Saab 9-7X: švédská amerika

ar1, 18. srpna 2004, 14:31 Google+

Další významnou premiéru slavil v New Yorku Saab, který zde představil ohlašované SUV 9-7X.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

I když jde o automobil, který míří zatím výhradně na americký trh, zdá se, že ledy se konečně hnuly i v marketinkových plánech tradiční švédské značky. Není se čemu divit, automobily Saab mají na americkém trhu dobrý zvuk a segment SUV je v USA a v Kanadě nejrychleji se rozšiřující částí trhu. Vždyť od roku 1997 se zvýšil počet prodaných vozů z 50 000 na současných 290 000. První SUV firmy Saab je postaveno na platformě GM, jejímž základem jsou samonosná karoserie a nezávisle zavěšená kola. 9-7X je tak přímým příbuzným dalších amerických čtyřkolek Oldsmobile Bravada, Buick Randezvous či GMC Envoy. Každý z těchto automobilů má svébytný design a kromě podvozku sdílejí vozidla ještě pohonné jednotky a převodovky. V nabídce 9-7X, u něhož je zahájení výroby naplánováno na 24. leden 2005, přičemž vůz by se měl vyrábět v závodě GM v Moraine (Ohio), bude řadový šestiválec o objemu 4,2 l a o výkonu 205 kW, v plánu je také verze s osmiválcem 5,3 l (224 kW). Obě verze budou disponovat čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. I když se zčásti jedná o sdílení společných prvků s ostatními americkými SUV koncernu GM, měl by 9-7X nést všechny typické znaky své značky, k nimž patří například klíč k zapalování na středovém panelu. Z hlediska své kategorie klade firma Saab největší důraz na slovo sport, které má dokumentovat jak výběr pohonných jednotek, tak agilní jízdní vlastnosti. Ve standardní nabídce již budou například 18palcová kola, kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a také nastavitelné vzduchové odpružení zadních kol. Srdcem stálého pohonu všech kol je mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou.

Podle informací poskytnutých automobilkou bude mít odpružení 9-7X „evropský charakter“. Saab 9-7X má rozvor 2869 mm, je dlouhý 4912 mm a zavazadlový prostor nabízí 1161 l až 2688 l využitelného objemu. Součástí bohaté standardní výbavy budou také čelní boční i hlavové airbagy, senzory ochrany proti překlopení, samočinná klimatizace a ostatní prvky, na které jsou zákazníci této značky zvyklí. Saab 9-7X by se měl vejít do cenového rozpětí 35 až 45 000 dolarů, takže by měl přímo konkurovat například vozům Infinity FX či Lexus RX300.

4x4 Automagazín
Foto: Saab

Vytisknout

Diskuze: Saab 9-7X: švédská amerika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

CTS

Číňané si budou moci koupit Cadillac CTS

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud