DISKUZE K ČLÁNKU

Konec slavné éry spalovacích motorů? Rok 2018 byl zřejmě zlomový, tvrdí analytici

Podle analytiků by se mohl stát rok 2018 zlomovým bodem historie, kdy poptávka po automobilech se spalovacími motory dosáhla svého absolutního vrcholu. V roce 2019 se pak očekává pozvolné klesání klesání poptávky po čistě spalovacích motorech a nárůst zájmu o elektromobilitu a další alternativní paliva.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Kerosin (Hlasoval 1 člověk) 02.01.2019 16:33
Paní Barboro, když jste prohlásila, že nám… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Arnie

    Arnie

    204.85.191.XXX
    V Číně tato éra ještě nekončí a v Americe také ne, jen my Evropavné a naše slavná EU nám to pěkně zařizuje pro budoucí nástup elektroaut. Přínos je hodně diskutabilní...

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      Vy asi aktuální zprávy a čísla moc nečtete že? Čína je na prvním místě v meziročním poklesu prodej aut se spalovacími motory a zároveň též na první místě v meziročním nárůstu prodeje EV. Na druhém místě je právě USA.
      Evropa je naopak velmi pozadu, za námi je už akorát Rusko a Afrika.

      A přínos je naopak zcela neoddiskutovatelný. Jediné co celé změně osobní mobility ještě brání je zdrženlivost politiků v prosazování omezení spalovacích motorů. Zákazy vjezdů EURO 5 a starší v kombinaci s cenovou nedostupností elektromobilů povedou (jak pevně doufám) k radikálnímu snížení počtu automobilů na celém světě.
      Koncepce z konce minulého století, kdy leckterá rodina měla i auta dvě je zcela neudržitelná a je to cesta do záhuby. Doufám, že se trend zcela obrátí, a do 20ti let to bude jedno auto na dvě rodiny.
      Ono totiž i nahrazení spalováků elektroauty 1:1 by bylo tragédií.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • 488

    488

    37.188.164.XXX
    Myslím že je to nesmysl, jen nám to někdo chce nacpat do hlavy že to tak je , a jelikož lidi jsou ovce tak to tak dělají.Emise by stačili zredukovat u všech velkých zaoceánských lodí a byl by na hodně dlouhou dobu klid, ale lidi nic nezajímá ně mobil a počítač a koukají jen na sebe , okolí je nezajímá, pouze v případě že soused přijede v lepším autě než má on, tak ho pomluví a závidí mu.Svět je jedna velká lež a tyhle jsou jedny z největších.Co kdyby si někdo (kdo vymýšlí tyto debilní pravidla) si řekl půjdeme cesto odlehčování, čím lehčí auto tím menší spotřeba a zároveň emise.Proč jezdí ženská džípem na nákup sama nebo ve dvou a nakoupí 3 igelitky, když by se to vešlo i do Lotusu Elise, nebo Fabie.Co kdyby tohle někdo začal řešit, kolik kilogramů vozíme zbytečně, myslím že to udělá nejméně 50 %.Co kdyby se světová spotřeba u osobních aut klesla o 40% jan díky tomu že by se začali vyrábět lehčí a menší auta.
    K čemu je 2,5 tunový SUV když ho nevyužijete a většinu času s ním jezdíte sami ?
    Zamyslete se nad tím, proč někdo neudělá auto pro jednoho člověka které váží 450 kg a má spotřebu 3 l/100 Km ?

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      S 90% procenty Vašeho příspěvku plně souhlasím - už je na to dokonce samovolné "neoficiální - neregistrované" hnutí s názvem "Dobrovolně skromní".
      Jsem členem. Čistě vlastní auto již nemáme, pořídili jsme si dohromady dvě rodiny od nás z domu jedno napůl, pro případy kdy je společná jízda autem prostě to nejefektivnější řešení - oproti Vašemu příspěvku jsme zvolili elektromobil - podotýkám, že malý - konkrétně Peugeot Ion.
      Zbytek osobní mobility řeším elektrokolem v kombinaci s hromadnou dopravou.
      Z počátku to bylo těžké, odvykat si od zaběhnutého režimu, ale po pár měsících jsem tomu přišel na chuť, a dnes už bych to zpět neměnil ani náhodou. Když si jen vzpomenu na ty starosti s parkováním, dlouhé desítky minut v zácpách, a co peněz stály PHM a servis...
      Dnes pár minut na kole na nádraží, ve vlaku se dospím / najím / přečtu si emaily - nebo koukám na film. Dojedu do nějaké velké destinace a tam kde je hromadná doprava nehustá a nefregventovaná to dojedu na kole - 25km / h tj. deset kilometrů vzdálená obec mi zabere cca 15 min jízdy i v kopcovité krajině.

