Ceny letních a celoročních pneumatik meziročně stouply o 13 procent. Za sadu řidiči letos v prvním čtvrtletí zaplatili v průměru 8900 korun, tedy o 1000 korun více než ve stejném období loni. S přezouváním na letní pneu ale motoristé spíše vyčkávají, zatím přezula čtvrtina, což je o pět procentních bodů méně než loni. Vyplývá to podle ČTK z údajů serveru Pneumatiky.cz a pneuservisů.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera nejvíce zdražily levnější značky pneumatik v ekonomické třídě, nejméně zpravidla ty prémiové. Zdražení zaznamenalo 63 procent řidičů a 59 procent další růst cen očekává.
Prodeje gum letos poklesly téměř o 30 procent. Důvodem byly silné prodeje loni i dlouhá zima, která vedla k tomu, že lidé nakupují pneumatiky později než v minulých letech. Nejvýraznější meziroční pokles lze pozorovat u prémiových značek, kde je podle Schwangmaiera patrný posun části zákazníků k středovým značkám. Svůj podíl na tom má i ukončená výroba letních dezénů Nokian pro letošní rok. "Z tradičních značek se daří například výrobci střední třídy Kleber, který meziročně posílil svou pozici jak na poli letních pneumatik, tak i mezi těmi celoročními s loňskou novinkou Quadraxer 3," uvedl.
Přezouvání řidiči letos odkládají zejména kvůli výraznému ochlazení na přelomu března a dubna, tedy právě v době, kdy končí povinnost zimních pneumatik. "Kvůli chladnému počasí a hrozbě sněhových přeháněk lidé s přezouváním vyčkávají. Objednávkové doby na přezutí jsou proto nyní v řádu dnů," dodal ředitel vyhledávače servisů GetFix Stanislav Toman.
Zájem o přezouvání snižuje i rostoucí obliba celoročních pneumatik. Využívá je kolem osmi procent řidičů a další zhruba pětina o tom uvažuje. Zhruba čtyři procenta řidičů letos plánují dojíždět zimní pneumatiky přes léto.
V České republice musí řidiči ze zákona používat na autě zimní pneumatiky v době od 1. listopadu do 31. března, a to v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se tak stane. Použití zimních pneumatik v některých úsecích za jakýchkoliv podmínek pak nařizuje také dopravní značení.
Vhodná doba pro přechod na letní pneumatiky je podle expertů v případě dlouhodobých teplot nad sedm stupňů. V takovém případě by zase řidiči neměli otálet s přezutím auta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.