Předtucha AMG verze byla ve vzduchu již od frankfurtského autosalonu v roce 2005, kde byla představena studie třídy R. Nyní na chigagském autosalonu odkryje Mercedes konečnou sériovou verzi R 63 AMG.
Uvedení na trh je naplánováno na polovinu roku 2006. Motor 6,3 l V8 s výkonem 510 koní a točivým momentem 630 Nm dopomáhá šestimístnému Mercedesu k úctyhodným jízdním výkonům. R 63 AMG s krátkým rozvorem zrychlí z místa na 100 km/h hladce za 5 sekund, delší verze zvládne stejnou disciplínu jen o desetinu sekundy pomaleji. Maximální rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na 250 km/h. Přenos síly zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic s řazením na volantu a třemi jízdními programy.
O radost s jízdy se stará rozdělení hnací síly mezi přední a zadní osu v poměru 40:60. Sportovní podvozek se vzduchovým pérováním, regulace světlé výšky a adaptivní tlumící systém zase umožňuje dynamickou a zároveň komfortní jízdu. AMG optika zahrnuje klasický přední a zadní spoiler. Chromované koncovky sportovního výfukového potrubí a zatmavená zadní světla poskytují další porci dynamiky. R 63 AMG jezdí na 20 palcových litých pětipaprskových kolech, která obouvají pneumatiky o rozměrech 265/45. Pro náročné zákazníky jsou nachystány i 21 palcová.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.