      PS: malé dvoumístné vozy v segmentu EV existují, a představují zajímavý a rychle rostoucí segment osobní městské mobility.
      Kupříkladu www.zd-cars.cz

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Podobné obavy jako má Barbora.K nemám. Je mě jen líto, že vzhledem k věku se mě už elektrická auta vyhnou, nejsou žádné dotace, ojetá jsou pro nás důchodce i tak drahá a jiné možnosti v nedohlednu. 05

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      No pokud si EV chcete jen zkusit, tak zkuste třeba Carshering, nebo půjčovnu. A nebo spousta dealerů zapůjčuje EV na zkoušku na pár dní - někdy i zdarma.
      Vím, že mnoho důchodců má finanční situaci napjatou (ono i mnoho lidí v produktivním věku), ale pokud můžete, doporučuji - jízda s EV oproti klasice je příjemný zážitek.

      [odkaz na stránku]

      PS: za kolik si myslíte, že už se dá dnes pořídit velmi ojeté EV?

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • stradalle

        stradalle

        95.140.241.XXX
        Díky za odkaz, už jsem hledal kde si půjčit, zatím zvažuju náklady.Mám už letitou Alfu a asi ji brzo budu muset přehlásit na veteránské značky.Už poměrně málo jezdím. Přesto díky.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Barbora K.

    Barbora K.

    82.113.39.XXX
    Drobný podotek: kde ty elektromobily budeme nabíjet?
    Schází nám poněkud:
    1) kapacita elektráren
    2) přenosová soustava
    3) nabíjecí místa
    Jde to vyrobit, možná i prodat (budou dotace?), ale řidiči-zpovykanci chtějí i jezdit!

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      Paní Barboro, když jste prohlásila, že nám poněkud schází... můžete mi prosím napsat z jakých údajů vycházíte? Ve vztahu k vašim připomínkám...
      1) Jaká je současná (myšleno rok 2018) spotřeba elektřiny v ČR? a jaká je kapacita našich zdrojů elektřiny?
      2) Jak je v současné době zatížena aktuální přenosová soustava - pokud možno v procentech.
      3) Kolik je aktuálně funkčních nabíjecích stanic na území ČR případně EU, a jaké jsou plány jejich další výstavby v roce 2019? Potažmo: kolik by jich odborným odhadem bylo zapotřebí pro bezproblémový provoz vozového parku o velikosti poloviny aktuálního počtu vozidel v ČR?

      Já ty odpovědí vím, jen by mě zajímalo jestli vy taky... když jste to zde tak jistě prohlásila.

      + 1 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Mira M

        Mira M

        62.157.173.XXX
        Kapacita rozvodné sítě prostě není pro tolik aut. Dám Vám malé srovnání. Představte si panelák s deseti byty a každy bude mít hlavní jistič 25 A. (ten dům na to bude dimenzován - tedy na odběr 10 bytů.) Při napětí 1x230 V odeberete na tento jistič max cca 5,5 kW. Vynásobte to 10 a vyjde vám 55 kW, což je výkon malého auta. Představte si, že plně zapojíte výkon jednoho malého auta a vyjde vám to jako plný výkon 10 bytů a taky maximální dimenzovaný výkon pro dům, ke kterýmu jsou dimenzovány přívody elektrické energie. Představte si, že každy z toho domu nastartuje malé auto a vyjede. Tak je to 10 x větší výkon než má celý panelák dohromady a na co jsou dimenzovány sítě. Navíc elektřina sama nevzniká ale vyrábí se většinou v telepelných elektrárnách z uhlí.... Je vám již jasno že kapacita rozvodné sítě není a že to až tak ekologický pohon není? V určitých aplikacích to však význam má. To ano. Ne ale pro auta mnoha lidí.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
        • Kerosin

          Kerosin

          193.35.102.XXX
          Jenže vy mluvíte o jednorázovém náběhu, a na to má přece každé to auto své úložiště v podobě baterie. Žádný mnoha kilovattový nápor v jeden okamžik nehrozí.
          Měl by jste pravdu, kdyby jsme nejezdili na baterii, ale na kabel (na prodlužku).

