Technologie Bluetec má vést k nejčistšímu dieselu světa. Představena je v Detroitu na motoru 320 CDI, který je prezentován v modelech E a GL.
S technologií Bluetec chce německá automobilka v roce 2006 nabízet americkým zákazníkům na míru vyhotovenou koncepci pohonu. S tímto Bluetec paketem budou dieselové motory splňovat i ty nejpřísnější limity ve všech 50 státech USA. Kromě toho jsou motory CDI s technologií Bluetec úspornější. Takto je prezentována nová technologie na detroitském autosalonu. E 320 CDI spotřebuje 6,7 litru a GL 320 CDI 9,4 l na 100 km.
Tato čistá pohonná jednotka bude k dostání od podzimu 2006.
Foto: DaimlerChrysler
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?