Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Matteo Doretto
Matteo Doretto, foto: FIA ERC
Leo Pokorný VČERA 11:09
Sdílej:

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Tragická nehoda se odehrála ve středu 11. června v ranních hodinách poblíž vesnice Elganowo na severovýchodě Polska. Doretto, který se připravoval na svůj start v rámci mistrovství Evropy v rallye, se účastnil soukromého testu spolu se spolujezdcem Samuelem Pellegrinem. Jejich vůz Peugeot 208 Rally4 vyjel mimo trať a následně čelně narazil do stromu.

Podle Grzegorze Różańského, mluvčího hasičského sboru města Olsztyn, byl náraz mimořádně prudký. Hasiči museli vynaložit značné úsilí, aby Doretta vyprostili z prostoru pro cestující. Lékaři na místě už bohužel nemohli zasáhnout – mladý jezdec zemřel na následky zranění. Spolujezdec Pellegrino stihl z vozu vystoupit sám a byl převezen do nemocnice na preventivní vyšetření.

Evropské rallyové mistrovství FIA (ERC) potvrdilo úmrtí jezdce a vyjádřilo hlubokou soustrast rodině a celému týmu. „S hlubokým zármutkem informujeme o úmrtí Mattea Doretta během soukromého testu pro ORLEN OIL 81. Rallye Poland,“ uvedlo vedení ERC v oficiálním prohlášení.

Matteo Doretto patřil k vycházejícím hvězdám juniorské kategorie ERC. V roce 2024 získal titul italského juniorského mistra díky třem vítězstvím a v rámci odměny dostal příležitost absolvovat svou první plnou sezónu v evropském šampionátu. Byl součástí rozvojového programu ACI Team Italia a rychle si získal respekt soupeřů i organizátorů.

Letos v dubnu dosáhl Doretto výrazného úspěchu, když na šotolinové Rally Hungary obsadil třetí místo v kategorii mladých jezdců. Přesto podle svých slov cítil, že na nezpevněném povrchu má ještě co zlepšovat. V pozávodním shrnutí tehdy vyjádřil ambici posunout se dál a uspět na domácí Rally di Roma Capitale, která ho měla čekat v červenci.

Matteův tým MS Munaretto, stejně jako jeho kolegové a přátelé, nyní truchlí. „Matteo byl nejen velkým talentem, ale i výjimečně skromným, pracovitým a vstřícným mladým mužem,“ uvedla ERC. Vzpomínají na něj i jeho spolujezdci Andrea Budoia a Samuele Pellegrino. Organizátoři Polské rally zatím neoznámili, zda bude program podniku nějak upraven.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.