Honda CR-Z vyjela poprvé do světa v roce 2010, a ačkoliv na prvního pohled působila hodně sportovně, pod její kapotou se objevilo výhradně hybridní pohonné ústrojí. Možná i to byl jeden z důvodů, proč ideový nástupce modelu CR-X nebyl prodejně úspěšný a před dvěma roky v Evropě skončil. Nyní se vůz stahuje úplně, v Japonsku jde při té příležitosti do prodeje speciální rozlučková edice.
CR-Z nejspíše nikdy nedosáhlo úspěchů, který Honda při uvádění na trh tak trochu očekávala. Vůz sice sesbíral několik lokálních cen pro nejlepší vůz roku a prodejně první měsíce v USA i Japonsku zářil, zájem ale postupně opadal a v Evropě se model nikdy neuchytil. Po šesti letech výroby tak přichází nevyhnutelný konec, zlepšený alespoň uvedením edice Final Label. Ta přináší především vizuální změny, podpořené specifickou modrou metalízou (dále jsou dostupné odstíny bílé a žluté, respektive kombinace žluté a černé a modré a černé) a dvoubarevnými 17palcovými koly.
Žádná rozlučková edice nemůže existovat bez specifických log, které se objevují vyšité na anatomických sedadlech. Před voličem převodovky je potom malá plaketka s označením vozu. Dveře obsahují kůží čalouněné loketní opěrky, na středové konzoli se objevuje navigační systém. Tím ale změny víceméně končí, pod kapotou i nadále pracuje hybridní pohonné ústrojí se zážehovou patnáctistovkou. To poskytuje CR-Z 132 koní a 190, respektive 172 Nm. První hodnota platí pro šestistupňový manuál, ta druhá pro bezestupňový automat CVT.
CR-Z Final Label může být vybavena oběma převodovkami, cena je vždy stejná – 2,8 milionu jenů (cca 646 000 korun). Zájemci v Evropě mají smůlu, rozlučková série bude k mání pouze v Japonsku. Honda ale údajně pracuje na CR-Z druhé generace, která by se mohla dostat také k nám.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?