Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Tragická nehoda se odehrála ve středu 11. června v ranních hodinách poblíž vesnice Elganowo na severovýchodě Polska. Doretto, který se připravoval na svůj start v rámci mistrovství Evropy v rallye, se účastnil soukromého testu spolu se spolujezdcem Samuelem Pellegrinem. Jejich vůz Peugeot 208 Rally4 vyjel mimo trať a následně čelně narazil do stromu.
Podle Grzegorze Różańského, mluvčího hasičského sboru města Olsztyn, byl náraz mimořádně prudký. Hasiči museli vynaložit značné úsilí, aby Doretta vyprostili z prostoru pro cestující. Lékaři na místě už bohužel nemohli zasáhnout – mladý jezdec zemřel na následky zranění. Spolujezdec Pellegrino stihl z vozu vystoupit sám a byl převezen do nemocnice na preventivní vyšetření.
Evropské rallyové mistrovství FIA (ERC) potvrdilo úmrtí jezdce a vyjádřilo hlubokou soustrast rodině a celému týmu. „S hlubokým zármutkem informujeme o úmrtí Mattea Doretta během soukromého testu pro ORLEN OIL 81. Rallye Poland,“ uvedlo vedení ERC v oficiálním prohlášení.
Matteo Doretto patřil k vycházejícím hvězdám juniorské kategorie ERC. V roce 2024 získal titul italského juniorského mistra díky třem vítězstvím a v rámci odměny dostal příležitost absolvovat svou první plnou sezónu v evropském šampionátu. Byl součástí rozvojového programu ACI Team Italia a rychle si získal respekt soupeřů i organizátorů.
Letos v dubnu dosáhl Doretto výrazného úspěchu, když na šotolinové Rally Hungary obsadil třetí místo v kategorii mladých jezdců. Přesto podle svých slov cítil, že na nezpevněném povrchu má ještě co zlepšovat. V pozávodním shrnutí tehdy vyjádřil ambici posunout se dál a uspět na domácí Rally di Roma Capitale, která ho měla čekat v červenci.
Matteův tým MS Munaretto, stejně jako jeho kolegové a přátelé, nyní truchlí. „Matteo byl nejen velkým talentem, ale i výjimečně skromným, pracovitým a vstřícným mladým mužem,“ uvedla ERC. Vzpomínají na něj i jeho spolujezdci Andrea Budoia a Samuele Pellegrino. Organizátoři Polské rally zatím neoznámili, zda bude program podniku nějak upraven.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?