Ford vždy patřil se svými závodními speciály mezi stálice rally, NASCAR, závodů cestovních vozů ale i formulových kategorií. Nyní americký výrobce míří do zcela nové kategorie - pouštního závodění.
Americký Ford do tohoto závodu nasazuje upravenou verzi pickupu F-150 Raptor. Pokud říkám upravenou, rozhodně nemám na mysli to, že Ford celý vůz kompletně přestavil, jak tomu bývá u závodních speciálů zvykem.
Závodní verze je opravdu založena na sériové technice F-150 Raptor s kabinou SuperCab. Karoserie, rám, nápravy i motor jsou tedy zcela originální. Když je řeč o motoru, jedná se o šestiválcové „véčko“ EcoBoost s objemem 3,5 litru a výkonem přesahujícím 411 koní. Tento agregát je stejně jako u civilní verze spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Pro závodní sérii Best in the Desert tak bylo upraveno pouze nastavení podvozku. Pohodlná sedadla byla vyměněna za skořepiny s pětibodovými pásy. Samozřejmostí je také nová bezpečnostní klec a pro pouštní závody nutná, speciální, satelitní navigace.
První závod, který tento vůz absolvuje, probíhá od dnešního dne až do sedmého února v arizonské poušti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.