Honda CR-Z vyjela poprvé do světa v roce 2010, a ačkoliv na prvního pohled působila hodně sportovně, pod její kapotou se objevilo výhradně hybridní pohonné ústrojí. Možná i to byl jeden z důvodů, proč ideový nástupce modelu CR-X nebyl prodejně úspěšný a před dvěma roky v Evropě skončil. Nyní se vůz stahuje úplně, v Japonsku jde při té příležitosti do prodeje speciální rozlučková edice.
CR-Z nejspíše nikdy nedosáhlo úspěchů, který Honda při uvádění na trh tak trochu očekávala. Vůz sice sesbíral několik lokálních cen pro nejlepší vůz roku a prodejně první měsíce v USA i Japonsku zářil, zájem ale postupně opadal a v Evropě se model nikdy neuchytil. Po šesti letech výroby tak přichází nevyhnutelný konec, zlepšený alespoň uvedením edice Final Label. Ta přináší především vizuální změny, podpořené specifickou modrou metalízou (dále jsou dostupné odstíny bílé a žluté, respektive kombinace žluté a černé a modré a černé) a dvoubarevnými 17palcovými koly.
Žádná rozlučková edice nemůže existovat bez specifických log, které se objevují vyšité na anatomických sedadlech. Před voličem převodovky je potom malá plaketka s označením vozu. Dveře obsahují kůží čalouněné loketní opěrky, na středové konzoli se objevuje navigační systém. Tím ale změny víceméně končí, pod kapotou i nadále pracuje hybridní pohonné ústrojí se zážehovou patnáctistovkou. To poskytuje CR-Z 132 koní a 190, respektive 172 Nm. První hodnota platí pro šestistupňový manuál, ta druhá pro bezestupňový automat CVT.
CR-Z Final Label může být vybavena oběma převodovkami, cena je vždy stejná – 2,8 milionu jenů (cca 646 000 korun). Zájemci v Evropě mají smůlu, rozlučková série bude k mání pouze v Japonsku. Honda ale údajně pracuje na CR-Z druhé generace, která by se mohla dostat také k nám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.