Ceny letních a celoročních pneumatik meziročně stouply o 13 procent. Za sadu řidiči letos v prvním čtvrtletí zaplatili v průměru 8900 korun, tedy o 1000 korun více než ve stejném období loni. S přezouváním na letní pneu ale motoristé spíše vyčkávají, zatím přezula čtvrtina, což je o pět procentních bodů méně než loni. Vyplývá to podle ČTK z údajů serveru Pneumatiky.cz a pneuservisů.
Podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera nejvíce zdražily levnější značky pneumatik v ekonomické třídě, nejméně zpravidla ty prémiové. Zdražení zaznamenalo 63 procent řidičů a 59 procent další růst cen očekává.
Prodeje gum letos poklesly téměř o 30 procent. Důvodem byly silné prodeje loni i dlouhá zima, která vedla k tomu, že lidé nakupují pneumatiky později než v minulých letech. Nejvýraznější meziroční pokles lze pozorovat u prémiových značek, kde je podle Schwangmaiera patrný posun části zákazníků k středovým značkám. Svůj podíl na tom má i ukončená výroba letních dezénů Nokian pro letošní rok. "Z tradičních značek se daří například výrobci střední třídy Kleber, který meziročně posílil svou pozici jak na poli letních pneumatik, tak i mezi těmi celoročními s loňskou novinkou Quadraxer 3," uvedl.
Přezouvání řidiči letos odkládají zejména kvůli výraznému ochlazení na přelomu března a dubna, tedy právě v době, kdy končí povinnost zimních pneumatik. "Kvůli chladnému počasí a hrozbě sněhových přeháněk lidé s přezouváním vyčkávají. Objednávkové doby na přezutí jsou proto nyní v řádu dnů," dodal ředitel vyhledávače servisů GetFix Stanislav Toman.
Zájem o přezouvání snižuje i rostoucí obliba celoročních pneumatik. Využívá je kolem osmi procent řidičů a další zhruba pětina o tom uvažuje. Zhruba čtyři procenta řidičů letos plánují dojíždět zimní pneumatiky přes léto.
V České republice musí řidiči ze zákona používat na autě zimní pneumatiky v době od 1. listopadu do 31. března, a to v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se tak stane. Použití zimních pneumatik v některých úsecích za jakýchkoliv podmínek pak nařizuje také dopravní značení.
Vhodná doba pro přechod na letní pneumatiky je podle expertů v případě dlouhodobých teplot nad sedm stupňů. V takovém případě by zase řidiči neměli otálet s přezutím auta.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.