DISKUZE K ČLÁNKU

Skutečně jsou elektromobily přínosné, nebo přírodě škodí? Podívejte se na rozbor známého mýtu

Elektromobily se v posledních letech staly hlavním tématem automobilového průmyslu. Každá automobilka pracuje na jejich vývoji a počty nabízených modelů každoročně stoupají. Spolu s rapidním nástupem elektromobility se však objevilo i několik obvinění, podle kterých jsou elektromobily v mnoha ohledech škodlivější, než tradiční automobily se spalovacími motory. Kde je tedy pravda?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Skutečně jsou elektromobily přínosné, nebo přírodě škodí? Podívejte se na rozbor známého mýtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 06.11.2018 10:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jan K. (Hlasovali 2 lidé) 02.11.2018 15:56
Zapomeňte na bludy s CO2. Oteplování Země… »
» Pavel M. (Hlasovali 2 lidé) 03.11.2018 12:18
Článek si původní (ne zcela komplexní) studii… »
» Vladimír Š. (Hlasoval 1 člověk) 02.11.2018 19:42
Problémem jsou dotace, Bez dotace je elektromobil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pavel M.

    Pavel M.

    46.13.37.XXX
    Článek si původní (ne zcela komplexní) studii přetvořil v nesmyslnou adoraci elektromobilů. Jak již někdo zmínil, argumentace "zárukou" na baterii v bilanci exhalací hraničí s imbecilitou. Zcela se zaměňuje výkon s příkonem a ignorují se ztráty. Argumentuje se zlepšováním baterií a ignoruje zlepšování motorů. Porovnává se CO2 stopa benzínových amerických aut (10l/100km) a ignorují se současné naftové motory (4l/100km). Životnost současných baterií je cca 2000 nabíjecích cyklů, při ročním nájezdu 50tisíc kilometrů a nájezdu na nabití 500km (a který elektromobil to dá :-) je životnost baterie 2 roky. Potom se emisní stopa výroby baterie započítá výrazně jinak (4x vyšší) a se současným dieselem palivová 2x nižší. Elektromobil tedy nedosáhne nikdy ekologičnosti dieselu z pohledu produkce skleníkových plynů.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Vladimír Š.

    Vladimír Š.

    86.49.242.XXX
    Problémem jsou dotace, Bez dotace je elektromobil v pro většinu lidí nedostupný a o ekologii nejde vůbec hovořit. Co není ekonomické , není ani ekologické, kdyby to bylo ekologické, nepotřebovalo by to dotace. To je jak u kotlů, zateplení atd.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jan K.

    Jan K.

