DISKUZE K ČLÁNKU Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Kdo měl možnost vyzkoušet si jízdu na elektrokole, jistě potvrdí, že se jedná o příjemný zážitek, který posouvá možnosti cykloturistiky na zcela jinou úroveň. Nejen starší lidé, ale i ti méně zdatní si díky nim mohou dovolit cyklotoulky do vzdálenějších míst, a přitom se stále kochat krajinou a užívat si další benefity, které jim kolo poskytuje. Jenže elektrokola mohou být i pěkně nebezpečná, a to pro všechny kolem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» stradalle (Hlasoval 1 člověk) 20.01.2019 16:57
Tak čím je nebezpečné, že by po dotyku vás… »
» Kerosin (Hlasoval 1 člověk) 21.01.2019 10:15
Taky jsem po přečtení nadpisu hledal ta nebezpečí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • josef

    josef

    199.247.34.XXX
    Přední náhon - nebezpečné zatáčení na mokrém a kluzkém povrchu. Středový náhon - myslím, že více natahuje řetěz (častější výměna). Zadní náhon, považuju zatím za nejlepší kombinaci.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      No pokud to mají být ta nebezpečí, o kterých byl článek, tak jsou v něm skutečně umně skryta. :-D
      PS: ten podkluz předního kola je o dvou věcech. Nevím která je důležitější, ale nějaké pořadí jím dát musím.
      1) Chce to kvalitní pneumatiku s dobrým vzorkem.
      2) Chce to zvyk povolit plyn a nepřidávat, pokud na mokrém a kluzkém zatáčím, a hrozí-li významná ztráta rychlosti lze si přišlápnout zadním kolem.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • josef

        josef

        199.247.34.XXX
        Ok 04, Většinou se dělají kola, kde musíte šlapat a el. mot. automaticky pomáhá. pokud budete mít náhon na předek, zadkem si moc nepomůžete. Psal jsem o výhodách - záporech u těchto kol. Klasika (přidávání jako u moto.), souhlasím s Vaším bodem 2) a preferoval by zadní náhon. Výborná věc pro starší generaci. Rozjed bez hrábnutí do pedálů. P.S. s citem 03

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    s elektrokolem asi pred 5 lety jsme zkouseli na radaru rychlost dostavali jsme se pres 40km/h max byl 42km/h uzili jsme si legraci. Nyla tam 30tka.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • sberatel

    sberatel

    185.112.167.XXX
    autor se nechal ovlivnit marketingovými triky prodejců. V ČR je pro elektrokolo omezení 1000W a není stanovena souvislost mezi šlapáním a pohonem. Prodejci však rádi uvádějí v článku popsaná omezení, která platí jen pro Německo. Většina kol je totiž vyráběna pro Německý trh a prodejci těchto kol se snaží šířit nepravdivé informace, aby lidi odradili od koupě výkonnějšího kola vyrobeného pro český trh.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      Máte pravdu jen z poloviny. Bohužel i u nás platí ono omezení výkonu motoru do 250W - není to jen Německý výmysl, ale celo Evropsko unijní. Nicméně, se to vztahuje pouze na sériové výrobky. Pokud si kolo postavíte (přestavíte) svépomocí, pak se jej toto výkonové omezení netýká, respektive je tam toto omezení posunuto právě na hodnotu 1000w. Vše nad tuto hodnotu také začne spadat do kategorie AM (řidičák, nesmí na chodník, do ciklostezek atd...).
      Totéž platí i pro elektrokoloběžky.
      Tedy:
      sériová výroba - max 250W a bez možnosti jízdy bez šlapání.
      vlastní konstrukce, nebo i přestavba pomocí přestavbového kitu - max 1000W a s možností jízdy na elektřinu bez šlapání.
      Je to sice padlé na hlavu, logiku by to mělo obráceně, ale je to tak.... :-)
      TZN: všem zájemcům o kvalitní elektrokolo doporučuji si projít nějaké diskuze, či fóra, podívat se která kola jsou vhodná na přestavbu (v segmentu, který je pro ně důležitý - já třeba hledal skládačky, abych s nimi mohl do MHD), a následně si zakoupit nějaký kompletní přestavbový set (přestavbový kit).
      Pak si to ti šikovní mohou rovnou udělat sami, a nebo tací jako já, mohou požádat o tzv. radu zkušených - někoho zkušeného Vám poradí tam, kde si kit koupíte (je-li to kvalitní obchod).
      Nemohu zde navádět k tomuto postupu, ale tato "placená porada" se povětšinou skládá z krátké praktické demonstrace toho, jak by jste si kolo měli přestavět. Nicméně tato předváděčka se realizuje na vámi dovezeném kole a setu.

      Pro ty, kteří to raději formou paragrafů:
      Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek).

      A pro nás je důležitý tento prováděcí předpis:
      Specificky se jedná o Přílohu č.12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.:

      Technické požadavky na konstrukci a stav výbavy:
      oddíl C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:
      bod 8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
      .... c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW, .... považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Tak čím je nebezpečné, že by po dotyku vás zranila elektřina? 03

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      Taky jsem po přečtení nadpisu hledal ta nebezpečí. Jenže ona jsou zřejmě tak skrytá, že jsem je nenašel ani v tom článku. :-)

      + 1 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • stradalle

        stradalle

        95.140.241.XXX
        Nevíte náhodou jak je to s tříkolkama, na trhu je jich dost a s cenou od dvaceti do sto tisíc.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy

BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama