DISKUZE K ČLÁNKU TEST: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet - Nevídaná radost z jízdy, kterou vám drobné nedostatky nezkazí

Kompaktní SUV Suzuki Vitara už se na českém trhu pohybuje nějaký ten pátek a tak nastalo v polovině minulého roku nevyhnutelné - facelift. A protože už během prvního setkání na nás Vitara udělala velice dobrý dojem, nemohli jsme si nechat ujít příležitost ji pořádně vyzkoušet i po omlazení. Tentokrát jsme však pod kapotou našli přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet, který posílal výkon 103 kW skrze manuální šestistupňovou manuální převodovku na všechna kola. A protože počasí na horách bylo víc než lákavé, rozhodli jsme se Vitaru prověřit v mrazivých podmínkách zasněžené Šumavy. A jaký dojem na nás Vitara udělala? Pojďme se na to společně podívat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nasrta D.

    Nasrta D.

    85.13.80.XXX
    Mám Vitaru, 1.6 benzín. Spotřeba v létě 6,5 litru na budíku, realita je o 0,3 litru výš, z práce a do práce, kopce + nějaký pojezdy kolem. Nádrž na 42 litrů + rezerva. Nejhůř jsem jezdil za 7,5 litru (7,2 budík) v mínus 25 stupních, stylem start, 12 km cesta a chcíp. A zpátky, v kopcovitém terénu. Režim SPORT nemá chybu, do táhlýho kopce 130 (6000 otáček) není absolutně problém (samozřejmě je třeba za to vzít už pod kopcem, je to atmosféra, v tu chvíli jde okamžitá spotřeba o 2 litry nahoru, není to turbo, člověk si před akcí musí otočit kolečkem a dát tomu tak tři vteřiny, než to zahustí směs). Předjíždět se s tím absolutně nebojím, na 120-130 (údajně až 135) na trojku to letí jedna radost i do kopce. Za ty prachy skvělej kauf. Taky jsem na ní čekal 7 měsíců. Jel jsem s tím i dálku, 3 dospěláci plus dítě a trochu nákladu v létě, spotřeba 5,3 budík, reál o 0,3 litru výš. Ve větru se to celkem dost kejve, je to o zvyku. Díry a výmoly si člověk díky lehkosti auta víc vychutná, ale aspoň je v "kontaktu s vozovkou", není to takový to sterilní houpání limuzíny, udržuje to při řízení ve střehu. Rozhodně s tím nemám problém prohnat ochcávku a podobný předražený krámy. Strčte si to někam, čtyřválec a lehký auto, to je cesta. Bourat bych v tom nechtěl, to bych ale nechtěl v žádným autě. Brzdný asistent za mě brzdil už 3x, takže vyzkoušeno (i když to v tu chvíli byla možná přehnaná reakce stroje, pokud to do mně někdo napálí zezadu, jeho vina, nedodržení bezpečný vzdálenosti). Někdo přede mnou prudce zpomalí (třeba na vzdálenost 20 metrů) a už ječí a červeně svítí palubka (údajně to skenuje 100 metrů před autem), tempomat pod 30 km v hodině pípne a automaticky vypne. Start / Stop systém se samozřejmě automaticky zapíná při nastartování, zaplať pánbůh stačí mít zapnutý vyhřívání předního okna, což ho automaticky vyřadí. Takže celej rok zapnutý vyhřívání předního okna a je klid. Adaptivní tempomat nemá chybu, reaguje akorát na brzdu, člověk dojede k vesnici, ťukne na brzdu nebo zmáčkne čudlík na volantu, projede si vesnicí 50, za vesnicí tam šoupne trojku, zmáčkne čudík na volantu a valí zase na ... 