    91.139.14.XXX
    Zapomeňte na bludy s CO2.
    Oteplování Země způsobují rozvodné sítě elektrického proudu, které odtlačují radiační pásy Země (van Allenovy pásy) do vyšší úrovně a snižuje to excitaci energetických částic, které jsou lidem známy jako blesky.
    Všeho s mírou a výroba elektřiny je oním problémem zvyšování teploty Země.
    Teplota slunce hraje v ohřevu Země téměř bezvýznamnou roli. Důležité jsou energetické částice sluncem vyvrhované, jež jsou sbírány radiačními pásy Země.
    Úbytek polárních ledovců je v přímé úměře s úbytkem ozónu. Ozón je tvořen bleskovými výboji a polární ledovce jsou také tvořeny bleskovými výboji. Jasná a prokazatelná souvislost. Znalost fyziky je zásadní. Kdo nechápe, jak blesky mohou vytvářet led? Zjednodušené a názorně je potřeba si Zemi představit jako dva Peltierovy články otočené teplejší stranou k sobě, ale sestavené netradičně do kruhu. Globální oteplování je projevem sofistikovaného mechanismu přírodních zákonů a děje se tak už od nepaměti vždy v cyklech. Podle zápisů ze starých kronik byly před tisíci roky na území České republiky dvě sklizně ročně.
    Oteplování zemských pólů a zrovna tak úbytek ozónu, je v přímé souvislosti s měnícím se napětím mezi Van Allenovými pásy a zemskou kůrou v místech mezi obratníky. Proces ochlazování zemských pólů je nutno chápat jako Seebeck-Peltierův jev(termoelektrický jev), kdy jsou nesčetné energetické výboje (blesky) v rovníkových oblastech dostatečné k tvorbě ozónu, k ohřevu magmatu (nezměrný elektický proud z blesků díky odporu Země) a zároveň k ochlazování pólů.(při opouštění náboje v podobě iontoých výbojů - aurora borealis a aurora australis) Tento jev zároveň v modelech jednoznačně dokazuje, jak vzniká magnetosféra Země (nikoli rotací jádra Země). Stejně tak i polární záři je nutno chápat jako emitaci nabitých energetických částic opouštějících vysokou rychlostí povrch Země. Tvrdit, že se teplo donekonečna vzestupně akumuluje díky skleníkovým plynům (více jak 87% tvoří vodní páry), je stejně mystické, jako tvrdit, že roztavím železo dlouhodobým uložením ve skleníku. Každopádně díky skleníkovému efektu je země ušetřena teplotním výkyvům jaké jsou na Měsíci (-240°C - +120°C). Je překvapující, že v souvislosti s výškou hladiny moře a táním ledovců odborníci uvádějí pouze dvě skupenství vody, ale plynné skupenství berou za zanedbatelné. Přitom právě ledovce způsobují urychlení zkapalnění vzdušné vlhkosti. V případě zvýšeného oteplování bude docházet k exponenciálnímu nárůstu vzdušné vlhkosti, tedy ke ztrátě kapalné vody... Zvýšení objemu vodních par povede k zesílení vodivého pláště Země, čím se mnohonásobně zvýší množství výbojů mezi van Allenovými pásy a Zemí v oblasti mezi obratníky a poté díky Seebeck-Peltierovu jevu dojde k zmrazení zemských pólů. Z fyzikálního hlediska jsou tyto popsané geofyzikální děje zdůvodnitelné tímto jediným známým Termoelektrickým jevem a navíc jde o konečnou odpověď na doposud nerozluštěné záhady (např. Proč je pod zemskou kůrou žhavé magma, ale jádro je tuhé?) Uvědomíme-li si skutečnost, že jeden aktivní sopečný vulkán(např. sopka Laki v roce 1783) https://cs.wikipedia.org/wiki/Laki vyprodukuje stejné množství škodlivin, jako průmyslová výroba celé Evropy za stovky let a aerosolu kyseliny sírové takové množství, jaké by člověk vyráběl 2000 let, je každá konference o globálním oteplování pouhou fraškou k ospravedlnění utracených peněz daňových poplatníků. ZNAMENALO BY TO PŘEPSAT VŠECHNA SKRIPTA A VĚDECKÉ REŠERŠE GEOFYZIKY. PRO TY S VĚDECKÝM TITULEM BY TO ZNAMENALO UČIT SE NOVÉMU NÁHLEDU, TAKŽE KDO CHCE ZNÁT SKUTEČNĚ ODPOVĚĎ?
    Fyzika ohřevu Země je zcela odlišná než se vyučuje na vysokých školách. Bude trvat honě dlouho, než zdravý rozum převládne nad demagogií.

    Zjednodušeně rozebereme pro srovnání Peltierův článek:
    1.Telur - Ionty v polární záři přenáší náboj směrem do radiačních pásů
    2.Baterie - radiační pásy
    3.Kondenzátor - (v Peltierových článcích fyzicky chybí) Napětí mezi radiačními pásy a Zemí tvoří blesky (vysvětluje červené trpaslíky) mezi obratníky
    4. Bismut - tím je samotná Země
    Co se tímto vysvětluje?
    Naklonění geomagnetického pole Země.
    Vznik geomagnetického pole Země.
    Proč je jádro pevné.
    Proč je magma žhavější než okolí planety země přes 4 miliardy let.
    Proč jsou póly planety Země chladnější, přestože je každý pól Země po období 180 dní přikloněn nepřetržitě ke Slunci.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Na některé z těchto otázek jsem také myslel a nedokázal jsem si na ně odpovědět. Dík za vysvětlení, s tím Peltierem mě to nenapadlo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pavel M.

      Pavel M.