          Můžete to přirovnat k průtoku vody - kdyby všichni roztočili kohoutky naplno, tak těm v horních patrech to bude sotva kapat, jestli tam ta voda vůbec dojde. Ale když si všichni pustí kohoutek na 10% a nechají téct čůrek do kýble, poteče to všem stejně a kýbl se naplní všem v téměř stejnou chvíli, a všichni ho pak můžou naráz vylít z okna. (prosím experiment neprovádět, bylo by to nehorázné plýtvání vodou).
          Další možnosti rozložení zatížení sítě jsou v lokálních zdrojích a úložištích. Osobně třeba oroduji za způsob který uplatnili v Řeži u Prahy. Je zde na střeše veřejné budovy FV elektrárna s úložištěm v podobě vodíku. Takže v době, kdy na ní praží slunce, ale nikdo nic neodebírá protože je to přes den, kdy jsou všichni pryč, tak se elektřina mění na vodík. A když pak přijdou domů (přijedou nabíjet), tak se opět z vodíku vyrábí elektřina s rapidním náběhem o vysokém výkonu.
          [odkaz na stránku]
          Co panelák to rovná střecha vhodná k osazení. Ke každému paneláku jedno takovéto vodíkové úložiště s nabíječkou.
          Dále tu máme možnost pomalého dobíjení z lamp veřejného osvětlení:
          https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dobijeni-elektromobilu-ze-sloupu-verejneho-osvetleni-je-geni/r~7a50435c33c511e6bff10025900fea04/?redirected=1546605901 = legislativní problém, ne energetický nebo technický.

          No a nakonec tu máme takové jako jsem třeba já. Mám FV panely na střeše garáže, a pro své EV jsem soběstačný. Já síť nezatěžuji vůbec. Pravda, je méně případů těch kteří mají garáž, oproti těm co parkují na silnicích.

          Ano poměr fosilních zdrojů elektřiny k jiným je smutný. Ale elektroauta v tom hrají pramalou roli.
          Zodpovím teď jednu z otázek, které jsem dával paní Barboře K.
          Celoroční odběr ČR (počítáno za rok 2018) byl mírně přes 73 TerraWatt. Odběr jednoho milionu elektromobilů dle praktických měření (néé teoretického výpočtu) je za rok 4,3 TerraWatt tj. cca 6% roční spotřeby celé ČR.
          Takže až nám tu bude jezdit milion EVéček, tak se nám spotřeba zvedne o 6%
          A než jich tu bude milion, tak se za
          A) snad změní to portfolio zdrojů na větší poměr OZE
          B) zvedne počet soběstačných uživatelů jako jsem já.

          + 0 / − 0

          Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Ferrari P80/C

Ferrari P80/C: Unikátní okruhový speciál je extrémní v každém detailu

Mercedes-Benz eSprinter během testování za polárním kruhem

Elektromobil za polárním kruhem? Mercedes-Benz eSprinter absolvoval zkoušku „ohněm"

Brutálně upravený Ford GT dokázal dosáhnout rychlosti 300.4 MPH (Facebook/M2K Motorsports)

Rychlost 483 km/h byla překonána! Upravený Ford GT se zapsal do historie

Žákovský vůz pro rok 2019: Škoda Kodiaq ve verzi pick-up

Škoda poodhalila Kodiaq ve verzi pick-up, dočkáme se nástupce Felicie Fun?

Unikátní Suzuki Vitara, v USA prodávaná jako Geo Metro, s motorem V8

Stařičká Suzuki Vitara dostala motor V8, za zlomek ceny se vyrovná i Bugatti Chiron

Ford F-150 Raptor 2019 se dočkal několika vylepšení, tím nejzásadnějším jsou nové aktivní tlumiče FOX

Pick-up s výkonem supersportu? Ford Super Raptor může dostat až 700 koní

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama