Podruhé letos zasedli piloti za volanty svých Octavií v seriálu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, který byl součástí zajímavě obsazeného podniku LG SUPER RACING WEEKEND MATADOR 2004 na Masarykově okruhu v Brně.
Ve tři čtvrtě na šest byl odstartován hlavní závod na 15 kol. Start se povedl opět Doškovi a za ním hned vyrazil Jirka Janák, Dostál a Lacko. Do popředí se stále propracovával Dostál, který se dostal před Jiřího Janáka a po chybě Doška se ujal vedení. Ze zadních pozic se vynikající jízdou velmi zdatně po dobrém startu posunoval dopředu Štefan Rosina, na jehož Octavii se podařilo mechanikům odstranit veškeré problémy z předchozí jízdy. Štefanova jízda začala velmi brzy přinášet své ovoce, protože se poměrně rychle probojoval na sedmou pozici. Postupně předjel i Matějovského, Brejlu, Bohuslava a šplhal stále dál. První Došek mezitím udělal další chybu a před něj se na 2.místo dostal Jirka Janák. Štefan pomalu ale jistě dojížděl vedoucí startovní pole a v posledním kole ještě stačil předjet i Lacka a posunul se tím na neuvěřitelné 4.místo. Stal se jednoznačně hrdinou závodu a kdyby závod pokračoval na více kol, určitě by se dostal i na stupně vítězů. Výsledky 2.jízdy: 1.Jan Dostál, 2.Jiří JANÁK, 3.František Došek, 4.Štefan ROSINA, 5.Adam Lacko Oba jezdci týmu Motorsport Kopecký podali výborné výkony a Štefan se v druhém závodě jednoznačně choval jako Mistr a vítěz loňského seriálu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup. Na Jirkovi je vidět nejenom jeho cílevědomost, ale získává stále více zkušeností a může být rovnocenným soupeřem velezkušeným pilotům. Tým je velmi spokojen i s průběžným pořadím po dvou odjetých podnicích, vždyť lídrem šampionátu je překvapivě Jiří Janák a Štefan Rosina je na třetím místě i po smolné první bodované jízdě v Brně. Průběžné pořadí po dvou závodech: 1. Jiří JANÁK – 87 bodů 2. Jan Dostál – 83 bodů 3. Štefan ROSINA jun. – 76 bodů 4. František Došek – 74 bodů Další závod Česká pojišťovna Škoda Octavia Cupu proběhne v prvním červencovém víkendu 2. – 4.7. 2004 na okruhu v Rijece v Chorvatsku. Martin Bobek, www.eWRC.CZ
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.