      46.13.37.XXX
      Je velmi obtížné, ne-li nemožné prokázat Vaše tvrzení o elektrickích sítích a jimi odpuzovaných Van Allenových pásech. Pravdivé by to snad bylo, pokud by zvítězil Edisonův stejnosměrný přenos, jenže svět kmitá podle Tesly. Vaše teorie je zajímavá, ale je v ní příliš mnoho nepodložeností. Sama sebe na první pohled popírá při porovnání jižní a severní polokoule. Druhý pohled jsem nevěnoval, na to je příliš na hranicích mého oboru. Další části Vašeho příspěvku jsou mnohdy pravdivé, vždy však vytržené z kontextu. Tak nevím ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kamil B.

      Kamil B.

      213.180.35.XXX
      Díky za obsáhlý výklad. Z toho plyne, že rozvoj elektromobility přinese ještě větší oteplování zeměkoule. Pokud má být aut na baterky většina, tak současné rozvody elektřiny se budou muset mnohonásobně rozrůst, aby pokryly nároky na nabíjení a počty stanic.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    tohle je opět poměrně směšná ekohujerská slátanina. Nevím, proč se vše poměřuje na produkci CO2, když např. diesel toho CO2 vyprodukuje mnohem méně, ale tam se řeší NOX, že. Proč se tedy neřeší to, co je u elektromobilu skutečnou zátěží přírody a to je těžba a výroba surovin pro akumulátory a jejich následná likvidace. Tady ovšem nejde o CO2, že, ale o prodikci těžkých kovů, které jsou splachovány volně do přírody, ale to autor neřeší - vždyť na té poušti skoro nikdo nežije, že? To můžeme prohlásit, že jaderná elektrárna je nejšetrnější prostředek pro výrobu energie, když to budeme přepočítávat pouze na CO2, ale vše není jednobarevné a jsou zde další ohrožení ekosystémů. Navíc metan je mnohem účinější skleníkový plyn než CO2 ale jeho produkci nejsme schopni ovlivnit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • cz002000

    cz002000

    80.148.11.XXX
    "Mnozí mohou namítat, že baterie mají omezenou životnost, ovšem také jsou dlouhou dobu kryty zárukou od výrobce." - jaky ma tohle vliv na bilanci CO2? I kdyz mi tu baterku vymeni v zaruce, tka potrebuji novou... paneboze...
    "Navíc elektromobily obsahují i podstatně menší množství pohyblivých částic..." - tady jsem skoncil... Pohyblivych castic obsahuji vicemene stejne jako auto se spalovacim motorem. Tedy pokud se bavime o elektronech, protonech a neutronech (nebo kvarcich...). I kdyz diky bateriim mozna vlastne elektromobil obsahuje vic pohyblivych castic.
    Pokud si nekdo plete "casti/soucasti" a "castice", tak by mel ale prispivat spis na mimibazar nez sem! :(

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martin K.

    Martin K.

    81.0.198.XXX
    Nejsu odborník, ale nezdá se mi, že na výrobu samotných aut je stejná produkce CO2. Kde je zahrnuta výroba motoru, převodovky, případně dalších komponentů, které elektromobil nemá.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Elektromobil nemá jen převodovku, motor má také. Má brzdy, ABS, airbagy, řízení, kola a dokonce i volant... 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kamil B.

      Kamil B.

      213.180.35.XXX
      Výroba spalovacího motoru a výroba bateriíí je náročná na produkci CO2. Každé má to svoje. Je to zahrnuto.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační foto

Češi si dopřávají stále dražší ojetiny, neváhají se ani více zadlužovat

Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen v Letňanech představil nový e-Crafter, elektrický dělník najde uplatnění v každém městě

Unikátní ručně postavené vznášedlo ve stylu DeLorean DMC-12 z filmu Návrat do budoucnosti

Vznášející se DeLorean míří do světa, filmová ikona překoná téměř každý povrch

Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan

Toyota Corolla přichází s karoserií sedan. Novinka nabídne prostor, eleganci i hybridní technologie

Starý Jeep Cherokee se během jízdy terénem rozpadl a pak opět složil

Zrezlý Jeep si zahrál na Transformers, během jízdy terénem se rozpadl a pak opět složil

Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve

BMW představilo hybridní řadu 3. Výkon 252 koní, čistě na baterie ujede až 60 kilometrů

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama