22:13 12.02.2019
85.13.80.XXX
Mám Vitaru, 1.6 benzín. Spotřeba v létě 6,5 litru na budíku, realita je o 0,3 litru výš, z práce a do práce, kopce + nějaký pojezdy kolem. Nádrž na 42 litrů + rezerva. Nejhůř jsem jezdil za 7,5 litru (7,2 budík) v mínus 25 stupních, stylem start, 12 km cesta a chcíp. A zpátky, v kopcovitém terénu. Režim SPORT nemá chybu, do táhlýho kopce 130 (6000 otáček) není absolutně problém (samozřejmě je třeba za to vzít už pod kopcem, je to atmosféra, v tu chvíli jde okamžitá spotřeba o 2 litry nahoru, není to turbo, člověk si před akcí musí otočit kolečkem a dát tomu tak tři vteřiny, než to zahustí směs). Předjíždět se s tím absolutně nebojím, na 120-130 (údajně až 135) na trojku to letí jedna radost i do kopce. Za ty prachy skvělej kauf. Taky jsem na ní čekal 7 měsíců. Jel jsem s tím i dálku, 3 dospěláci plus dítě a trochu nákladu v létě, spotřeba 5,3 budík, reál o 0,3 litru výš. Ve větru se to celkem dost kejve, je to o zvyku. Díry a výmoly si člověk díky lehkosti auta víc vychutná, ale aspoň je v "kontaktu s vozovkou", není to takový to sterilní houpání limuzíny, udržuje to při řízení ve střehu. Rozhodně s tím nemám problém prohnat ochcávku a podobný předražený krámy. Strčte si to někam, čtyřválec a lehký auto, to je cesta. Bourat bych v tom nechtěl, to bych ale nechtěl v žádným autě. Brzdný asistent za mě brzdil už 3x, takže vyzkoušeno (i když to v tu chvíli byla možná přehnaná reakce stroje, pokud to do mně někdo napálí zezadu, jeho vina, nedodržení bezpečný vzdálenosti). Někdo přede mnou prudce zpomalí (třeba na vzdálenost 20 metrů) a už ječí a červeně svítí palubka (údajně to skenuje 100 metrů před autem), tempomat pod 30 km v hodině pípne a automaticky vypne. Start / Stop systém se samozřejmě automaticky zapíná při nastartování, zaplať pánbůh stačí mít zapnutý vyhřívání předního okna, což ho automaticky vyřadí. Takže celej rok zapnutý vyhřívání předního okna a je klid. Adaptivní tempomat nemá chybu, reaguje akorát na brzdu, člověk dojede k vesnici, ťukne na brzdu nebo zmáčkne čudlík na volantu, projede si vesnicí 50, za vesnicí tam šoupne trojku, zmáčkne čudík na volantu a valí zase na ... 90 km v hodině. Jenom tam nasází kvalty, zbytek jede automat. Když chci předjet, prostě klasicky podřadím, přišlápnu plyn, předjedu a dám nohu z plynu. A jede to dál samo. Pohoda. Má to tvrdý levný plasty, fórový dveře, s dveřma se musí umět bouchnout při zavírání, auto dobře těsní zřejmě. Má to nápovědu pro řazení kvaltů, absolutně k ničemu, to bych podtáčel motor, i dealer radil se na ní vykašlat. Viděl jsem video s vitarou v boosterjetu, jak to někdo na dálnici rozjíždí na 200 a docela mazec. Tenhle benzín motor je i v Suzuki SX4, a tyhle auta nemají problém 350 tisíc najezdit (takže tfuj, tfuj, tfuj pro štěstí). Jinak se rozbilo, ještě než mi ho dali, odešel objednaný dešťový senzor, takže rovnou výměna senzoru. V zimě to drží, opět žádnej strach (což zřejmě není dobře). První garančka za 6000,-, druhá za 7500,-, pohoda. Známej u škodovky za 12500,-, ťukal si na čelo. Navigaci jsem do toho nechtěl, dobře jsem udělal. Stažená aktualizace softwaru do infotainment obrazovky, aktualizace přes USB, instalace programu Android auto do telefonu, propojení kabelem a můžu jet třeba do Ugandy. Akorát musí být zapnutý mobilní internet, stahuje to z Google map ten aktuální kus zeměkoule, kudy člověk zrovna jede. Takže celej svět jako na dlani, aktualizovat mapové podklady netřeba. Jednou jsem zkoušel při zapnutý navigaci volat přes handsfree, řekl jsem "call Berry" a začalo to počítat trasu do Calgary v Kanadě. Tak jsem to po 5 minutách výpočtu trasy radši vypnul. Rádio mi přijde slabší na příjem signálu, vyřešila by to asi lepší anténa. Občas vypadne přehrávání mp3 z flashky po nastartování, možná je moc levná ta flashka. Film si člověk za jízdy nepustí, musí být zatažená ruční brzda. Kunu jsem měl v motoru dobře 3x, už je tam plašič. Vyhrabala tepich pod hapnou, zašpinila víko motoru. Kolem motoru je na každou stranu dost místa, což je skvělý na výměnu žárovky (s prstem v nose) a je to skvělý i na kunu. Když do toho motoru leze, nic jí nepřekáží a tudíž nemá potřebu nic překousat. Zrovna dneska byl spolupracovník v servisu Wolksvagen, netáhlo mu auto, a hle, nějaká zvířena mu prokousla jakousi hadičku u turba, takže to foukalo luft kam nemělo. 6 hodin strávil v servisu (v pracovní den) a jaký štěstí, pokud by se to neopravilo, byla ve hře varianta zničení filtru za lidových 50 000,-. Hodně místa kolem motoru, dobrá anti-kuní volba. Celkově spokojenost. Auto jezdí, v zimě topí. Japonskej styl. Žádný 3,14čoviny navíc, info obrazovka v prostředku, pár čudlíků na volantu, zbylý čudlíky vlevo. Strohost, funkčnost. Tečka.