DISKUZE K ČLÁNKU Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr Č.

    Petr Č.

    86.63.219.XXX
    Vodík se nechytá proto, že je to ekonomický nesmysl. Jen množství elektrické energie, která je potřeba k získávání vodíku je zcela neúměrná tomu, kolik energie pak vodík poskytne automobilu. Takže musíte vytvořit elektřinu, abyste vytvořili vodík, tento proces má účinnost v nejlepším 70%. Následně vodík vezmete a spálíte v motoru, který má účinnost tak 30%, když budu hodný.
    Oproti tomu Li-Ion baterie má účinnost nabíjení v horším případě 80% a totéž platí o účinnosti elektromotoru. Takže zatímco vodík v nejlepším případě poskytuje 21% z vynaložené energie k jeho získání, na pohon auta, elektromobily v nejhorším případě 64%. O dvě třetiny více. Takže za to, co na vodík jezdí jedno auto, můžou elektroauta jezdit 3.
    Ano, je potřeba postavit více elektráren kvůli přechodu z ropy na elektriku, ale 3x méně, než v případě vodíku.
    Mimochodem vodík se masově vyrábí z fosilních paliv, takže pokud chcete mít tento zdroj vodíku, tak jste vůbec nic ekologicky nevyřešili. Dlouhodobě je jediná možnost elektrolýza a její účinnost jsem popsal výše.

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • uzivatel002708

      uzivatel002708

      194.107.2.XXX
      Kdyby jste vedel jak palivovy clanek funguje, tak nemuzete napsat takovy nesmysl. U techto aut se vodik nepali v motoru, ale chemickou reakci za pomoci membrany vyrabi elektricky proud. Je to v podstate galvanicky clanek. Proto se tomu rika palivovy clanek a ne motor na vodik. Takze veskere cisla o ucinnosti motoru jsou naprosty nesmysl.

      + 0 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Petr Č.

        Petr Č.

        194.228.11.XXX
        OK, svou chybu rád uznám, to jedno číslo o účinnosti spalovacího motoru je tedy irelevantní. Takže namísto spálení tu máme další přeměnu zpět na elektrickou energii o účinností při nejlepším 70% a hned za tím elektromotr s již zmiňovanou účinností 80%, ale protože chci hrát karty co nejvíc ve prospěch vodíku, tak elektromotory dokáží mít účinnost i 90%. Takže celková účinnost ze vodíkového pohonu od prvního použití elektrické energie na získání vodíku není 21%, ale 44%. Pořád výrazně méně, než pro elektromobil a pro ten jsem počítal vždy nejhorší účinnosti. Pokud bych stejně jako pro vodík počítal ty nejvyšší účinnosti nabíjení a elektromotoru, tak jsme na 80%.
        Chápu, že mi to chcete natřít, ale ten problém se spotřebou elektrické energie pro výrobu vodíku je tu pořád.

        + 0 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama