Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Lamborghini stále plánuje uvést svůj první elektromobil do roku 2030 a slibuje extrémní výkon až 2 000 koní. Generální ředitel Volkswagen Group Oliver Blume potvrdil, že vůz bude jezdit na exkluzivní platformě Porsche určené pro luxusní a výkonné značky, včetně Audi a Bentley.
"Je to velmi specifické nastavení pro Lamborghini," řekl Blume pro Autocar. Platforma umožní napětí až 980 V a elektromobil se bude inspirovat konceptem Lanzador z roku 2023 – zachová zvýšené odpružení i dvoudveřovou karoserii.
Lamborghini si u svého prvního elektromobilu neklade žádné malé cíle. Koncept Lanzador nabídl výkon 1 341 koní, což odpovídá jednomu megawattu, a podle šéfa značky Stephana Winkelmanna sériová verze nabídne minimálně stejná čísla. Dva elektromotory zajistí pohon všech kol a výroba bude probíhat v tradiční továrně v italské Sant’Agatě.
Původní plán počítal s uvedením vozu v roce 2028, ale Lamborghini termín posunulo o rok. Přesto je vedení přesvědčené, že se bude jednat o komerční hit. „Očekáváme prodeje na úrovni nového modelu Temerario,“ tvrdí Winkelmann, přestože šéf Rimacu Mate Rimac nedávno připustil, že zákazníci z nejvyšších segmentů nejsou elektromobilům příliš nakloněni.
„Slibuji, že to bude typické Lamborghini, něco velmi emotivního,“ dodává Oliver Blume.
Už samotný koncept představil model Lamborghini, který přináší odvážnou vizi elektrického gran turisma s uspořádáním 2+2, které nezapře ikonický design značky. Ostré hrany, klínovitá silueta a nezaměnitelná příď definují nový segment „Ultra GT“, jak jej nazývá šéf automobilky Stephan Winkelmann: „Tímto konceptem zahajujeme nový automobilový segment, který nabídne zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy.“
Pod kapotou se ukrývají dva elektromotory – jeden na každé nápravě – což vozu zajišťuje pohon všech kol a schopnost zvládat nejen zatáčky, ale i lehčí terén. K tomu přispívá i zvýšená světlá výška. Lamborghini klade důraz na aerodynamiku, přičemž aktivní prvky pomáhají optimalizovat dojezd při běžné jízdě a generovat maximální přítlak při ostrém tempu.
Interiér je navržen tak, aby řidiči poskytl pocit pilota stíhačky – ergonomie, moderní technologie i udržitelné materiály, včetně recyklovaných vláken z 3D tisku, definují jeho charakter.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?