Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 13:04 Google+

Automobily na palivové články byly a mnohými stále jsou považovány za budoucnost, ovšem na rozdíl od elektromobilů mají jednu markantní nevýhodu: chybějící infrastrukturu. Na to již doplácí Toyota v USA se svým modelem Mirai, jehož prodeje váznou právě kvůli nedostatku speciálních čerpacích stanic.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.07. 23:40) Napište svůj názor
Toyota Mirai

Toyota Mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Mirai byla mnohými považována za další "revoluční" automobil budoucnosti, neboť se jednalo o první vůz poháněný čistě palivovými články, do jejichž vývoje již japonská automobilka nasypala mnoho financí. Jak ovšem informoval Bloobmerg, prodeje tohoto vozu v USA jsou bohužel mizerné.

Je samozřejmé, že lidé jsou vůči novým věcem vždy skeptičtí, ovšem v případě modelu Mirai může za nízké prodeje hlavně absence dostatečně husté infrastruktury speciálních čerpacích stanic s vodíkem, který je pro provoz vozidel s palivovými články nezbytně nutný.

Budování dostatečného množství čerpacích stanic v Kalifornii, kde byl vůz k dostání nejdříve, začalo velmi pomalu, což mělo velký vliv na nízké prodeje. Podle Bloombergu prodala v prvním pololetí Toyota ve státu Californie 708 modelů Mirai, ovšem Nissan a GM byly schopny prodat desetinásobně více svých elektromobilů "Chevrolet Bolt" a " Nissan Leaf". Tesla sice o svých měsíčních prodejích neinformuje, ovšem předpokládá se, že za stejné období prodala cca 23,550 vozidel.

Pokud však vezmeme v úvahu, že Toyotu Mirai můžete v celé Californii dotankovat pouze na 28 místech, místo plánovaných 44 do konce roku 2015, pak se nelze nedůvěře ze strany zákazníků příliš divit.

Největším problémem je podle Bloombergu přizpůsobení požárních předpisů, které příliš nepočítají se stanicemi disponujícími vodíkem, který se v případě úniku uvolní do vzduchu a rozptýlí, zatímco paliva jako benzín či nafta jednoduše stečou na zem.

Toyota se však svého snu o palivových článcích nechce vzdát, neboť na rozdíl od elektromobilů mají vozy s palivovými články delší dojezd, rychleji se tankují a jejich emise jsou také nulové.

Nezbývá tedy než doufat, že se Toyotě povede naplnit její plány o prodeji 30,000 automobilů ročně okolo roku 2020, neboť při současných parametrech elektromobilů má palivový článek stále navrch a byla by škoda o tuto technologii přijít jen kvůli pomalu rostoucí infrastruktuře.

Vytisknout

Diskuze: Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.07.2017 23:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Která automobilka má největší hodnotu? A jak si stojí proti lídrům napříč celého trhu?

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Tento víkend hrozí Evropě dopravní kolaps

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  2. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  5. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

  6. Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud