Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Xiaomi se v automobilovém světě uvedlo s velkou razancí. Jeho první model SU7 se během loňského roku stal nečekaným hitem – do konce roku 2024 se prodalo téměř 140 000 kusů, což překonalo i původní očekávání samotné značky. Letos si Xiaomi klade ještě vyšší cíle a plánuje expanzi modelové řady. Na trh vstoupí SUV YU7 a v průběhu roku se přidá další SUV, jehož jméno zatím firma tají.
Než se ale zákazníci dočkají nových modelů, Xiaomi se rozhodlo potěšit čínské řidiče výkonnostní verzí SU7 Ultra. Automobilka ji avizovala už na podzim, přičemž finální podoba je o něco umírněnější než původní koncept zaměřený na okruhy. Místo výrazného karbonového provedení a masivních spoilerů vsadila na vyváženější design, ovšem pod kapotou si zachovala extrémní techniku.
Letos chce prodeje ještě znásobit – kromě rozšíření nabídky o nové SUV YU7 plánuje také další, zatím neznámý model. Největší pozornost ale aktuálně poutá nejvýkonnější verze sedanu, označená jako Ultra, která má ambice stát se konkurencí i pro sportovní značky jako Porsche nebo Tesla.
SU7 Ultra nabídne extrémní výkon díky třem elektromotorům – jeden o výkonu 288 kW pohání přední nápravu, zatímco dva zadní s výkonem 2× 425 kW dohromady produkují ohromujících 1 138 kW (1 548 koní). Maximální rychlost 359 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 1,98 sekundy řadí tento čínský elektromobil mezi nejrychlejší sériově vyráběné vozy současnosti. K tomu přidává špičkovou NMC baterii Qilin 2.0 od společnosti CATL s kapacitou 93,7 kWh a ultra rychlým nabíjením, kdy se z 10 % na 80 % dobije za pouhých 11 minut.
Velkou pozornost vzbudila i cenová strategie Xiaomi. Původně oznámená cena 814 900 yuanů (cca 2,67 milionu Kč) byla při únorovém ceremoniálu snížena o 35 % na 529 900 yuanů (asi 1,74 milionu Kč). Tento krok se okamžitě promítl do prodejních čísel – během prvních deseti minut přišlo 6 900 objednávek, do dvou hodin už jich bylo 10 000, což odpovídalo původní roční výrobní kapacitě modelu Ultra. Po 24 hodinách už Xiaomi hlásilo neuvěřitelných 15 000 objednávek.
SU7 Ultra se zároveň chystá i na evropskou premiéru – automobil se oficiálně představí 3. března na veletrhu MWC 2025 v Barceloně, kde Xiaomi poprvé přiblíží své plány pro zahraniční trhy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?