Tesla Model 3 se vždy chlubila dojezdem, který by měl uspokojit potřeby většiny zákazníků. Poslední představená varianta, která je nabízená jen na kanadském trhu, však disponuje dojezdem pouhých 150 kilometrů. Na první pohled to může vypadat směšně, skutečnost je ale taková, že ze strany Tesly se jedná o geniální tah.
V některých zemích je běžné, že při nákupu elektromobilů můžete požádat o státní dotaci. Tento systém má však mnoho odpůrců, podle kterých na něm vydělávají především bohatí lidé, zatímco průměrné lidé nemají šanci dosáhnout na běžně použitelný elektromobil ani s dotacemi.
Kanadští úředníci se proto pokusili vnést do tohoto systému alespoň trochu spravedlnosti. Aby bylo možné požádat o dotaci 5 000 kanadských dolarů (85 200 Kč), musí být základní cena elektromobilu nižší než 45 000 kanadských dolarů - v přepočtu cca 33 500 amerických dolarů (766 500 Kč).
To je poměrně přísný finanční limit, který měl lidem zabránit, aby si za peněz z dotací pořizovali luxusní elektromobily. Součástí omezení je však dodatek, který lidem umožňuje připlatit si za vybavení vozu až do celkové hodnoty 55 000 kanadských dolarů. A právě toho se Tesla rozhodla využít.
Jak totiž upozornil web Electrek, Tesla v tichosti představila zcela základní Model 3 s dojezdem pouhých 150 kilometrů, jehož cena začíná na částce 44 999 kanadských dolarů. Tedy těsně pod vládou stanoveným maximem. Pokud vám přijde tento dojezd naprosto směšný, zvlášť v dnešní době, pak máte naprostou pravdu. Jenže to Tesla ví a zřejmě ani nestojí o to, aby se vůbec prodával.
Stačí totiž, že model začíná těsně pod zákonným limitem. Dražší Tesla Model 3 Standard Range Plus, která již nabídne odpovídající standard vozidel Tesla a dojezd 386 kilometrů, se totiž dá považovat za luxusnější výbavu a díky ceně 53 700 kanadských dolarů (cca 914 100 Kč) na ni lze stále uplatnit výše zmíněnou dotaci 5 000 kanadských dolarů.
Tesla tak zřejmě brzy naštve řadu kanadských úředníků, neboť její nový model v podstatně legálně obchází stanovená pravidla. A aby si Tesla pojistila, že si někdo náhodou nekoupí špatný model, rozhodla se variantu s dojezdem 150 km nabízet pouze ve svých autosalonech. Standardní Model 3 Standard Range Plus však lze klasicky objednávat on-line, pomocí konfigurátorů na kanadském webu automobilky.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.