DISKUZE K ČLÁNKU Vyplatí se jet po dálnici za kamionem?

Každý ví, že s rostoucí rychlostí stoupá i spotřeba paliva. Ale víte jak moc velký rozdíl znamená, zda pojedete po dálnici 130 km/h a nebo 90km/h?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyplatí se jet po dálnici za kamionem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.05.2020 01:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» stradalle (Hlasovali 2 lidé) 10.05.2020 10:17
Ono se vyplatí jet zvolna vždy, když nespěcháte,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    je to vlastne jedno, treba na D1 je 70km rozkopanych a jede se stejne max 80 a vetsinou prave za kamiony. Kdysy jsem to jel z turnova do prahy v noci,kamion jel tech 90+-1km vykouknul jsem nekolikrat aby videl ze stale jedu za nim, spotreba byla 2,8l na tech 96km co jsem za nim jel.nikam jsem nespechal takze se jelo dobre.Jinak normalne jsem mel spotrebu kolem 4,7l.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • František G.

    František G.

    185.243.126.XXX
    To je možný, ale kolik se nadýcháte fujtajblů za tu jízdu!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Indy

    Indy

    88.100.161.XXX
    Celkem neobjektivní test. Nejprve to chtělo porovnat povětrnostní podmínky, jako teplota, rychlost a směr větru. Pak stálo za zmínku, zda i v prvním případě při rychlosti na horní hranici povolené rychlosti na dálnici byl rovněž použit tempomat. Ten totiž dokáže palivo šetřit při každé rychlosti. A je asi jedno, zda obyčejný, který používám já, nebo adaptabilní, který zřejmě použil autor článku. A pak by mělo ze článku vyplývat, jaká byla úspora při jízdě při rychlosti 90 km/h bez "použití" nákladního vozidla, coby rozrážeče vzduchu. Takhle je to jen plácání čísly, která nemají žádnou vypovídající o hodnotu. Je jasné, že odpor vzduchu roste s kvadrátem rychlosti, takže úspora při nižších rychlostech by měla být. Pokud před námi vozidlo vzduch rozráží, tak je ještě větší. Osobně bych za kamionem dlouhodobě nejezdil, protože nemám přehled o situaci na silnici předemnou a spoléhat na to, že každý řidič zareaguje adekvátně tak, že včas vyhodí blinkr, či spustí varovky, nelze. Kolikrát mají problém použít blinkr i na křižovatce.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    Ono se vyplatí jet zvolna vždy, když nespěcháte, pak je jízda klidnější bez nervů a vždy úspornější. 04

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

BMW M

Z HISTORIE BMW. Vznik barev a loga BMW M

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance, nejsyrovější hot-hatch na trhu

Patricie Pagáčová

Porotkyně SuperStar jezdí v novém Volkswagenu Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen řeší průšvih s novými Golfy. Z továrny prozatím žádný nesmí

BMW

BMW Group obdržela stavební povolení na výstavbu vývojového centra nedaleko Sokolova

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1,0 VTEC Turbo CVT SPORT LINE, Terminátor s duší baletky

Trakční baterie blízké budoucnosti

Jak rychle zastarává elektromobil?

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama