Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

-mao / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 13:04 Google+

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.07. 23:40) Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Mirai byla mnohými považována za další "revoluční" automobil budoucnosti, neboť se jednalo o první vůz poháněný čistě palivovými články, do jejichž vývoje již japonská automobilka nasypala mnoho financí. Jak ovšem informoval Bloobmerg, prodeje tohoto vozu v USA jsou bohužel mizerné.

Je samozřejmé, že lidé jsou vůči novým věcem vždy skeptičtí, ovšem v případě modelu Mirai může za nízké prodeje hlavně absence dostatečně husté infrastruktury speciálních čerpacích stanic s vodíkem, který je pro provoz vozidel s palivovými články nezbytně nutný.

Budování dostatečného množství čerpacích stanic v Kalifornii, kde byl vůz k dostání nejdříve, začalo velmi pomalu, což mělo velký vliv na nízké prodeje. Podle Bloombergu prodala v prvním pololetí Toyota ve státu Californie 708 modelů Mirai, ovšem Nissan a GM byly schopny prodat desetinásobně více svých elektromobilů "Chevrolet Bolt" a " Nissan Leaf". Tesla sice o svých měsíčních prodejích neinformuje, ovšem předpokládá se, že za stejné období prodala cca 23,550 vozidel.

Pokud však vezmeme v úvahu, že Toyotu Mirai můžete v celé Californii dotankovat pouze na 28 místech, místo plánovaných 44 do konce roku 2015, pak se nelze nedůvěře ze strany zákazníků příliš divit.

Největším problémem je podle Bloombergu přizpůsobení požárních předpisů, které příliš nepočítají se stanicemi disponujícími vodíkem, který se v případě úniku uvolní do vzduchu a rozptýlí, zatímco paliva jako benzín či nafta jednoduše stečou na zem.

Toyota se však svého snu o palivových článcích nechce vzdát, neboť na rozdíl od elektromobilů mají vozy s palivovými články delší dojezd, rychleji se tankují a jejich emise jsou také nulové.

Nezbývá tedy než doufat, že se Toyotě povede naplnit její plány o prodeji 30,000 automobilů ročně okolo roku 2020, neboť při současných parametrech elektromobilů má palivový článek stále navrch a byla by škoda o tuto technologii přijít jen kvůli pomalu rostoucí infrastruktuře.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.07.2017 23:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První oficiální snímky nového BMW Z4

BMW neuhlídalo nový roadster Z4, tyto fotky neměl ještě týden nikdo vidět

Alfa Romeo Spider z roku 1976, jejímž prvním vlastníkem byl legendární boxer Muhammad Ali

Čím jezdil nejslavnější boxer světa? V tomhle roadsteru byste ho nejspíš nečekali

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Může být SUV ekologické? Inovované Mitsubishi Outlander boří zavedený mýty

Grand Tour (TV pořad Amazonu)

Grand Tour se těší obrovské popularitě, v Británii je sledovanější jen jediný pořad

Ilustrační foto

Manuál vs. automat: Která převodovka nabídne úspornější jízdu?

Jon Olsson prodává svůj zmrzačený Mercedes-Benz G500 4x4²

Po velké slávě, teď tichý prodej? Slavný YouTuber prodává zmrzačený Mercedes za neuvěřitelnou částku

V lednu 1936 obsadila posádka Pohl - Hausman s roadsterem Škoda Popular Sport na Rallye Monte Carlo druhé místo ve třídě do 1500 cm3 .

Závodní vozy Škoda za první republiky? Své kvality potvrzovaly v nejnáročnějších závodech světa

První Ford Mustang se prodal ještě několik dnů před oficiální premiérou a dodnes zůstal u své první majitelky

První prodaný Ford Mustang? Skvost v hodnotě 8 milionů málem skončil ve šrotu

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Tento víkend hrozí Evropě dopravní kolaps

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kalašnikov na dvou kolech? Nové děsivé motorky pro Putinovu kolonu

  2. Automatická převodovka: Jaké chyby s ní nejčastěji děláme?

  3. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  4. Legendární dodávka kapely Aerosmith? Takhle po desetiletích pátrání dopadla

  5. Extrémní Tatra Tigon? Hasičský speciál, který se dostane kamkoliv

  6. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud