Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Tragická nehoda se odehrála ve středu 11. června v ranních hodinách poblíž vesnice Elganowo na severovýchodě Polska. Doretto, který se připravoval na svůj start v rámci mistrovství Evropy v rallye, se účastnil soukromého testu spolu se spolujezdcem Samuelem Pellegrinem. Jejich vůz Peugeot 208 Rally4 vyjel mimo trať a následně čelně narazil do stromu.
Podle Grzegorze Różańského, mluvčího hasičského sboru města Olsztyn, byl náraz mimořádně prudký. Hasiči museli vynaložit značné úsilí, aby Doretta vyprostili z prostoru pro cestující. Lékaři na místě už bohužel nemohli zasáhnout – mladý jezdec zemřel na následky zranění. Spolujezdec Pellegrino stihl z vozu vystoupit sám a byl převezen do nemocnice na preventivní vyšetření.
Evropské rallyové mistrovství FIA (ERC) potvrdilo úmrtí jezdce a vyjádřilo hlubokou soustrast rodině a celému týmu. „S hlubokým zármutkem informujeme o úmrtí Mattea Doretta během soukromého testu pro ORLEN OIL 81. Rallye Poland,“ uvedlo vedení ERC v oficiálním prohlášení.
Matteo Doretto patřil k vycházejícím hvězdám juniorské kategorie ERC. V roce 2024 získal titul italského juniorského mistra díky třem vítězstvím a v rámci odměny dostal příležitost absolvovat svou první plnou sezónu v evropském šampionátu. Byl součástí rozvojového programu ACI Team Italia a rychle si získal respekt soupeřů i organizátorů.
Letos v dubnu dosáhl Doretto výrazného úspěchu, když na šotolinové Rally Hungary obsadil třetí místo v kategorii mladých jezdců. Přesto podle svých slov cítil, že na nezpevněném povrchu má ještě co zlepšovat. V pozávodním shrnutí tehdy vyjádřil ambici posunout se dál a uspět na domácí Rally di Roma Capitale, která ho měla čekat v červenci.
Matteův tým MS Munaretto, stejně jako jeho kolegové a přátelé, nyní truchlí. „Matteo byl nejen velkým talentem, ale i výjimečně skromným, pracovitým a vstřícným mladým mužem,“ uvedla ERC. Vzpomínají na něj i jeho spolujezdci Andrea Budoia a Samuele Pellegrino. Organizátoři Polské rally zatím neoznámili, zda bude program podniku nějak upraven.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.