DISKUZE K ČLÁNKU Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV) ve spolupráci s Ministerstvem dopravy provedlo srpnu 2019 průzkum zájmu o pořízení elektromobilů a o téma elektromobility obecně. Závěry jsou poměrně jednoznačné. Zájem o koupi elektromobilu je nízký, důvodem jsou jejich obecně známé nevýhody - pořizovací cena, dojezd, infrastruktura. Z průzkumu ale jasně vyplývá, že jedna věc může smýšlení řidičů a podnikatelů o elektromobilitě změnit. Ta je ale bohužel ve svém důsledku dostihne jen o nějaký čas později a dost možná o to razantněji.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 21.10.2020 10:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» di Apetitto (Hlasovali 2 lidé) 15.10.2020 23:12
S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí… »
» Marcel D. (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2020 18:30
Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Miroslav M.

    Miroslav M.

    91.109.38.XXX
    Pokud by opravdu chtěl někdo řešit ekologii, vydá se cestou, kterou nyní razí japonské automobilky. A to, vodíkový pohon. Pokud se nepletu ve značce tak Mazda připravuje již do sériové výroby model na vodíkový pohon, který má mít dynamické parametry běžného konvenčního motoru. Druhou věcí je, proč někdo takto tlačí na tu elektromobilitu, když už nyní se ví, že pokud by se vyměnilo jen 30% stávajícího vozového parku za elektromobily tak distribuční síť, ale i výrobní, nebudou stíhat pokrýt spotřebu el. energie!!!
    Dále, pokud chce někdo řešit uhlíkovou stopu tak by si měl uvědomit několik faktorů:
    1.) Uhlík či spíš oxid uhličitý tu byl před námi (a dle vědců v daleko větší míře než dnes), je tu dnes a bude tu po nás.
    2.) Když už někdo chce potírat znečišťovatele ovzduší, proč to nechtějí po lodní dopravě, která již prokazatelně je několika násobně větším znečišťovatelem ovzduší planety než automobilová doprava?
    3.) Všichni mluví o "nulových" emisích elektromobilů, ale toto vyvrátila skupina holandských vědců, kteří si dali tu práci a spočítali jak se znečistí ovzduší výrobou elektromobilu, hlavně baterií a speciálních materiálů, které u konvenčních pohonů nenajdeme, ale také započítali do znečištění i výrobu elek.energie! Brali v úvahu všechny kategorie os.vozů. No a výsledek byl, že zplodiny CO2 jsou u elektromobilů v průměru 107g/km!!! Což odpovídá v dnešní době, více jak 50% trhu nových vozů se spalovacím motorem!!!
    4.) Není vyřešen dojezd, rychlonabíjení max. do 15 min a hlavně kapacita a životnost baterií. když si člověk uvědomí, že mu po 10 až 12 letech baterie odejde a nová stojí 2/3 nového vozu tak se nemůžeme divit, že třeba v USA jsou vrakoviště plná Tesel, když jsou jako jeté bezcenné a dobré akorát jako skleník. To nemluvím o nevyřešeném budoucím ekologickém problému s likvidací baterií.

    Tak se musím vrátit k otázce, kdo a proč takto tlačí na elektromobily, když např. nejsou schopné dojezdu kolem 900km (os.vůz)? Není kolem tohoto problému vyřešeno nic, ale bezhlavě se protlačuje něco co může být do budoucna větší ekologický problém (s ohledem na likvidaci starých baterií) než je uměle vytvořený kolem oxidu uhličitého.
    Proč se NEŘEŠÍ VODÍKOVÝ POHON? Opět to smrdí skrytými vazbami na energetiku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Marcel D.

    Marcel D.

    62.24.74.XXX
    Vůz na baterky zde byl dříve než vůz se spalovacím motorem. Takže jde o zastaralou záležitost, která se neosvědčila. Nikoliv o novinku nebo o moderní věc.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • di Apetitto

    di Apetitto

    83.208.115.XXX
    S tím se dá plně souhlasit. Neštěstí elektromobility dle mého spočívá v neskutečném tlaku na její zavedení do praxe jak ze strany EU, tak některých výrobců. Ale není se čemu divit, vždyť třeba VW na ni sází téměř vše.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Když se podíváme trochu do historie automobilizmu, tak zjistíme, že začátky motorových kočárů to taky neměli jednoduché a snadné. Odpor byl prakticky podobný a prognózy jejich použitelnosti a budoucnosti taky dost černé. Zatím je elektro mobilita na začátku a vývoj jde dopředu, je jen škoda, že se o ní nemluví jako o podobě jednoho z několika možných pohonů, vždyť moci si vybrat z několika možností, je lepší.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Modernizované Mini Clubman

MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

Ilustrační foto

Kdy a jak připravit auto na zimu?

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama