Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Lamborghini stále plánuje uvést svůj první elektromobil do roku 2030 a slibuje extrémní výkon až 2 000 koní. Generální ředitel Volkswagen Group Oliver Blume potvrdil, že vůz bude jezdit na exkluzivní platformě Porsche určené pro luxusní a výkonné značky, včetně Audi a Bentley.
"Je to velmi specifické nastavení pro Lamborghini," řekl Blume pro Autocar. Platforma umožní napětí až 980 V a elektromobil se bude inspirovat konceptem Lanzador z roku 2023 – zachová zvýšené odpružení i dvoudveřovou karoserii.
Lamborghini si u svého prvního elektromobilu neklade žádné malé cíle. Koncept Lanzador nabídl výkon 1 341 koní, což odpovídá jednomu megawattu, a podle šéfa značky Stephana Winkelmanna sériová verze nabídne minimálně stejná čísla. Dva elektromotory zajistí pohon všech kol a výroba bude probíhat v tradiční továrně v italské Sant’Agatě.
Původní plán počítal s uvedením vozu v roce 2028, ale Lamborghini termín posunulo o rok. Přesto je vedení přesvědčené, že se bude jednat o komerční hit. „Očekáváme prodeje na úrovni nového modelu Temerario,“ tvrdí Winkelmann, přestože šéf Rimacu Mate Rimac nedávno připustil, že zákazníci z nejvyšších segmentů nejsou elektromobilům příliš nakloněni.
„Slibuji, že to bude typické Lamborghini, něco velmi emotivního,“ dodává Oliver Blume.
Už samotný koncept představil model Lamborghini, který přináší odvážnou vizi elektrického gran turisma s uspořádáním 2+2, které nezapře ikonický design značky. Ostré hrany, klínovitá silueta a nezaměnitelná příď definují nový segment „Ultra GT“, jak jej nazývá šéf automobilky Stephan Winkelmann: „Tímto konceptem zahajujeme nový automobilový segment, který nabídne zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy.“
Pod kapotou se ukrývají dva elektromotory – jeden na každé nápravě – což vozu zajišťuje pohon všech kol a schopnost zvládat nejen zatáčky, ale i lehčí terén. K tomu přispívá i zvýšená světlá výška. Lamborghini klade důraz na aerodynamiku, přičemž aktivní prvky pomáhají optimalizovat dojezd při běžné jízdě a generovat maximální přítlak při ostrém tempu.
Interiér je navržen tak, aby řidiči poskytl pocit pilota stíhačky – ergonomie, moderní technologie i udržitelné materiály, včetně recyklovaných vláken z 3D tisku, definují jeho charakter.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.