Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Mercedes-Benz představil nový model CLA jako dosud nejchytřejší vůz své historie a první zcela nové generace vozidel. Automobilka slibuje revoluční technologické novinky, které posouvají interakci mezi řidičem a vozem na novou úroveň. Klíčovým prvkem inteligence modelu je čtvrtá generace infotainment systému MBUX.
MBUX, zkratka pro Mercedes-Benz User eXperience, debutoval v roce 2018 a od té doby se neustále vyvíjel. Nejnovější verze využívá umělou inteligenci od Microsoftu i Googlu a navíc integruje ChatGPT-4o. Díky tomu systém poskytuje přirozenější a dynamičtější hlasovou interakci, což řidičům umožňuje efektivnější ovládání vozu.
Systém běží na zcela novém operačním systému Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), který byl vyvinut přímo automobilkou. MB.OS řídí nejen infotainment, ale také automatizované řízení, správu karoserie, komfortní funkce i systém nabíjení. CLA tak přináší propojený ekosystém, který sjednocuje všechny klíčové prvky vozu.
Řidiči budou s novým MBUX komunikovat přes až tři obrazovky v interiéru, přičemž systém využívá pokročilou grafiku poháněnou Unity Game Engine. Nastavení známé jako Superscreen přináší modernizované rozhraní s novými prvky ovládání a vizualizace, čímž zajišťuje intuitivní uživatelský zážitek.
Mercedes-Benz vylepšil svůj infotainment systém Superscreen, který nyní umožňuje zobrazování naposledy použitých aplikací a možnost přizpůsobení ikon do individuálně pojmenovaných složek. Zůstává klíčová funkce MBUX Zero Layer, která zobrazuje důležité informace a návrhy na základě aktuálního kontextu. Tyto změny zvyšují uživatelskou přívětivost a umožňují řidičům efektivnější interakci s vozidlem.
Virtuální asistent MBUX nyní využívá kombinaci dvou pokročilých umělých inteligencí – ChatGPT-4o a Automotive AI Agent. Díky této integraci může vést vícekrokové dialogy a plynule přepínat mezi AI, aby poskytl co nejrelevantnější odpovědi. Asistent využívá Microsoft Bing pro online vyhledávání a Google Gemini s přístupem k Mapám Google, čímž se výrazně zlepšuje navigační systém a interakce s uživatelem.
Elektrické verze CLA budou těžit z pokročilé integrace navigace a nabíjecích služeb. Systém automaticky navrhuje nejrychlejší trasu se zohledněním nabíjecích zastávek a umožňuje rezervaci místa na nabíjecí stanici MB.CHARGE 15 minut před příjezdem. Novinkou je i schopnost asistenta rozpoznávat emoce řidiče a vizuálně indikovat svůj stav prostřednictvím animací, čímž se zvyšuje intuitivnost celého systému.
Virtuální asistent MBUX v novém Mercedesu-Benz CLA se dokáže přizpůsobit emocím řidiče a měnit barvu svého avataru ve tvaru hvězdy. V základním režimu je modrý (nebo červený u AMG Line CLA), ale pokud detekuje pozitivní náladu, změní se na zelenou. V případě vzteku či smutku pak přechází do oranžové nebo červené barvy.
Mercedes-Benz se snaží zpříjemnit zážitek z jízdy také novými zábavními funkcemi. Do modelu CLA přibude streamovací služba Disney+, která se následně rozšíří i do dalších modelů značky. Už nyní jsou k dispozici služby RIDEVU od Sony Pictures Entertainment a cloudová herní platforma Boosteroid.
Automobilka rovněž zdůraznila, že operační systém MB.OS je propojen s inteligentním cloudem Mercedes-Benz, což umožní pravidelné bezdrátové aktualizace. Poprvé se některé z těchto aktualizací zaměří i na asistenční systémy řízení, i když přesné detaily zatím nejsou známé.
Výroba nového CLA začne brzy v německém závodě Rastatt. Nejprve se budou vyrábět dva elektrické modely, následně do konce roku přibudou verze s hybridním pohonem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?