Vizionáře Elona Muska vám jistě nemusíme příliš představovat. Aktuálně výkonný ředitel automobilky Tesla a zakladatel vesmírného programu SpaceX je známý svými odvážnými projevy a ambiciozními plány, které je schopen oznámit klidně skrze svůj twitterový účet. Ten hraje důležitou roli i tentokrát, neboť na něm Elon zveřejnil zprávu, že se příští rok chystá změnit celou Evropu. Jak?
Elon Musk si totiž velmi dobře uvědomuje problém, který brzdí rozvoj elektromobility. Jelikož automobilky stále nejsou schopné zajistit dostačující dojezd na jedno nabití v elektromobilech za rozumnou cenu, rozvoj této technologie plně závisí na pokrytí infrastruktury příslušnými nabíječkami a rychlonabíječkami. Stejně, jako bylo zbytečné pořídit si automobil na CNG před deseti lety, protože se v České republice nenacházela téměř žádná stanice, která by umožňovala CNG doplnit, je zbytečné pořizovat si v tuto chvíli automobil například na vodíkový pohon.
Právě z tohoto důvod se chystá Elon zainvestovat do rozvoje infrastruktury rychlonabíječek v Evropě. Na svém twitterovém účtu doslova prohlásil: "Ano, pokrytí rychlonabíječkami bude v Evropě stoprocentní příští rok. Od Irska po Kyjev, od Norska po Turecko."
Rychlonabíječky Tesla, o kterých Elon mluví, umožňují doplnit baterii o 170 km dojezdu za přibližně 30 minut. Vybudování sítě rychlonabíječek bylo zahájeno v roce 2012 jako snaha o rozvoj elektromobility a samozřejmě také k umožnění cestování na delší vzdálenosti. Největší problém s vybudováním infrastruktury rychlonabíječek bude v zemích jako Estonsko, Lotyšsko, Litva, Rumunsko, Albánie apod., kde se aktuálně nenachází žádná.
Jak moc odvážné plány to jsou, to budeme moci s jistotou konstatovat až na konci příštího roku. Elonovi ale odvaha nechybí a v jednom z dalších prohlášení slíbil i vybudování infrastruktury rychlonabíječek v Africe, kde samozřejmě není jediná taková stanice.
Odvážné prohlášení Elona však nejsou ničím novým. Nebýt však jeho vizionářství a investic, nezažívali bychom takový rozmach elektromobility. Nemůžeme mu tak mít za zlé, že některé jeho prohlášení prostě nevycházejí podle plánu - Například v dubnu loňského roku Elon prohlásil, že Tesla do konce roku zdvojnásobí síť rychlonabíječek z 5400 na více než 10000. To se ale nepovedlo a síť těchto nabíjecích stanic čítala koncem loňského roku přibližně 8250. Počátkem letošního roku Musk plánoval, že ke konci roku bude těchto nabíjecích stanic přibližně 18000, místo toho jich má Tesla (celosvětově) 11583 (stav k 27.12.2018).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.