DISKUZE K ČLÁNKU Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV) ve spolupráci s Ministerstvem dopravy provedlo srpnu 2019 průzkum zájmu o pořízení elektromobilů a o téma elektromobility obecně. Závěry jsou poměrně jednoznačné. Zájem o koupi elektromobilu je nízký, důvodem jsou jejich obecně známé nevýhody - pořizovací cena, dojezd, infrastruktura. Z průzkumu ale jasně vyplývá, že jedna věc může smýšlení řidičů a podnikatelů o elektromobilitě změnit. Ta je ale bohužel ve svém důsledku dostihne jen o nějaký čas později a dost možná o to razantněji.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» di Apetitto (Hlasovali 2 lidé) 15.10.2020 23:12
S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí… »
» Marcel D. (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2020 18:30
Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Miroslav M.

    Miroslav M.

    91.109.38.XXX
    Pokud by opravdu chtěl někdo řešit ekologii, vydá se cestou, kterou nyní razí japonské automobilky. A to, vodíkový pohon. Pokud se nepletu ve značce tak Mazda připravuje již do sériové výroby model na vodíkový pohon, který má mít dynamické parametry běžného konvenčního motoru. Druhou věcí je, proč někdo takto tlačí na tu elektromobilitu, když už nyní se ví, že pokud by se vyměnilo jen 30% stávajícího vozového parku za elektromobily tak distribuční síť, ale i výrobní, nebudou stíhat pokrýt spotřebu el. energie!!!
    Dále, pokud chce někdo řešit uhlíkovou stopu tak by si měl uvědomit několik faktorů:
    1.) Uhlík či spíš oxid uhličitý tu byl před námi (a dle vědců v daleko větší míře než dnes), je tu dnes a bude tu po nás.
    2.) Když už někdo chce potírat znečišťovatele ovzduší, proč to nechtějí po lodní dopravě, která již prokazatelně je několika násobně větším znečišťovatelem ovzduší planety než automobilová doprava?
    3.) Všichni mluví o "nulových" emisích elektromobilů, ale toto vyvrátila skupina holandských vědců, kteří si dali tu práci a spočítali jak se znečistí ovzduší výrobou elektromobilu, hlavně baterií a speciálních materiálů, které u konvenčních pohonů nenajdeme, ale také započítali do znečištění i výrobu elek.energie! Brali v úvahu všechny kategorie os.vozů. No a výsledek byl, že zplodiny CO2 jsou u elektromobilů v průměru 107g/km!!! Což odpovídá v dnešní době, více jak 50% trhu nových vozů se spalovacím motorem!!!
    4.) Není vyřešen dojezd, rychlonabíjení max. do 15 min a hlavně kapacita a životnost baterií. když si člověk uvědomí, že mu po 10 až 12 letech baterie odejde a nová stojí 2/3 nového vozu tak se nemůžeme divit, že třeba v USA jsou vrakoviště plná Tesel, když jsou jako jeté bezcenné a dobré akorát jako skleník. To nemluvím o nevyřešeném budoucím ekologickém problému s likvidací baterií.

    Tak se musím vrátit k otázce, kdo a proč takto tlačí na elektromobily, když např. nejsou schopné dojezdu kolem 900km (os.vůz)? Není kolem tohoto problému vyřešeno nic, ale bezhlavě se protlačuje něco co může být do budoucna větší ekologický problém (s ohledem na likvidaci starých baterií) než je uměle vytvořený kolem oxidu uhličitého.
    Proč se NEŘEŠÍ VODÍKOVÝ POHON? Opět to smrdí skrytými vazbami na energetiku.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Marcel D.

    Marcel D.

    62.24.74.XXX
    Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se spalovacím motorem. Takže jde o zastaralou záležitost, která se neosvědčila. Nikoliv o novinku nebo o moderní věc.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • di Apetitto

    di Apetitto

    83.208.115.XXX
    S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí elektromobility dle mého spočívá v neskutečném tlaku na její zavedení do praxe jak ze strany EU, tak některých výrobců. Ale není se čemu divit, vždyť třeba VW na ni sází téměř vše.

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Když se podíváme trochu do historie automobilizmu, tak zjistíme, že začátky motorových kočárů to taky neměli jednoduché a snadné. Odpor byl prakticky podobný a prognózy jejich použitelnosti a budoucnosti taky dost černé. Zatím je elektro mobilita na začátku a vývoj jde dopředu, je jen škoda, že se o ní nemluví jako o podobě jednoho z několika možných pohonů, vždyť moci si vybrat z několika možností, je lepší.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama