DISKUZE K ČLÁNKU Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV) ve spolupráci s Ministerstvem dopravy provedlo srpnu 2019 průzkum zájmu o pořízení elektromobilů a o téma elektromobility obecně. Závěry jsou poměrně jednoznačné. Zájem o koupi elektromobilu je nízký, důvodem jsou jejich obecně známé nevýhody - pořizovací cena, dojezd, infrastruktura. Z průzkumu ale jasně vyplývá, že jedna věc může smýšlení řidičů a podnikatelů o elektromobilitě změnit. Ta je ale bohužel ve svém důsledku dostihne jen o nějaký čas později a dost možná o to razantněji.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» di Apetitto (Hlasovali 2 lidé) 15.10.2020 23:12
S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí… »
» Marcel D. (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2020 18:30
Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Miroslav M.

    Miroslav M.

    91.109.38.XXX
    Pokud by opravdu chtěl někdo řešit ekologii, vydá se cestou, kterou nyní razí japonské automobilky. A to, vodíkový pohon. Pokud se nepletu ve značce tak Mazda připravuje již do sériové výroby model na vodíkový pohon, který má mít dynamické parametry běžného konvenčního motoru. Druhou věcí je, proč někdo takto tlačí na tu elektromobilitu, když už nyní se ví, že pokud by se vyměnilo jen 30% stávajícího vozového parku za elektromobily tak distribuční síť, ale i výrobní, nebudou stíhat pokrýt spotřebu el. energie!!!
    Dále, pokud chce někdo řešit uhlíkovou stopu tak by si měl uvědomit několik faktorů:
    1.) Uhlík či spíš oxid uhličitý tu byl před námi (a dle vědců v daleko větší míře než dnes), je tu dnes a bude tu po nás.
    2.) Když už někdo chce potírat znečišťovatele ovzduší, proč to nechtějí po lodní dopravě, která již prokazatelně je několika násobně větším znečišťovatelem ovzduší planety než automobilová doprava?
    3.) Všichni mluví o "nulových" emisích elektromobilů, ale toto vyvrátila skupina holandských vědců, kteří si dali tu práci a spočítali jak se znečistí ovzduší výrobou elektromobilu, hlavně baterií a speciálních materiálů, které u konvenčních pohonů nenajdeme, ale také započítali do znečištění i výrobu elek.energie! Brali v úvahu všechny kategorie os.vozů. No a výsledek byl, že zplodiny CO2 jsou u elektromobilů v průměru 107g/km!!! Což odpovídá v dnešní době, více jak 50% trhu nových vozů se spalovacím motorem!!!
    4.) Není vyřešen dojezd, rychlonabíjení max. do 15 min a hlavně kapacita a životnost baterií. když si člověk uvědomí, že mu po 10 až 12 letech baterie odejde a nová stojí 2/3 nového vozu tak se nemůžeme divit, že třeba v USA jsou vrakoviště plná Tesel, když jsou jako jeté bezcenné a dobré akorát jako skleník. To nemluvím o nevyřešeném budoucím ekologickém problému s likvidací baterií.

    Tak se musím vrátit k otázce, kdo a proč takto tlačí na elektromobily, když např. nejsou schopné dojezdu kolem 900km (os.vůz)? Není kolem tohoto problému vyřešeno nic, ale bezhlavě se protlačuje něco co může být do budoucna větší ekologický problém (s ohledem na likvidaci starých baterií) než je uměle vytvořený kolem oxidu uhličitého.
    Proč se NEŘEŠÍ VODÍKOVÝ POHON? Opět to smrdí skrytými vazbami na energetiku.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Marcel D.

    Marcel D.

    62.24.74.XXX
    Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se spalovacím motorem. Takže jde o zastaralou záležitost, která se neosvědčila. Nikoliv o novinku nebo o moderní věc.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • di Apetitto

    di Apetitto

    83.208.115.XXX
    S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí elektromobility dle mého spočívá v neskutečném tlaku na její zavedení do praxe jak ze strany EU, tak některých výrobců. Ale není se čemu divit, vždyť třeba VW na ni sází téměř vše.

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Když se podíváme trochu do historie automobilizmu, tak zjistíme, že začátky motorových kočárů to taky neměli jednoduché a snadné. Odpor byl prakticky podobný a prognózy jejich použitelnosti a budoucnosti taky dost černé. Zatím je elektro mobilita na začátku a vývoj jde dopředu, je jen škoda, že se o ní nemluví jako o podobě jednoho z několika možných pohonů, vždyť moci si vybrat z několika možností, je lepší.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

Tesla Model S Plaid

Z nuly na sto za neuvěřitelné dvě vteřiny? Musk představil Teslu Model S Plaid

Emise CO2

Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

Ilustrační foto

Ford zavedl zdarma chytrou aplikaci. Řadě majitelů udělá radost

Seat Alhambra modelového roku 2022 bude dostupný s motorem 1.4 TSI 110 kW (150 k) a výbavou Xcellence za 964 900 Kč

Seat vrací v Česku do prodeje model, po kterém lidé volali, diesel ale bohužel nenajdou

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Ojetá auta zdražila. Průměrný Superb o 16.159 Kč, Octavii koupíte v průměru za 273.000 Kč

UAZ 2206 Bajkal AMC

UAZ 2206 Bajkal AMC vstupuje na český trh, známe jeho ceny

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama