Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Xiaomi se v automobilovém světě uvedlo s velkou razancí. Jeho první model SU7 se během loňského roku stal nečekaným hitem – do konce roku 2024 se prodalo téměř 140 000 kusů, což překonalo i původní očekávání samotné značky. Letos si Xiaomi klade ještě vyšší cíle a plánuje expanzi modelové řady. Na trh vstoupí SUV YU7 a v průběhu roku se přidá další SUV, jehož jméno zatím firma tají.
Než se ale zákazníci dočkají nových modelů, Xiaomi se rozhodlo potěšit čínské řidiče výkonnostní verzí SU7 Ultra. Automobilka ji avizovala už na podzim, přičemž finální podoba je o něco umírněnější než původní koncept zaměřený na okruhy. Místo výrazného karbonového provedení a masivních spoilerů vsadila na vyváženější design, ovšem pod kapotou si zachovala extrémní techniku.
Letos chce prodeje ještě znásobit – kromě rozšíření nabídky o nové SUV YU7 plánuje také další, zatím neznámý model. Největší pozornost ale aktuálně poutá nejvýkonnější verze sedanu, označená jako Ultra, která má ambice stát se konkurencí i pro sportovní značky jako Porsche nebo Tesla.
SU7 Ultra nabídne extrémní výkon díky třem elektromotorům – jeden o výkonu 288 kW pohání přední nápravu, zatímco dva zadní s výkonem 2× 425 kW dohromady produkují ohromujících 1 138 kW (1 548 koní). Maximální rychlost 359 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 1,98 sekundy řadí tento čínský elektromobil mezi nejrychlejší sériově vyráběné vozy současnosti. K tomu přidává špičkovou NMC baterii Qilin 2.0 od společnosti CATL s kapacitou 93,7 kWh a ultra rychlým nabíjením, kdy se z 10 % na 80 % dobije za pouhých 11 minut.
Velkou pozornost vzbudila i cenová strategie Xiaomi. Původně oznámená cena 814 900 yuanů (cca 2,67 milionu Kč) byla při únorovém ceremoniálu snížena o 35 % na 529 900 yuanů (asi 1,74 milionu Kč). Tento krok se okamžitě promítl do prodejních čísel – během prvních deseti minut přišlo 6 900 objednávek, do dvou hodin už jich bylo 10 000, což odpovídalo původní roční výrobní kapacitě modelu Ultra. Po 24 hodinách už Xiaomi hlásilo neuvěřitelných 15 000 objednávek.
SU7 Ultra se zároveň chystá i na evropskou premiéru – automobil se oficiálně představí 3. března na veletrhu MWC 2025 v Barceloně, kde Xiaomi poprvé přiblíží své plány pro zahraniční trhy.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.