Okolo 350 vozů vyrazilo 20. července ze Southamptonu na měsíc trvající plavbu, která bude ukončena v cílovém přístavu Tahara. Je to poprvé, co v Evropě vyrobený vůz značky Toyota směřuje na japonský trh. Model Avensis, v Evropě prodávaný již několik měsíců, se v Japonsku začne prodávat na podzim letošního roku
„Toyota Avensis byla navržena a vyvinuta pro evropský trh a toto je jistě velké ocenění a projev důvěry v tento automobil, který se v Japonsku bude prodávat na jednom z nejnáročnějších světových trhů z hlediska požadavků na kvalitu výroby. Zároveň to svědčí schopnostech a kvalitách našeho evropského výrobního závodu“, říká Dr. Shuhei Toyoda, představitel Toyoty Motor Europe.
Závody v Burnastonu a Deeside jsou první výrobní akvizicí automobilky Toyota na evropském kontinentu. V prosinci loňského roku oslavily deset let existence a za tu dobu v nich bylo vyrobeno přes 1,3 milionů vozů a 1,1 milionu pohonných jednotek. V Burnastonu se vyrábějí modely Corolla a od ledna letošního roku i nová generace vozů Toyota Avensis. Výrobní závody TMUK zaměstnávají 4600 lidí a dle nedávného prohlášení firmy bude roční produkce závodů od druhého čtvrtletí příštího roku zvýšena ze současných 220 000 vozů na 270 000 vozů (to přinese dalších 1000 pracovních míst).
První generace Avensisu byla představena v roce 1997 a byla prvním produktem automobilky Toyota, který byl silně ovlivněn novou strategií firmy zaměřenou na evropský trh a evropské zákazníky. Nová generace Avensisu, která na trh vstoupila v letošním roce, byla navržena ve známém stylistickém středisku ED2 na jihu Francie a po technické stránce je skvěle uzpůsobena požadavkům a zkušenostem evropských řidičů. Toyota Avensis je nabízena v provedení Sedan, Liftback a Wagon, a to s několika pohonnými jednotkami a v několika stupních výbavy.
Nová Toyota Avensis je velmi inovativní z pohledu ochrany životního prostředí a zároveň s velkou rezervou splňuje přísné emisní limity Euro IV. Je také prvním vozem Toyota vybaveným systémem Toyota D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology), který výrazně snižuje škodlivé emise moderních vznětových motorů. Toyota D-CAT je integrovaný soubor technologií. Jeho hlavní částí je katalyzátor DPNR (Diesel Particulate Nox Reduction) a vysokotlaký vstřikovací systém common rail druhé generace vyvinutý firmou Toyota.
V roce 2003 hodlá automobilka Toyota prodat v Evropě 790 000 vozů. V první polovině letošního roku prodala Toyota na evropských trzích 435 770 vozů (včetně modelů Lexus), což znamenalo 6% nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Toyota současně zvýšila podíl na evropském trhu na rekordních 4,7 % (v loňském roce 4,5 %) a dosáhla rekordního měsíčního prodeje 81 269 vozů (za měsíc červen), který představuje 18% nárůst ve srovnání s červnem loňského roku. V první polovině roku vyrobila Toyota ve svých evropských závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku a Polsku 222 720 vozů, 210 824 motorů a 59 769 převodovek.
Toyota Motor Czech spol. s r.o.