DISKUZE K ČLÁNKU

Elon Musk chce změnit celou Evropu. Již příští rok. Co plánuje?

Vizionáře Elona Muska vám jistě nemusíme příliš představovat. Aktuálně výkonný ředitel automobilky Tesla a zakladatel vesmírného programu SpaceX je známý svými odvážnými projevy a ambiciozními plány, které je schopen oznámit klidně skrze svůj twitterový účet. Ten hraje důležitou roli i tentokrát, neboť na něm Elon zveřejnil zprávu, že se příští rok chystá změnit celou Evropu. Jak?

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Frend F. (Hlasovali 2 lidé) 29.12.2018 19:12
Elton Musk a plno dalších lídrů světa by se měli… »
» Jamal J. (Hlasovali 2 lidé) 30.12.2018 10:24
Na alze jsou již v nabídce vozy Tesla Model 3 za… »
» Ivo Š. (Hlasoval 1 člověk) 30.12.2018 22:38
Naivní snílek, tenhle Musk. Už mu někdo řekl, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lobo S.

    Lobo S.

    89.31.46.XXX
    Celá vize má pár mezer, myslím. V Evropě není tolik elektromobilů, aby se tak masívní rozvoj dobíječek vyplatil. "Skokové" navýšení dobíjecích míst určitě také nepovede k výraznému posunu zákazníků ke koupi elektromobilu - vozy, třebaže už jsou kvalitativně hodně vpředu, stále nenabízejí to, co vozy s klasickým pohonem. Dojezdy, servisní síť, rychlost nabíjení, kde brát tak obrovská množství kovů na akumulátory, jak je likvidovat . . . A co je asi největší problém, přenosové soustavy nejsou schopné takový uvažovaný nápor unést. To je skutečnost o které se moc nediskutuje, ale problém to je a nelze jej vyřešit tak rychle jako vybudování dobíjecích stanic. Řešení bude na léta a přijde na astronomické částky. O této záležitosti jsem nikde neviděl žádný text jehož autorem by byl nějaký pohlavár EU který elektromobilitu protěžuje. Elektomobilita je budoucnost, ale nelze ji tak mohutně tlačit jako se to děje.

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Ivo Š.

    Ivo Š.

    109.224.84.XXX
    Naivní snílek, tenhle Musk. Už mu někdo řekl, že vyřídit stavební povolení v Česku je o něco větší oříšek, než poslat živou posádku na Mars?

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Tomáš Zato

    Tomáš Zato

    62.245.117.XXX
    Eon Muška je vizionář. Určitě to myslí dobře. Převedeme všechno do jedné sítě ( nejlépe jeho) a z Marsu to potom budeme ovládat. Když to nevyjde, tak stačí odpojit prodlužovačku. 01 12 12

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Jamal J.

    Jamal J.

    88.101.238.XXX
    Na alze jsou již v nabídce vozy Tesla Model 3 za 1,4 milionu. Ten s prodlouženým dojezdem je na 499km, má to autopilota a je tam ukázaná i mapa dobíjecích stanic. Zdá se že v česku je to docela v pohodě. Pokud to budete používat na denní dojízdění do práce, tak to prostě musí stačit. Ty dobíječky by mohly být instalovány i na parkovištích a podobně. Myslím, že se to bude vyvvíjet společně s kapacitou baterií a celkovým dojezdem. Velmi kladná je cena za kilometr a protože se motor neopotřebovává a kapacita baterie se snižuje jen pozvolna, v horizontu 10 let, a najetých několik set tisíc kilometrů, je opravdu výhodnější koupit si Tesla mobil. Ta půlhodinka, než se to nabije je jedno kafe. Člověk se nakonec přízpůsobí. Problém může nastat, když se milión aut začně dobíjet ve stejnou chvíli. To asi nevydrží elektrárny, takže stím bude možná ještě chvíli problém, ale zdá se mi, že to jde správným směrem. 11

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Frend F.

    Frend F.

