Tesla Model 3 se vždy chlubila dojezdem, který by měl uspokojit potřeby většiny zákazníků. Poslední představená varianta, která je nabízená jen na kanadském trhu, však disponuje dojezdem pouhých 150 kilometrů. Na první pohled to může vypadat směšně, skutečnost je ale taková, že ze strany Tesly se jedná o geniální tah.
V některých zemích je běžné, že při nákupu elektromobilů můžete požádat o státní dotaci. Tento systém má však mnoho odpůrců, podle kterých na něm vydělávají především bohatí lidé, zatímco průměrné lidé nemají šanci dosáhnout na běžně použitelný elektromobil ani s dotacemi.
Kanadští úředníci se proto pokusili vnést do tohoto systému alespoň trochu spravedlnosti. Aby bylo možné požádat o dotaci 5 000 kanadských dolarů (85 200 Kč), musí být základní cena elektromobilu nižší než 45 000 kanadských dolarů - v přepočtu cca 33 500 amerických dolarů (766 500 Kč).
To je poměrně přísný finanční limit, který měl lidem zabránit, aby si za peněz z dotací pořizovali luxusní elektromobily. Součástí omezení je však dodatek, který lidem umožňuje připlatit si za vybavení vozu až do celkové hodnoty 55 000 kanadských dolarů. A právě toho se Tesla rozhodla využít.
Jak totiž upozornil web Electrek, Tesla v tichosti představila zcela základní Model 3 s dojezdem pouhých 150 kilometrů, jehož cena začíná na částce 44 999 kanadských dolarů. Tedy těsně pod vládou stanoveným maximem. Pokud vám přijde tento dojezd naprosto směšný, zvlášť v dnešní době, pak máte naprostou pravdu. Jenže to Tesla ví a zřejmě ani nestojí o to, aby se vůbec prodával.
Stačí totiž, že model začíná těsně pod zákonným limitem. Dražší Tesla Model 3 Standard Range Plus, která již nabídne odpovídající standard vozidel Tesla a dojezd 386 kilometrů, se totiž dá považovat za luxusnější výbavu a díky ceně 53 700 kanadských dolarů (cca 914 100 Kč) na ni lze stále uplatnit výše zmíněnou dotaci 5 000 kanadských dolarů.
Tesla tak zřejmě brzy naštve řadu kanadských úředníků, neboť její nový model v podstatně legálně obchází stanovená pravidla. A aby si Tesla pojistila, že si někdo náhodou nekoupí špatný model, rozhodla se variantu s dojezdem 150 km nabízet pouze ve svých autosalonech. Standardní Model 3 Standard Range Plus však lze klasicky objednávat on-line, pomocí konfigurátorů na kanadském webu automobilky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.