Podle nových spekulací dostane výkonná verze kupé Audi RS5 silný osmiválec, který skrývá pod kapotou už současný ostrý sedan, který Audi prodává jako model RS4. Výkonný motor o výkonu přes 400 koní bude stačit.
Spekulovalo se o mnoha motorech, například vyladěných třílitrech, pro které hrála nižší hmotnost, mluvilo se i o velkém desetiválci s mamutím výkonem, nakonec to ale vypadá na zlatou střední cestu, tedy osmiválec původem z blízkého modelu Audi RS4.
V RS4 je motor naladěn na 420 koní, RS5 by měla být lepší, proto se očekává jeho naladění na vyšší výkon. Reálná je hodnota kolem 450 koní.
Převodovky budou na výběr dvě, šestistupňový manuál je samozřejmostí, sekundovat mu bude sedmistupňový S-Tronic.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.