90 km v hodině. Jenom tam nasází kvalty, zbytek jede automat. Když chci předjet, prostě klasicky podřadím, přišlápnu plyn, předjedu a dám nohu z plynu. A jede to dál samo. Pohoda. Má to tvrdý levný plasty, fórový dveře, s dveřma se musí umět bouchnout při zavírání, auto dobře těsní zřejmě. Má to nápovědu pro řazení kvaltů, absolutně k ničemu, to bych podtáčel motor, i dealer radil se na ní vykašlat. Viděl jsem video s vitarou v boosterjetu, jak to někdo na dálnici rozjíždí na 200 a docela mazec. Tenhle benzín motor je i v Suzuki SX4, a tyhle auta nemají problém 350 tisíc najezdit (takže tfuj, tfuj, tfuj pro štěstí). Jinak se rozbilo, ještě než mi ho dali, odešel objednaný dešťový senzor, takže rovnou výměna senzoru. V zimě to drží, opět žádnej strach (což zřejmě není dobře). První garančka za 6000,-, druhá za 7500,-, pohoda. Známej u škodovky za 12500,-, ťukal si na čelo. Navigaci jsem do toho nechtěl, dobře jsem udělal. Stažená aktualizace softwaru do infotainment obrazovky, aktualizace přes USB, instalace programu Android auto do telefonu, propojení kabelem a můžu jet třeba do Ugandy. Akorát musí být zapnutý mobilní internet, stahuje to z Google map ten aktuální kus zeměkoule, kudy člověk zrovna jede. Takže celej svět jako na dlani, aktualizovat mapové podklady netřeba. Jednou jsem zkoušel při zapnutý navigaci volat přes handsfree, řekl jsem "call Berry" a začalo to počítat trasu do Calgary v Kanadě. Tak jsem to po 5 minutách výpočtu trasy radši vypnul. Rádio mi přijde slabší na příjem signálu, vyřešila by to asi lepší anténa. Občas vypadne přehrávání mp3 z flashky po nastartování, možná je moc levná ta flashka. Film si člověk za jízdy nepustí, musí být zatažená ruční brzda. Kunu jsem měl v motoru dobře 3x, už je tam plašič. Vyhrabala tepich pod hapnou, zašpinila víko motoru. Kolem motoru je na každou stranu dost místa, což je skvělý na výměnu žárovky (s prstem v nose) a je to skvělý i na kunu. Když do toho motoru leze, nic jí nepřekáží a tudíž nemá potřebu nic překousat. Zrovna dneska byl spolupracovník v servisu Wolksvagen, netáhlo mu auto, a hle, nějaká zvířena mu prokousla jakousi hadičku u turba, takže to foukalo luft kam nemělo. 6 hodin strávil v servisu (v pracovní den) a jaký štěstí, pokud by se to neopravilo, byla ve hře varianta zničení filtru za lidových 50 000,-. Hodně místa kolem motoru, dobrá anti-kuní volba. Celkově spokojenost. Auto jezdí, v zimě topí. Japonskej styl. Žádný 3,14čoviny navíc, info obrazovka v prostředku, pár čudlíků na volantu, zbylý čudlíky vlevo. Strohost, funkčnost. Tečka.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Antonín Š.

    Antonín Š.

    93.153.24.XXX
    1) "My jsme k testu dostali silnější motorizaci, kterou představuje 1.4 litrový atmosferický čtyřválec BoosterJet o výkonu 103 kw"
    2) "Tentokrát jsme však pod kapotou našli přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet, který posílal výkon 103 kW
    Tak jak je to autore?

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Houward

    Houward

    185.220.101.XXX
    Vyšší světlá výška by tomu určitě neuškodila o tom žádná, interiér neurazí ani nepřekvapí a jízdní vlastnosti asi průměr.

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
Loading...
 

Aktuálně

Povinná výbava automobilu se v každém státě liší

Absurdní situace v EU rozčiluje europoslance Zdechovského. Prozradil, jak ji bude řešit

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance fastback, Dr. Jekyll a pan Hyde

Škoda Octavia Scout 4x4

Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama