Třetina lidí nezbytně potřebuje osobní auto pro práci a podnikání, u 47 % je to nutnost pro případ, že by bylo potřeba jet k lékaři či na pohotovost. Jen 13 % lidí si dovede představit, že by se bez automobilu úplně obešlo. Vyplývá to z průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing, který se zabýval tím, jak se rostoucí ceny promítají do používání auta.
Auto je zásadní hlavně pro cestu do zaměstnání, nebo pro podnikatelskou činnost. Nejnaléhavěji to pociťují lidé, kteří bydlí v malých obcích do 1000 obyvatel. Tam je auto pro práci nepostradatelné téměř u 43 % obyvatel. V malých obcích také každý druhý (56 %) auto nutně potřebuje kvůli cestám k lékaři. Naopak mezi obyvateli Prahy si více lidí dovede představit, že by se bez auta úplně obešli, konkrétně 18 %.
Alternativy k jízdě vlastním autem sice lidé zvažují, ale spíš jako cestu ke snížení nákladů na provoz auta, ne jako trvalou náhradu. Přes 50 % lidí uvádí, že už v maximální možné míře chodí pěšky, veřejnou dopravu využívá na maximum 30 % lidí a třeba jízdní kolo 21 %. V krátkodobém horizontu je ovšem jízda na kole jedno z nejčastěji zvažovaných opatření, konkrétně o tom přemýšlí pětina lidí. Naopak v dlouhodobém horizontu lidé nejčastěji (20 %) zvažují využití elektromobilu nebo auta na hybridní pohon. Například motorku, skútr nebo podobné jednostopé vozidlo plánuje do budoucna využívat jen asi 15 % lidí.
Rostoucí ceny tak pravděpodobně povedou k tomu, že přinejmenším v krátkodobém horizontu dál poroste zájem o kvalitní ojeté vozy. 67 % respondentů uvedlo, že právě takové auto by nyní hledali, kdyby si pořizovali nový vůz.
“Klíčová bude nabídka a také to, aby klienti měli před nákupem co nejlepší přehled o vlastnostech kupovaného vozu, o jeho původu nebo přiměřené ceně. Dá se také očekávat, že klienti budou zvyšovat své nároky jak na prodejce, tak na financující instituce,” vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování vozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?