Každý ví, že s rostoucí rychlostí stoupá i spotřeba paliva. Ale víte jak moc velký rozdíl znamená, zda pojedete po dálnici 130 km/h a nebo 90km/h?
Tento týden máme v redakčním testu povedený crossover DS3 s motorem 1,2 PureTech 155. Během testování jsem měl cestu z Prahy do Litoměřic , vedoucí po dálnici D8. Jelikož mě nijak zvlášť netlačil čas, rozhodl jsem se pro malý test. O kolik klesne spotřeba paliva při snížení rychlosti o 40 km/h? A vyplatí se to vzhledem k promrhanému času?
Nejprve začněme časem. Trasa po dálnici začala na km 0 u Prahy a sjezd v Doksanech byl na km 35. Při ustálené rychlosti 130 km/h by cesta trvala něco málo přes 16 minut. Při ustálené rychlosti 90 km/h jsem trasu absolvoval za 23 minut. Tudíž časová ztráta byla 7 minut.
Teď se pojďme podívat na spotřebu paliva. Tuto trasu jsem absolvoval předchozí den, při ní jsem se držel na horní hranici povolené rychlosti. Spotřeba paliva se ustálila na průměrných 7,1 litrech benzínu na 100 km. Při dnešním pokusu jsem se zařadil za kamion, za kterým jsem měl dle tempomatu bezpečnou vzdálenost, tudíž odpor vzduchu nehrál tak významnou roli, jako kdybych se na kamion takzvaně "nalepil". Během jízdy jsem sledoval informace o motoru, který svůj potenciál využíval v průměru okolo 8%. Po 35 km jízdy se na palubním počítači zobrazil údaj o průměrné spotřebě krásných 3,5 litru na 100 km.
Rozdíl ve spotřebě při jízdě za "kamionem" oproti jízdě maximální povolenou rychlostí je 3,6 litru na 100 km, což je více, než 50% úspora paliva. Při současných cenách naturalu 95 okolo 26,50 Kč jsem tak na každém ujetém kilometru ušetřil téměř korunu, výměnou za 12 sekund strávených navíc řízením vozidla. Z čehož nám vychází 300 Kč na hodinu, a to už je docela pěkná úspora finančních prostředků...
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.