K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Subaru Impreza WRX

Petr Horák, 1. srpna 2003, 00:36 Google+

Subaru Impreza je pro motoristické nadšence kultovní vůz. Dvoulitrový boxer s přeplňováním nabízí nespoutanou...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

výbušnost a image Subaru z vás rázem dělá soutěžního jezdce. Jaká je realita jsme s chutí otestovali!

První dojmy z interiéru vozu by se daly shrnout do výrazů solidnost a praktičnost. I když použité materiály nejsou právě výkřikem posledních módních trendů, jejich zpracování je špičkové a obložení interiéru nevyluzuje při jízdě žádné pazvuky, což je vzhledem k výrazně tuhému sportovnímu podvozku obdivuhodné. Dominantou jsou samozřejmě sportovní sedadla s příkladným bočním vedením, sportovní volant a prvky imitující kov.

K Subaru Imprezza WRX je třeba přistupovat s respektem, protože vyžaduje zkušeného krotitele koní pod kapotou. Mnoho řidičů se nechá ukolébat mýty o schopnostech permanentního pohonu všech kol, ale fyzikální zákony platí i pro „čtyřkolky“. Čtyřválcový boxer disponuje výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m, což řečeno samo o sobě ještě nic moc neříká. Mnohem důležitější je nástup této síly okolo 4000 otáček za minutu. V nízkých otáčkách nedává Impreza WRX příliš najevo svůj potenciál, ale po přiblížení se již zmiňované hranici dojde na tolik opěvovanou výbušnost a agresivitu motoru, která je doprovázen typickým zvukem motoru.

Tuhý sportovní podvozek a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do nízkoprofilových pneumatik drží propůjčují Impreze vysoce nadprůměrné jízdní vlastnosti. Přesto bych měl k podvozku malou výtku nebo spíše upozornění před tím, co může méně zkušené řidiče překvapit. Vůz je od základu naladěn jako nedotáčivý, čímž vás v rychle projížděných zatáčkách varuje před blížící se hranicí ovladatelnosti. Pokud se ale příliš leknete a razantně uberete plyn, záď vozu vás bez varování předběhne dříve než na to vůbec stihnete zareagovat. V tomto směru je na tom hlavní konkurent Evo VII asi lépe, ale nezapomeňme, že ryzí sportovní nářadí je u Subaru Impreza WRX STi!

Karosérie modelu pro rok 2003 doznala jen nepatrných změn, které automobilka odhalila již loni v září na autosalonu v Paříži, především pak v oblasti předních světlometů a zadních sdružených svítilen. Subaru Impreza WRX je autem především pro radost z jízdy, přesto dokáže poskytnou solidní prostor i pro cestující vzadu a 401 litrů zavazadel, což odpovídá vozu nižší střední třídy. Trochu mne zarazila absence krytu i jakéhokoli madla na vnitřní straně víka zavazadlového prostoru, přece jen by to člověk u takového vozu čekal. Ani otevírání zavazadlového prostoru není vyřešeno nejlépe…

Vše je ale vykoupeno pocity za volantem, které vám dokáže nabídnout jen opravdu málokterý vůz. Za vše můžu uvést jen to, že 30 minut po převzetí vozu k týdennímu testu jsem platil pokutu za překročení povolené rychlosti. Svodům tohoto vozu se odolává jen velmi těžko! Nakonec, už bylo řečeno, že v nízkých otáčkách s ním není žádná zábava a když motor vytáčíte, aby Impreza „trochu“ jela, pak už se neubráníte. Pihou na kráse tak může být jen spotřeba, která je i při klidné jízdě kolem 10 litrů, při razantní dvojnásobná…

Fotografie Subaru Impreza WRX

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza WRX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

reklama
reklama

Doporučujeme

Standard & Poor’s zvyšuje rating Kia Motors Co. - anotační foto

Standard & Poor’s zvyšuje rating Kia Motors Co.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud