DISKUZE K ČLÁNKU

Hašení hořících aut bez vody? V Norsku přišli s překvapivě elegantním řešením

Požár automobilu je noční můrou snad každého řidiče. Od chvíle, kdy z kapoty vyšlehnou první plameny, obvykle trvá jen pár minut, než požár zachvátí celý automobil. Hašení hořícího automobilu je pak nebezpečné hned z několika důvodů, mezi něž patří i velké množství škodlivých látek, které se během hoření a následného hašení uvolní do vzduchu. V Norsku proto přišli s podstatně elegantnějším a údajně i bezpečnějším řešením.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pavel K.

    Pavel K.

    89.24.33.XXX
    Je az s podivem, ze se Evropska unie nezabyva problemem, proc jsou automobily vyrobeny z extremne horlavych umelych hmot. Staci jedno jeji slavne narizeni, ze se automobily budou muset vyrabet z ekologickych a hlavne nehorlavych materialu a mate vystarano. Ze to vozidlo bude potom drazsi? No a? Co dnes nezdrazuje po vselijakych narizeni EU.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Filip J.

    Filip J.

    93.153.72.XXX
    Už před 30ti lety jsem se v autoškole učil, že když mi pionýr chytne, můžu k hašení použít mokrou deku, nebo celtu. Deka nebo celta budou zničený, ale zvládnu to sám a rychle. A to nebyla žádná převratná novinka. Několik školení požárních hlídek v různých zaměstnání uvádělo i jako první standard hašení v kuchyni na plotně mokrou utěrku.. Takže to beru, jako oprášení dobrého a starého nápadu s použitím moderních materiálů, nebo technologií. Souhlasím s tím, že by chtělo dotáhnout to natahování ve dvou lidech. A když to bude v uzavřených prostorech (tunely, trajekty,..), tak by to chtělo zpřístupnit každému, a ne čekat na hasiče. A nemám představu, jak by to třeba v Čechách vydrželo dlouho nedotknuté.. 13

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Josef A.

    Josef A.

    78.102.57.XXX
    Jj. Je to skvělé. Jenže málokdo si sebou vozí dva hasiče s takovou plachtou a než přijedou je dávno po autě. Takže dokud někdo nevynalezne něco velkého, co lze složit do malého balíčku a obsloužit jedním člověkem, je to jen na ukazování na webu a pak ještě na dvě věci: Na nic a na houno.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Verča H.

      Verča H.

      178.248.249.XXX
      Třeba něco takového? https://www.youtube.com/watch?v=7oLnfvPTw1Y
      Existuje i něco podobného ve tvaru hadice a dá se to připevnit například zevnitř na kapotu auta. https://www.youtube.com/watch?v=Du9gzT04b80

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Filip J.

        Filip J.

        93.153.72.XXX
        Fireball máme v práci.. Jednou za rok se vyhazují ty s prošlou expirací.. Už jsme tři bouchli jen tak.. Docela šupa, ale je to opravdu účinné. Jen v autě jo to k prdu..

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Škoda Superb iV

Škoda odhaluje svou elektrickou budoucnost, seznamte se s modely Superb iV a Citigo iV

Škoda láká na premiéru omlazeného Superbu a čistě elektrického modelu Citigo

Záznam: Premiéra omlazené Škody Superb a elektrifikovaných modelů Škoda iV

Zetor (facebook/@zetor)

Brněnský Zetor vykázal ztrátu 149 milionů, na vině jsou sucha a emise

Ford Focus

Ford opět bodoval s 1.0 litrovým EcoBoostem, mezi motory do 150 koní nenašel přemožitele

BMW X7 M50i

BMW představilo svá nejsilnější SUV, modely X5 a X7 dostaly přeplňované motory V8

Ilustrační foto

Nový závod automobilky Škoda? Ve výběru zůstávají poslední dva státy

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama