DISKUZE K ČLÁNKU Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

Přechod pro chodce, místo určené k bezpečnému překonání komunikace, bývá místem častých dopravních nehod, které jsou mnohdy způsobeny neznalostí pravidel či předpisů na obou stranách. Jaká pravidla se tedy vztahují na řidiče, a jaká na chodce? Podívali jsme se do zákonů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» František M. (Hlasoval 1 člověk) 13.01.2018 18:00
Předpokládám, že je ještě jeden moment, který… »
» uzivatel002730 (Hlasoval 1 člověk) 14.01.2018 11:36
Problémem jsou řidiči,jedoucí v druhém pruhu… »
» Heureux D. (Hlasoval 1 člověk) 14.01.2018 22:30
RIDIC VERSUS CHODEC. Kdyz to vemu kolik chodcu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000162

    uzivatel000162

    195.113.194.XXX
    Když už článek, který jen suše opakuje dávno známé - mohl se věnovat ještě jedné specifické situaci. Tou jsou značené ostrůvky rozdělující přechod pro chodce na více částí. V takovém případě má totiž být brána každá část jako samostatný přechod se všemi náležitostmi. Tedy i s povinností chodce se znovu rozhlédnout a znovu vyhodnotit, zda přijíždějící vozidlo není již příliš blízko na to, aby vstupoval do vozovky. Je proto zcela zbytečné, aby při vstupu chodce do první poloviny přechodu zastavovaly automobily v jeho druhé polovině a znovu narušovaly plynulost silničního provozu. O nepřehlednosti a rizicích, které vznikají při propojení přechodu pro chodce s tramvajovými nástupními ostrůvky, je asi zbytečné hovořit.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003183

    uzivatel003183

    90.183.11.XXX
    Mimo jiné (a je toho dost), mě dokáže zcela jistě nasejřit situace, když jsem na vozovce daleko široko sám řidič, a chodec (chodci) urychleně dobíhají k přechodu se zjevným důvodem, aby si vynutili zastavení té "kolony" automobilů. Přiznám se, že jim tento záměr nijak neulehčuji, a pokud vím, že je neohrozím, přednost u mě nemají.Těch zdvižených prostředníčků a pěstiček. Dělám to s naivní vírou, že jim to snad jednou dojde. Však ti chodci jsou asi z velké části i řidiči.

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    RIDIC VERSUS CHODEC. Kdyz to vemu kolik chodcu bezi k prechodu a na prechodu zchromnou je z podivem ze na púrechodu mame 90% invalidu ale mimo prechod jsou to zavodnici co je nic nezastavi. Dalsi jsou ti co stoji na kraji prechodu a vykecavaji si tam rozumy, bud pres telefon nebo s jinym chodcem. Co ma delat takovy ridic? stat tam dokud neprejde? a co kdyz nechce prejit ale jen tak tam stoji?Dela to dost chodcu a kdyz zastavim a pokynu on pokyne ze nejde. Ja zbytecne zastavil, rozjezd je pro zivotni preci horsi ale to zas mnoho trotlu co delaji zakony nevedi to jako s 30,40,50tkou na mystech kde jizda 80tkou je tissi a mene skodi ziv-prostredi protoze v techto rychlostech je nejmensi emise a vse i ten hluk. Prřoste idiioti co mozna nekdy ridili bud trikolku a nebo povboz s konma. Chodec nemusi skoro nic ale ridic musi vse i premyslet za chodce, co kdyby se mu zrodil plan ze chce prejit silnici zrovna kdyz jede auto a vkroci pred auto a pri trestnim rizeni je pak uvedeno ze ridic mel predpokladat ze prechod pouzije chodec ktery se treba rozebehne za nekym aniz by ho ridic videl. Vypraskal bych ty trotly a nechal bych je jezdit aspon mesic po Praze i stema co vymysleli zuzovani pruhu a zatravneni tramvajovych kolejist, ktere se uz nedaji vyuzit pro zachrane zbory, no proste dopravni experti = IDIIOTI.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel003182

    uzivatel003182

    89.177.104.XXX
    Chodci versus řidiči problém byl je a bude...tímto-dalším v pořadí-zpackaným zákonem s docílilo jen že je víc zbořených aut na přechodech a dalšího biče na řidiče.....Některé chodce bych na ulici a silnici vůbec nepustil-to kolikrát člověk pochybuje o jejich svéprávnosti.....

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • uzivatel002730

    uzivatel002730

    88.101.153.XXX
    Problémem jsou řidiči,jedoucí v druhém pruhu.Většinou zastaví až druhý,třetí.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • František M.

    František M.

    109.81.210.XXX
    Předpokládám, že je ještě jeden moment, který ovšem jde mimo zákonné ustavení. Totiž, že se chodec a řidič nějakým signálem dohodnout, například ve chvíli, kdy široko daleko není jiné vozidlo a chodec dá jasně najevo, že řidiči dává přednost.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama