DISKUZE K ČLÁNKU Prestaňte skrblit! Odborníci se pustili do automobilek. Tohle má být už v základu

S trochou nadsázky se říká, že největší překážkou pro razantní snížení počtu dopravních nehod je člověk. Přesněji – řidič. Jakmile se maximálně omezí jeho negativní vliv na řízení automobilu, zásadně ubude dopravních nehod. Cestou k tomuto tak zvaně „ideálnímu stavu“ je stále masovější zavádění elektronických systémů. Podle odborníků ÚAMK nelze další zásadní krok ve snížení havárií udělat bez povinného využívání systému nouzového brzdění v osobních a lehkých užitkových automobilech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» uzivatel003079 (Hlasovali 2 lidé) 02.02.2018 19:37
Nejčastější je takzvaný "City-Brake systém… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 02.02.2018 20:56
Automatické brake systémy jsou v současné fázi… »
» uzivatel003271 (Hlasoval 1 člověk) 02.02.2018 20:59
Automobil má ovládat řidič a ne elektronické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Surcuf

    Surcuf

    194.228.76.XXX
    Omyl, mají šetřit ještě vice a vyházet ze svých aut to životu nebezpečné ABS a obtěžující ESP - a ne to není ironie!

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003272

    uzivatel003272

    83.208.55.XXX
    Jsem rád, že jsem ještě zažil svobodu při řízení auta... 03

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003271

    uzivatel003271

    94.74.239.XXX
    Automobil má ovládat řidič a ne elektronické potvory bez mozku. Mě vadí i ABS.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Automatické brake systémy jsou v současné fázi nepoužitelné a kdo to v autě nějakým nedopatřením má, tak to vypíná anebo nechal totálně vypnout. Systém neumí rozlišit, jestli chodec na přechodu má právo přednosti, protože nepochopil funkci zeleného a červeného světla na semaforu. Proto začne panicky brzdit i v případech, kdy chodec na přechod vstoupit nesmí... A také nepozná, že nejde o automobil, ale třeba svodidla v ostré zatáčce a začne zbytečně a nebezpečně brzdit...

    Celá snaha o automqatické řízení je nad možnosti výpočetního výkonu současných počítačových sestav, které by se vešly do auta a nepřekážely. Navíc někdy život přináší situace, které by nevymyslel i ten největší fantasta - scénárista a můžeme pak chtít po nějakém stroji, aby tuto situaci dokázal zvládnout, když mu ji nedokážeme naprogramovat? Ono je to časem přejde vyvíjet a používat, až zjistí, že hrát si na Boha ještě hodně dlouho nemůžeme...

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003270

    uzivatel003270

    89.190.90.XXX
    Ještě chvíli a budem ve svých elektromobilech zadávat pouze cíl cesty protože tak se zachrání nejvíce životů a ušetří nejvíc pralesa, ješterek atd. Vyřadit ten nespolehlivej prvek -> řidiče. Budu ještě dlouho vzpomínat na volant, šaltrpáku a benzínovej motor 09

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003079

    uzivatel003079

    31.30.83.XXX
    Nejčastější je takzvaný "City-Brake systém", který je funkční při popojíždění ve městě do rychlosti 30 km/h
    Zavedením systému by se tak ročně mohlo zachránit asi 3 000 lidských životů
    Nojo při, rychlosti 30km/h je to životu nebezpečné, proto jezdím v obci alespoň 50.
    Nač řešit následky, je zapotřebí odstranit příčinu. Inteligenta za volantem.
    Dříve to bylo jednoduché, Auto bylo tak složité na ovládání, že blb se vůbec nerozjel. Selekce už na začátku. Dnes se rozjede 5ti leté dítě. A podle toho to na silnici vypadá. . .

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
Loading...
 

Aktuálně

Lexus NX 300h

Test Lexus NX 300h 4x4 E-FOUR, prémiové SUV jde vlastní cestou

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

PŘÍMO OD VÝROBCE. Prémiové vozy za lákavou cenu na internetu? Předváděcí, skladové i použité

Britským policistům došla trpělivost, ujíždějící motorkáře začala srážet

Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

Závod Babet

Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

Uber

Nová jednoduše fungující aplikace Uberu zvyšuje bezpečnost pasažérů

BYD Han EV

BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Laurin & Klement Voiturette A, první automobil s Mladé Boleslavi.

Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

Ilustrační foto

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

Thomas Schäfer se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto

Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

Volkswagen Arteon

Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

UAZ Buchanka

Oblíbená Buchanka s obytnou vestavbou od firmy Moltomeno

volkswagen caddy

Volkswagen zveřejnil první fotografie nového malého kempovacího vozu

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Test: Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET HYBRID, nad očekávaní povedené SUV

ceny pohonných hmot

Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Česku a ve světě?

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama