Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Lamborghini stále plánuje uvést svůj první elektromobil do roku 2030 a slibuje extrémní výkon až 2 000 koní. Generální ředitel Volkswagen Group Oliver Blume potvrdil, že vůz bude jezdit na exkluzivní platformě Porsche určené pro luxusní a výkonné značky, včetně Audi a Bentley.
"Je to velmi specifické nastavení pro Lamborghini," řekl Blume pro Autocar. Platforma umožní napětí až 980 V a elektromobil se bude inspirovat konceptem Lanzador z roku 2023 – zachová zvýšené odpružení i dvoudveřovou karoserii.
Lamborghini si u svého prvního elektromobilu neklade žádné malé cíle. Koncept Lanzador nabídl výkon 1 341 koní, což odpovídá jednomu megawattu, a podle šéfa značky Stephana Winkelmanna sériová verze nabídne minimálně stejná čísla. Dva elektromotory zajistí pohon všech kol a výroba bude probíhat v tradiční továrně v italské Sant’Agatě.
Původní plán počítal s uvedením vozu v roce 2028, ale Lamborghini termín posunulo o rok. Přesto je vedení přesvědčené, že se bude jednat o komerční hit. „Očekáváme prodeje na úrovni nového modelu Temerario,“ tvrdí Winkelmann, přestože šéf Rimacu Mate Rimac nedávno připustil, že zákazníci z nejvyšších segmentů nejsou elektromobilům příliš nakloněni.
„Slibuji, že to bude typické Lamborghini, něco velmi emotivního,“ dodává Oliver Blume.
Už samotný koncept představil model Lamborghini, který přináší odvážnou vizi elektrického gran turisma s uspořádáním 2+2, které nezapře ikonický design značky. Ostré hrany, klínovitá silueta a nezaměnitelná příď definují nový segment „Ultra GT“, jak jej nazývá šéf automobilky Stephan Winkelmann: „Tímto konceptem zahajujeme nový automobilový segment, který nabídne zákazníkům jedinečný zážitek z jízdy.“
Pod kapotou se ukrývají dva elektromotory – jeden na každé nápravě – což vozu zajišťuje pohon všech kol a schopnost zvládat nejen zatáčky, ale i lehčí terén. K tomu přispívá i zvýšená světlá výška. Lamborghini klade důraz na aerodynamiku, přičemž aktivní prvky pomáhají optimalizovat dojezd při běžné jízdě a generovat maximální přítlak při ostrém tempu.
Interiér je navržen tak, aby řidiči poskytl pocit pilota stíhačky – ergonomie, moderní technologie i udržitelné materiály, včetně recyklovaných vláken z 3D tisku, definují jeho charakter.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.