Podle analytiků by se mohl stát rok 2018 zlomovým bodem historie, kdy poptávka po automobilech se spalovacími motory dosáhla svého absolutního vrcholu. V roce 2019 se pak očekává pozvolné klesání klesání poptávky po čistě spalovacích motorech a nárůst zájmu o elektromobilitu a další alternativní paliva.
„Na začátku roku jsme měli mnohem optimističtější pohled na světový trh," uvedl Felipe Munoz, analytik Jato Dynamics zaměřený na globální trh s automobily, v rozhovoru pro Financial Times. „V uplynulých šesti měsících se však změnil."
Předpovědi z ledna minulého roku očekávaly, že se bude poptávka po vozidlech se spalovacími motory zvyšovat až do roku 2022. Výsledky tří největších automobilových trhů (Čína, Evropa, USA) však ukázaly, že růst v roce 2018 nebyl tak velký, jak se očekávalo. V budoucích letech by tak místo dalšího růstu mohlo nastat spíše zmenšování.
„Pokud budeme vycházet z výsledků globálních prodejů za říjen a odhadů pro měsíce listopad a prosinec, pak jsme zřejmě v roce 2018 zažili vrchol prodejů automobilů se spalovacími motory," komentoval statistiky Munoz.
„Pokud se podíváme na rok 2018, od léta vidíme pokles prodeje nových automobilů na všech důležitých trzích," dodal pro Financial Times Axel Schmidt z Accenture. „Prodej automobilů se spalovacími motory zákazníkům - v budoucnosti už neporoste."
Na celkovém poklesu poptávky po nových automobilech se podepsalo několik faktorů, mezi které patří například Americko-Čínská obchodní válka, zpřísňování emisních limitů v Evropě nebo Brexit. Svůj podíl však podle The Drive nese i snižování příjmů v amerických rodinách. Celosvětový pokles prodeje automobilů se však neočekává. Podle některých odhadů by se měl například trh s elektromobily až čtyřnásobně zvětšit, což by mělo zabránit celkovému poklesu trhu s novými automobily.
Na tom mají velkou zásluhu zejména dostupnější elektromobily, které jsou pro zákazníky atraktivní. Web The Drive, který na analýzu upozornil, zmiňuje například moderní elektrické crossovery značek Hyundai a Kia, které nabízejí výhodnější ceny a přesto si zachovávají plně použitelné parametry stran výkonu i dojezdu na jedno nabití.
Velké zásluhy na růstu trhu elektromobilů však nese především Čína, kde se elektromobily prodávají v největších počtech. Za zmínku však stojí i pozvolný nástup vozidel s palivovými články, kterému však v plném rozkvětu brání nerozhodnost automobilek. Ty si totiž stále nejsou jisty, zda se má stát vodík skutečným palivem budoucnosti.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.