Technologie Bluetec má vést k nejčistšímu dieselu světa. Představena je v Detroitu na motoru 320 CDI, který je prezentován v modelech E a GL.
S technologií Bluetec chce německá automobilka v roce 2006 nabízet americkým zákazníkům na míru vyhotovenou koncepci pohonu. S tímto Bluetec paketem budou dieselové motory splňovat i ty nejpřísnější limity ve všech 50 státech USA. Kromě toho jsou motory CDI s technologií Bluetec úspornější. Takto je prezentována nová technologie na detroitském autosalonu. E 320 CDI spotřebuje 6,7 litru a GL 320 CDI 9,4 l na 100 km.
Tato čistá pohonná jednotka bude k dostání od podzimu 2006.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.