    89.177.219.XXX
    Elton Musk a plno dalších lídrů světa by se měli přestat zajímat o to co chtějí oni, ale o to co chtějí lidé. Úspěch jakéhokoliv projektu netkví totiž v tom co chtějí, ale co přijme veřejnost.
    Já osobně jsem pro automobil poháněný elektřinou, ale nejsem pro elektromobil. Za prvé se mi nechce každých 400 km půlhodiny až hodinu stát a někde tankovat. Za druhé chci na natankování co největší možný dojezd, avšak minimálně 900km. A za třetí auto na baterku je slepá ulička jak z ekologického tak i z ekonomického pohledu.
    Začněte dělat vozy na palivový vodíkový článek a lidi i automobilky vám urvou ruky. Na nějaké šejky a nafto barony se už konečně vyserte.
    Vodík si vyrobte z methanu, snížíte objem nejhoršího skleníkového plynu, snížíte bio zátěž při živočišné produkci a ulehčíte rozvodné síti, když to budete pumpovat elektřinou ze solárek na principu přečerpávacích elektráren. Zvýšíte vlhkost ovzduší, dostanete vodu do krajiny a možná dojde i k ochlazení. Lithium je prostě špatná volba.

    + 2 / − 2

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Petr Č.

      Petr Č.

      217.170.97.XXX
      To jako vážně auta na vodík :-) vodík co ted stojí 1kg cc 270Kč a najedete s ním cc100km ??No tak to teda není žádná výhra a věřte tomu že jakmile by se rozmohly auta na vodík tak cena za 1kg vyletí jako raketa vzhůru , ono těžko si ho doma vyrobíte a s tím oni počítaj takže nebudete mít na vybranou.Ono každá mince má rub líc.

      + 1 / − 1

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Beemwe

        Beemwe

        84.42.188.XXX
        Internet je plný lží a vy jste přidal další. Kilogram vodíku stoji 5 eur. Takže nějakých 130 Kč. Předpokládám, že jste to auto ani neviděl, natož v něm jel.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
        • Petr Č.

          Petr Č.

          217.170.97.XXX
          No i kdyby to bylo 130kč.Když to přepočtu na naftu tak je to cc 4-5 litru.Proč by si měl někdo kupovat drahý auto na vodík co má spotřebu defakto stejnou jak auto na naftu ?A to zásadní, když by se náhodou rozmohla ve větším měřítku auta na vodík očem vážně pochybuji tak tam stát dá takovou dan že se z toho posadíte na zadek 04

          + 0 / − 0

          Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • omasta

      omasta

      94.113.211.XXX
      Proč by auta nemohla jezdit na metan nebo metanol?. Já jsem četl, že v Japonsku mají palivové články na metan již v každé domácnosti. Metan se mění na vodík a jde do palivového článku. To má účinnost 70% mnohem lepší než tepelná elektrárna. Takže se vyplatí, aby si domácnosti vyráběly proud pro sebe a v případě potřeby sítě i prodávaly proud do sítě. Takže když vy budete mít to auto doma, tak vám bude zásobovat domácnost proudem.

      Také by stálo za to vytvořit normalizované kastlíky na záložní baterie, které by se daly půjčit na každé pumpě. Anebo místo nich benzínovou elektrocentrálu. Určitě by to auto s třetinou baterií mělo nižší hmotnost i cenu. A když by jeli dál, tak by na pumpě vzali nabitou záložní baterii a energii si přečerpali během jízdy do pevných akumulátorů. Pak vrátili na jiné pumpě.

      + 1 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Tatra 603

NEUVĚŘITELNÁ TATRA 603 - Atraktivní cesta přes kontinenty z Prahy do Kalifornie

New York bojuje s dopravou dlouhodobě

8 tipů pro jízdu ve velkoměstě: Na co si dát největší pozor?

NFT Aska

Další firma chce vyrábět létající auto, její model ale opravdu vypadá použitelně

Songuo Motors

Nová korejská značka se pokusí dobýt svět, tentokrát ale s elektromobily

ZAZ Slavuta Nova

Další značka z východního bloku zanikla. Výrobce Tavrie ale nezavře brány úplně

UAZ Patriot

UAZ chystá první nový model po více než 20 letech. Využije techniku Aurusu

Omlazený Volkswagen Passat

Volkswagen ZPOMALIL v prodejích aut! Co se děje?

Epic Off Road [ 4x4 ] Fails Compilation / 2018

VIDEO: Ani 4x4 někdy nestačí

Toyota Proace City Verso

Průzkum odhalil, podle čeho Češi vybírají auta, jak a kam jezdí na dovolenou

Alpine A110S

Alpine A110S: Francouzské kupé dostalo výkonější verzi

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama