I Škodovka vykázala prodejnost za 1. pololetí

ar1, 31. července 2004, 09:00 Google+

V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 0,7%.


Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia s 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků.


V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.


V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů. Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.


Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.


Ve střední a východní Evropě (bez České Republiky) prodala značka 61 827 vozů
a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie
(3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).

Škoda-Auto
Vytisknout

Diskuze: I Škodovka vykázala prodejnost za 1. pololetí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

1

BMW 1 vstoupí na trh s atraktivními výbavami

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud