Ani japonská automobilka Toyota nechybí na letošním ročníku autosalonu v Ženevě, takže kromě faceliftovaného Aurisu zde ukázala i pozměnený sedan Avensis.
Toyota Avensis přichází s několika jemnými stylovými úpravami, které činí model zase o něco přitažlivější. Příď zdobí LED světlomety, karoserie dostala chromované akcenty a změnou prošly i oba nárazníky. Stranou nezůstala ani obnova designu litých kol, do nabídky tak nově přišla 17 a 18-palcová kola z lehkých slitin.
V kabině si své místo našel přepracovaný kožený volant, chromované dekory a nová řadicí páka. Novinkou je také inovovaný přístrojový panel s 4,2-palcovým barevným TFT displejem. Toyota říká, že snížila i hladinu hluku v interiéru. Vděčit za to můžeme většímu množství tlumících materiálů. Pro vetší komfort přepracovali inženýři i sedadla, která mají delší sedák a lepší nastavení opěrek.
Ze současné nabídky byl pro inovovaný Avensis odstraněn naftový motor 2,0 l D-4D. Ten nově nahradil motor 1,6 l D-4D o výkonu 110 koní a s 270 Nm točivého momentu. S tímto motorem zrychlí Avensis z 0-100 km / h za 11,4 sekundy a rozjede se až na 180 km / h. Kromě toho, Avensis 2015 přichází i s nově vyvinutým motorem 2,0 l D-4D (jiný, než ten starý), který vyvíjí 141 koní a 320 Nm v 1750 - 2500 otáčkách za minutu. S ním vůz zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, maximálka činí kulatých 200 km / h.
Toyota také přepracovala benzínový 130 koňový motor o objemu 1.6 litru, dále pak 1.8-litrový motor s výkonem 145 koní a 1.8-litrový motor s výkonem 150 koní. Všechny motory je možné spojit s manuální převodovkou, zbylé dva pak popřípadě i s automatem Multidrive S s plynule měnitelným převodem.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.