Třetina lidí nezbytně potřebuje osobní auto pro práci a podnikání, u 47 % je to nutnost pro případ, že by bylo potřeba jet k lékaři či na pohotovost. Jen 13 % lidí si dovede představit, že by se bez automobilu úplně obešlo. Vyplývá to z průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing, který se zabýval tím, jak se rostoucí ceny promítají do používání auta.
Auto je zásadní hlavně pro cestu do zaměstnání, nebo pro podnikatelskou činnost. Nejnaléhavěji to pociťují lidé, kteří bydlí v malých obcích do 1000 obyvatel. Tam je auto pro práci nepostradatelné téměř u 43 % obyvatel. V malých obcích také každý druhý (56 %) auto nutně potřebuje kvůli cestám k lékaři. Naopak mezi obyvateli Prahy si více lidí dovede představit, že by se bez auta úplně obešli, konkrétně 18 %.
Alternativy k jízdě vlastním autem sice lidé zvažují, ale spíš jako cestu ke snížení nákladů na provoz auta, ne jako trvalou náhradu. Přes 50 % lidí uvádí, že už v maximální možné míře chodí pěšky, veřejnou dopravu využívá na maximum 30 % lidí a třeba jízdní kolo 21 %. V krátkodobém horizontu je ovšem jízda na kole jedno z nejčastěji zvažovaných opatření, konkrétně o tom přemýšlí pětina lidí. Naopak v dlouhodobém horizontu lidé nejčastěji (20 %) zvažují využití elektromobilu nebo auta na hybridní pohon. Například motorku, skútr nebo podobné jednostopé vozidlo plánuje do budoucna využívat jen asi 15 % lidí.
Rostoucí ceny tak pravděpodobně povedou k tomu, že přinejmenším v krátkodobém horizontu dál poroste zájem o kvalitní ojeté vozy. 67 % respondentů uvedlo, že právě takové auto by nyní hledali, kdyby si pořizovali nový vůz.
“Klíčová bude nabídka a také to, aby klienti měli před nákupem co nejlepší přehled o vlastnostech kupovaného vozu, o jeho původu nebo přiměřené ceně. Dá se také očekávat, že klienti budou zvyšovat své nároky jak na prodejce, tak na financující instituce,” vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?