DISKUZE K ČLÁNKU Test ojetiny: Mazda 6, pověstná japonská kvalita

Dnes se podíváme na osobní automobil střední třídy, vyráběný japonskou automobilkou v letech 2002 až 2007. Zatímco doma v Japonsku nesl tento vůz označení Atenza, v Evropě jej známe především pod názvem Mazda 6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel002311

    uzivatel002311

    109.164.120.XXX
    Nejprve bych rad upozornit na hrubku ve vete : "Po faceliftu přišli nové šestistupňové převodovky..." PrevodovkY prislY. A pak mam dotaz: nechapu, jak se zvysuje hladina oleje naftou pri regeneraci filtru pevnych castic. At si to predstavuju, jak chci, nevidim moznost, jak by se nafta dostala do vany.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • uzivatel002313

      uzivatel002313

      37.188.189.XXX

      kontrolka DPF bliká (uložen chybový kód DTC P253F)
      Kontrolka upozorňuje, že je potřebné vyměnit olej v motoru, protože vypočítané množství paliva přimíšeného do motorové oleje přesáhlo předem stanovenou mez. V takovém případě musí vozidlo zkontrolovat autorizovaný opravce vozidel Mazda. Při této kontrole musí být překontrolováno i množství pevných částic ve filtru.
      ---
      Přibývání oleje (ředění) jinak znamená nedokončené čistící cykly. Pro odstranění pevných částic z filtru DPF se musí zvýšit teplota výfukových plynů. K tomu je potřeba zvýšit množství vstřikovaného paliva. Část tohoto dodatečně vstříknutého paliva se usadí na stěnách válců, steče do olejové vany a zvýší množství olejové náplně. Jakmile podíl nafty v motorovém oleji dosáhne určité úrovně, přebytečné palivo se z oleje odpaří a množství olejové náplně se ustálí. Při nižším podílu paliva v motorovém oleji, bude nárůst množství olejové náplně nejdříve zdánlivě rychlejší, ale bude se stabilizovat, jakmile se vyrovná množství vstříknutého paliva a množství paliva odpařeného. Rychlost nárůstu množství olejové náplně je různá podle způsobu jízdy. Pokud jízdní podmínky neumožní dokončit regeneraci filtru DPF, bude se množství zvětšovat rychleji, protože se systém bude opětovně o tuto regeneraci pokoušet. Zejména se jedná o:
      1) Časté rozjíždění a zastavování vozidla při rychlostech zhruba 15 až 40 km/h (typické pro jízdu v dopravní zácpě). Regenerace se často opakuje, ale neprobíhá kompletně. Vyvolá se další vstřikování paliva, které nezahřeje filtr DPF natolik, aby se mohl zcela regenerovat, a vše se stále opakuje. Navíc, se při tomto způsobu jízdy nedocílí potřebné teploty nutné pro odpaření paliva již přimíšeného do motorového oleje.
      2) Jízdy na krátkou vzdálenost tj. kdy je doba jízdy kratší než 10 minut.
      3) Dlouhý chod motoru na volnoběh.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • uzivatel002311

        uzivatel002311

        109.164.120.XXX
        No a prave tady je nekolik momentu, ktery mi proste hlava nebere: ucili nas, ze pist pohybem nahoru stlacuje vzduch, kterej se ohreje na zapalnou teplotu nafty. Pak se do horkeho vzduchu vstrikne rozprasena nafta, tedy dnes uz, pri tlaku kolem 2000 ATM spis jakasi naftova mlha, ci spis naftova para, ktera se OKAMZITE vzniti - vznetovy motor. Proto nechapu, jak muze HORICI nafta pronikat do vany. Nafta hori, rozpina se a zvysuje tlak ve valci. Tim, ovsem, tlaci pist pred sebou dolu, cimz se zvetsuje spalovaci prostor a tlak horici naafty se drzi v urcitych mezich. I kdyby se vstrikovalo vetsi mnozstvi nafty, i tato nafta by se vznitila a nemela by sanci v KAPALNEM stavu pronikat do vany. Krome toho jsou tam pistni krouzky, ktere jsou tam prave proto, aby nic nepronikalo dolu, do vany. Pokud by byly krouzky tak ojety, ze by neutesnily spalovaci prostor, asi by tam nebyla ani komprese, aby motor vubec bezel a motor by mel obrovskou spotrebu oleje. Proto proste nemuzu uverit, ze by TIMTO zpusobem pronikala nafta do oleje ve vane, HLAVNE proto, ze po celou dobu, kdy je nafta ve valci, HORI. Problem bude asi nekde jinde

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • uzivatel002311

        uzivatel002311

        109.164.120.XXX
        Jeste bych dodal, ze mam C5, kde je regenerace trochu jinym zpusobem. PRY se vstrikuje dodatecna nafta s aditivem na vyfukovy ventil, cimz se okamzite vypari a vzniti, horici nafta pak jde - pry do turba, katu az do FAP, kde zapali saze. Nafta tedy neni vstrikovana - pry - do valce, ale na rozpaleny vyfukovy ventil a jde hned do vyfuku. Nema tedy sebemensi sanci, projit HORICI kolem krouzku do oleje, nicmene se mi tam dostala - pry - taky. Krome toho jezdim, JEN dlouhe trasy, minimalne 25km a minimalne 90km/h, spis rychleji, zadny mesto, zadny zacpy. Odvetravani skrine mi funguje a myslim, ze by se nafta v oleji projevila smradem nespalene nafty. kdy by auto smrdelo jak ropny vrt. Ano, myslel jsem na to, ze by nafta pronikala kolem krouzku. Ale vzdyt ta nafta hori! A krouzky jsou v takovem stavu, ze tesni pist tak, ze je tam dostacujici komprese. A jeste poznamka: je to turbo motor, takze komprese je nizsi, nez u atmosferickych motoru. Tim jsou i tlaky nizsi, dokud nezabere turbo. Mel jsem Fabii SDI a nikdy olej v motoru (nemela DPF), i kdyz mela vyssi kompresi, nez ta C5. Porad stejna trasa, stejny rychlosti. Uvedomme si, ze nafta - ac se to nezda - hori docela rychle, jinak by se nestihla spalit pri otackach kolem 4000 - 4500 (na dalnici) a prosste nemuze - podle meho nazoru - pronikat do vany kolem krouzku a jeste k tomu horici.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat, bestseler českých bazarů. Kolik stojí a jaký je průměrný model?

Toyota FJ40 Toma Hankse

Soukromý vůz Toma Hankse jde do dražby. Předpokládaná cena Toyoty FJ40?

Toyota

Olympioniky v Tokiu vozí futuristická vozítka od Toyoty

Honda HR-V e:HEV

Technologie e:HEV modelu HR-V inspirována vozy Formule 1®

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Hyundai se stává generálním partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy

Obytný UAZ Profi

UAZ přináší první informace o jeho novém obytném voze

Toyota Mirai

Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Palivový filtr

Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Volkswagen představil atraktivní SUV kupé Taigo

Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama