Ceny letních a celoročních pneumatik meziročně stouply o 13 procent. Za sadu řidiči letos v prvním čtvrtletí zaplatili v průměru 8900 korun, tedy o 1000 korun více než ve stejném období loni. S přezouváním na letní pneu ale motoristé spíše vyčkávají, zatím přezula čtvrtina, což je o pět procentních bodů méně než loni. Vyplývá to podle ČTK z údajů serveru Pneumatiky.cz a pneuservisů.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera nejvíce zdražily levnější značky pneumatik v ekonomické třídě, nejméně zpravidla ty prémiové. Zdražení zaznamenalo 63 procent řidičů a 59 procent další růst cen očekává.
Prodeje gum letos poklesly téměř o 30 procent. Důvodem byly silné prodeje loni i dlouhá zima, která vedla k tomu, že lidé nakupují pneumatiky později než v minulých letech. Nejvýraznější meziroční pokles lze pozorovat u prémiových značek, kde je podle Schwangmaiera patrný posun části zákazníků k středovým značkám. Svůj podíl na tom má i ukončená výroba letních dezénů Nokian pro letošní rok. "Z tradičních značek se daří například výrobci střední třídy Kleber, který meziročně posílil svou pozici jak na poli letních pneumatik, tak i mezi těmi celoročními s loňskou novinkou Quadraxer 3," uvedl.
Přezouvání řidiči letos odkládají zejména kvůli výraznému ochlazení na přelomu března a dubna, tedy právě v době, kdy končí povinnost zimních pneumatik. "Kvůli chladnému počasí a hrozbě sněhových přeháněk lidé s přezouváním vyčkávají. Objednávkové doby na přezutí jsou proto nyní v řádu dnů," dodal ředitel vyhledávače servisů GetFix Stanislav Toman.
Zájem o přezouvání snižuje i rostoucí obliba celoročních pneumatik. Využívá je kolem osmi procent řidičů a další zhruba pětina o tom uvažuje. Zhruba čtyři procenta řidičů letos plánují dojíždět zimní pneumatiky přes léto.
V České republice musí řidiči ze zákona používat na autě zimní pneumatiky v době od 1. listopadu do 31. března, a to v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se tak stane. Použití zimních pneumatik v některých úsecích za jakýchkoliv podmínek pak nařizuje také dopravní značení.
Vhodná doba pro přechod na letní pneumatiky je podle expertů v případě dlouhodobých teplot nad sedm stupňů. V takovém případě by zase řidiči neměli otálet s přezutím auta.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?