Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Mercedes-Benz dnes odhalil nový CLA, který je první ze zcela nové generace vozů této značky. Tento model představuje vylepšení ve všech oblastech, včetně prostoru, luxusu, technologie a designu. Mercedes označuje nové CLA jako „kompaktní sedan pro elektrický věk“, a to nejen díky svému špičkovému elektrickému pohonu, ale i díky špičkovým technologiím, které přináší. Nový CLA 250+ je poháněn revoluční technologií EQ a nabízí dojezd až 492 mil (792 km) podle WLTP standardu. Tento model také využívá 800V architekturu, která umožňuje dobít až 200 mil (321 kilometrů) dojezdu za pouhých 10 minut nabíjení.
Srdcem nového elektrického CLA je nový systém s bateriemi NMC o kapacitě 85 kWh. Mercedes tvrdí, že díky těmto novým článkům má až o 20 % vyšší hustotu energie než předchozí generace baterií, což přispívá k vyšší efektivitě a výkonu vozu. S koeficientem aerodynamického odporu 0,21 je CLA těsně před Tesla Model 3 (0,22), což znamená, že i na poli aerodynamiky si Mercedes vede velmi dobře. Nový design vozu, včetně nově interpretované mřížky chladiče a plně osvětlované třícípé hvězdy, činí auto nejen technickým skvostem, ale i estetickým zážitkem.
Mercedes rovněž zcela přepracoval interiér nového CLA, který je nyní prostornější než kdy předtím. Delší rozvor a nově navržené uspořádání prostoru znamenají více místa pro nohy a hlavu jak pro řidiče, tak pro pasažéry. Nový model je také vybaven praktickým frunkem, což je další prostor pro zavazadla, který přidává dalších 2,5 kubických stop. Nové CLA je také vybaveno novým operačním systémem MB.OS, který se chlubí integrovanou umělou inteligencí a zcela novým infotainment systémem.
S novým CLA přichází i revoluční Virtual Assistant, který využívá AI od Microsoftu a Google, a může odpovědět na většinu dotazů řidiče díky kombinaci ChatGPT 4.0 a Bing vyhledávače. Stačí říct „Hey, Mercedes“, a asistent je připraven pomoci. K tomu se přidává navigační systém, který je integrovaný s Google Gemini a zohledňuje nejen nejlepší trasu, ale i zastávky na nabíjení, počasí a další faktory. Tato integrace dává novému CLA silný technologický základ, který ho činí nejinteligentnějším Mercedesem všech dob.
CLA bude k dispozici ve dvou verzích: 250+ a 350 4MATIC. Zatímco CLA 250+ nabízí výkon 268 koní a dojezd až 492 mil (791 km), 350 4MATIC s výkonem 349 koní a točivým momentem 380 lb-ft dosahuje dojezdu až 771 km. Obě verze jsou vybaveny novými bateriemi a mohou se pochlubit velmi solidními parametry výkonu i dojezdu, který se v USA očekává kolem 400 mil (643 km) podle EPA standardu. Tento elektrický sedan nejenže nabízí výjimečné technické specifikace, ale také odpovídá požadavkům na pohodlí a praktičnost každodenního používání.
Mercedes-Benz věří, že nový CLA bude nejen konkurentem pro Tesla Model 3, ale také přinese nový standard v segmentu elektrických vozů. Díky vysoce efektivnímu pohonnému systému, výjimečné aerodynamice a špičkové technologii si nové CLA zaslouží pozornost každého, kdo hledá elektromobil, který nabízí více než jen základní funkce. Navíc s novým hybridním modelem, který Mercedes uvede na trh po elektrické verzi, se zákazníci mohou těšit na ještě širší nabídku.
Nový CLA přináší nejen technické inovace, ale také zcela nový pohled na to, jak by měl vypadat elektromobil budoucnosti. Kromě toho se Mercedes soustředí na maximální efektivitu a pohodlí, což dává tomuto vozu potenciál stát se dominantním hráčem na trhu elektrických vozů. S novými funkcemi, vylepšeným výkonem a neustálým zaměřením na zákaznický zážitek je nový Mercedes CLA připraven na to, aby zaujal nejen milovníky automobilů, ale i ty, kteří hledají špičkový elektrický vůz pro každodenní život.
Jaký je váš názor na nový Mercedes CLA?
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.