Roadster se srdcem Opelu

ar1, 23. listopadu 2003, 01:09 Google+

Známá německá tuningová firma Irmscher, dlouholetý "dvorní" ladič a dodavatel atraktivních doplňků pro vozy Opel,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

ukázala, že její invence sahá dál a představila efektní plně funkční prototyp puristického roadsteru Inspiro.

Irmscher Inspiro je velkým lákadlem pro sportovní nadšence, pro které je volant výjimečného vozu ještě pořád potěšením a kteří si mnohem více než komfortu cení dravé dynamiky. Tvůrci dvousedadlového prototypu se nijak netají inspirací dodnes ceněnými sportovními vozy padesátých a šedesátých let minulého století. Dlouhá štíhlá příď, klenuté blatníky, sedadla posunutá hodně dozadu… Datum svého narození zase dává Irmscher Inspiro okamžitě najevo originálně seskupenými xenonovými světlomety.
Skrze výraznou masku chladiče a nepřehlédnutelné "žábry" v dolní části předního nárazníku dýchá třílitrový šestiválec Opel, naladěný na výkon 165 kW/225 k. Ten se přenáší prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu na zadní kola. Motor, jak s na vůz této třídy sluší a patří, se spouští masivním tlačítkem na palubní desce.

Díky promyšlené konstrukci a hojnému využití velmi lehkých dílů se konstruktérům podařilo docílit hmotnosti vozu pouze 780 kg, takže tzv. výkonová hmotnost dosahuje výborné hodnoty 4,7 kg/kW, čímž prototyp Inspiro dává jasně najevo svůj dynamický potenciál. A zdání tentokrát neklame! Z klidu na 100 km/h efektně stylizovaný roadster zrychluje během pouhých 5,8 sekundy a pod plným plynem se rozjíždí až na 240 km/h. O krocení rozdivočelého sporťáku se starají bohatě dimenzované čtyřpístkové kotoučové brzdy s ventilovanými disky u všech kol.

Také svým zavěšením kol Irmscher Inspiro v mnohém připomíná sportovní speciály. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech a odpružena kombinovanou jednotkou vinuté pružiny a teleskopického tlumiče. Také zadní kola mají nezávislé zavěšení s vlečeným ramenem a dvojicí vodicích ramen. Celkem 371 cm dlouhý prototyp Irmscher Inspiro vyjíždí na devatenáctipalcových ráfcích z lehkých slitin 8,5x19", na které obouvá vpředu pneumatiky rozměru 215/35 R19 (nebo 225/35 R19), vzadu pak 235/35 R19 (nebo 245/35 R19).

O tom, zda se Inspiro objeví někdy ve výrobním programu firmy Irmscher, nebylo ještě rozhodnuto. Jako ukázka řemeslné erudice renomované tuningové firmy však svoji funkci plní dokonale…

Opel ČR

Vytisknout

Diskuze: Roadster se srdcem Opelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault Espace 1. svého druhu na českém trhu - anotační foto

Renault Espace 1. svého druhu na českém trhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud