Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Xiaomi se v automobilovém světě uvedlo s velkou razancí. Jeho první model SU7 se během loňského roku stal nečekaným hitem – do konce roku 2024 se prodalo téměř 140 000 kusů, což překonalo i původní očekávání samotné značky. Letos si Xiaomi klade ještě vyšší cíle a plánuje expanzi modelové řady. Na trh vstoupí SUV YU7 a v průběhu roku se přidá další SUV, jehož jméno zatím firma tají.
Než se ale zákazníci dočkají nových modelů, Xiaomi se rozhodlo potěšit čínské řidiče výkonnostní verzí SU7 Ultra. Automobilka ji avizovala už na podzim, přičemž finální podoba je o něco umírněnější než původní koncept zaměřený na okruhy. Místo výrazného karbonového provedení a masivních spoilerů vsadila na vyváženější design, ovšem pod kapotou si zachovala extrémní techniku.
Letos chce prodeje ještě znásobit – kromě rozšíření nabídky o nové SUV YU7 plánuje také další, zatím neznámý model. Největší pozornost ale aktuálně poutá nejvýkonnější verze sedanu, označená jako Ultra, která má ambice stát se konkurencí i pro sportovní značky jako Porsche nebo Tesla.
SU7 Ultra nabídne extrémní výkon díky třem elektromotorům – jeden o výkonu 288 kW pohání přední nápravu, zatímco dva zadní s výkonem 2× 425 kW dohromady produkují ohromujících 1 138 kW (1 548 koní). Maximální rychlost 359 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 1,98 sekundy řadí tento čínský elektromobil mezi nejrychlejší sériově vyráběné vozy současnosti. K tomu přidává špičkovou NMC baterii Qilin 2.0 od společnosti CATL s kapacitou 93,7 kWh a ultra rychlým nabíjením, kdy se z 10 % na 80 % dobije za pouhých 11 minut.
Velkou pozornost vzbudila i cenová strategie Xiaomi. Původně oznámená cena 814 900 yuanů (cca 2,67 milionu Kč) byla při únorovém ceremoniálu snížena o 35 % na 529 900 yuanů (asi 1,74 milionu Kč). Tento krok se okamžitě promítl do prodejních čísel – během prvních deseti minut přišlo 6 900 objednávek, do dvou hodin už jich bylo 10 000, což odpovídalo původní roční výrobní kapacitě modelu Ultra. Po 24 hodinách už Xiaomi hlásilo neuvěřitelných 15 000 objednávek.
SU7 Ultra se zároveň chystá i na evropskou premiéru – automobil se oficiálně představí 3. března na veletrhu MWC 2025 v Barceloně, kde Xiaomi poprvé přiblíží své plány pro zahraniční trhy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?