DISKUZE K ČLÁNKU Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV) ve spolupráci s Ministerstvem dopravy provedlo srpnu 2019 průzkum zájmu o pořízení elektromobilů a o téma elektromobility obecně. Závěry jsou poměrně jednoznačné. Zájem o koupi elektromobilu je nízký, důvodem jsou jejich obecně známé nevýhody - pořizovací cena, dojezd, infrastruktura. Z průzkumu ale jasně vyplývá, že jedna věc může smýšlení řidičů a podnikatelů o elektromobilitě změnit. Ta je ale bohužel ve svém důsledku dostihne jen o nějaký čas později a dost možná o to razantněji.
zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým,
vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku.
Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Miroslav M.
10:05 21.10.2020 91.109.38.XXXPokud by opravdu chtěl někdo řešit ekologii, vydá se cestou, kterou nyní razí japonské automobilky. A to, vodíkový pohon. Pokud se nepletu ve značce tak Mazda připravuje již do sériové výroby model na vodíkový pohon, který má mít dynamické parametry běžného konvenčního motoru. Druhou věcí je, proč někdo takto tlačí na tu elektromobilitu, když už nyní se ví, že pokud by se vyměnilo jen 30% stávajícího vozového parku za elektromobily tak distribuční síť, ale i výrobní, nebudou stíhat pokrýt spotřebu el. energie!!!
Dále, pokud chce někdo řešit uhlíkovou stopu tak by si měl uvědomit několik faktorů:
1.) Uhlík či spíš oxid uhličitý tu byl před námi (a dle vědců v daleko větší míře než dnes), je tu dnes a bude tu po nás.
2.) Když už někdo chce potírat znečišťovatele ovzduší, proč to nechtějí po lodní dopravě, která již prokazatelně je několika násobně větším znečišťovatelem ovzduší planety než automobilová doprava?
3.) Všichni mluví o "nulových" emisích elektromobilů, ale toto vyvrátila skupina holandských vědců, kteří si dali tu práci a spočítali jak se znečistí ovzduší výrobou elektromobilu, hlavně baterií a speciálních materiálů, které u konvenčních pohonů nenajdeme, ale také započítali do znečištění i výrobu elek.energie! Brali v úvahu všechny kategorie os.vozů. No a výsledek byl, že zplodiny CO2 jsou u elektromobilů v průměru 107g/km!!! Což odpovídá v dnešní době, více jak 50% trhu nových vozů se spalovacím motorem!!!
4.) Není vyřešen dojezd, rychlonabíjení max. do 15 min a hlavně kapacita a životnost baterií. když si člověk uvědomí, že mu po 10 až 12 letech baterie odejde a nová stojí 2/3 nového vozu tak se nemůžeme divit, že třeba v USA jsou vrakoviště plná Tesel, když jsou jako jeté bezcenné a dobré akorát jako skleník. To nemluvím o nevyřešeném budoucím ekologickém problému s likvidací baterií.
Tak se musím vrátit k otázce, kdo a proč takto tlačí na elektromobily, když např. nejsou schopné dojezdu kolem 900km (os.vůz)? Není kolem tohoto problému vyřešeno nic, ale bezhlavě se protlačuje něco co může být do budoucna větší ekologický problém (s ohledem na likvidaci starých baterií) než je uměle vytvořený kolem oxidu uhličitého.
Proč se NEŘEŠÍ VODÍKOVÝ POHON? Opět to smrdí skrytými vazbami na energetiku.Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej. -
Marcel D.
18:30 20.10.2020 62.24.74.XXXVůz na baterky zde byl dříve než vůz se spalovacím motorem. Takže jde o zastaralou záležitost, která se neosvědčila. Nikoliv o novinku nebo o moderní věc.Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej. -
di Apetitto
23:12 15.10.2020 83.208.115.XXXS tím se dá plně souhlasit. Neštěstí elektromobility dle mého spočívá v neskutečném tlaku na její zavedení do praxe jak ze strany EU, tak některých výrobců. Ale není se čemu divit, vždyť třeba VW na ni sází téměř vše.Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej. -
stradalle
19:16 15.10.2020 95.140.241.XXXKdyž se podíváme trochu do historie automobilizmu, tak zjistíme, že začátky motorových kočárů to taky neměli jednoduché a snadné. Odpor byl prakticky podobný a prognózy jejich použitelnosti a budoucnosti taky dost černé. Zatím je elektro mobilita na začátku a vývoj jde dopředu, je jen škoda, že se o ní nemluví jako o podobě jednoho z několika možných pohonů, vždyť moci si vybrat z několika možností, je lepší.Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Lenka Hlavatá z Milionáře mezi námi vyráží dech! Žila na hranici chudoby?!

Vévodkyně Kate: DOMÁCÍ NÁSILÍ v rodině? Rána pěstí a vulgární nadávky!

Slunečná a nařčení z protekce u herců: Eva Decastelo promluvila!

Znepokojivá předpověď počasí. Ty největší mrazy teprve přijdou!

Bára Mottlová v slzách! Její miláček TERČEM ÚTOKU!

Dovolená ponovu: Jaké jsou nejdůležitější změny?

Předpověď počasí na noc a neděli 17. ledna

Vrácení zboží z e-shopu?? Pozor na výjimky
