BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
BMW M3 CS Touring přináší špičkovou dynamiku díky řadovému šestiválci s výkonem 550 koní, vyladěnému podvozku a odlehčené konstrukci s rozsáhlým využitím karbonových kompozitů. Osmistupňová převodovka M Steptronic a pohon M xDrive zajišťují optimální trakci a akceleraci na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Vozidlo disponuje vysoce výkonným řadovým šestiválcem s prvky převzatými z motorsportu. Konstrukce motoru zahrnuje uzavřený blok, kovaný klikový hřídel a 3D tištěnou hlavu válců, což zajišťuje vysokou tuhost a účinnost. Díky modernizovanému systému chlazení a mazání je agregát připraven na extrémní zatížení při závodní jízdě.
Výkon 550 k a točivý moment 650 Nm jsou výsledkem zvýšeného plnicího tlaku turbodmychadel a specifického ladění řídicí jednotky. Výsledkem je akcelerace na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 300 km/h.
Zvukový projev podtrhuje sportovní charakter vozu díky titanovému výfukovému systému s elektricky ovládanými klapkami. Režimy SPORT a SPORT+ dodávají dramatický zvuk zejména při přeřazování. BMW M3 CS Touring tak spojuje špičkovou dynamiku s technologií inspirovanou závodními speciály.
Tato silniční "bestie" využívá osmistupňovou převodovku M Steptronic s Drivelogic, která nabízí tři režimy řazení – od komfortního až po okruhový. Řidič může volit mezi automatickým a manuálním řazením pomocí voliče nebo karbonových pádel na volantu.
Pohon M xDrive s aktivním diferenciálem upřednostňuje zadní kola a přizpůsobuje se jízdnímu stylu. Režim 4WD Sport zvyšuje agilitu, zatímco 2WD deaktivuje DSC pro čistý zážitek z jízdy se zadním náhonem. Výsledkem je precizní dynamika a skvělá trakce.
Vůz disponuje podvozkem naladěným s ohledem na výkon motoru a specifické rozložení hmotnosti. Elektronicky řízené tlumiče M adaptivního podvozku, řízení M Servotronic a integrovaný brzdový systém jsou individuálně přizpůsobeny pro maximální dynamiku.
Brzdný účinek zajišťují dvoudílné M brzdy nebo volitelné karbon-keramické brzdy. Standardní 19" a 20" kola lze vybavit okruhovými, sportovními nebo závodními pneumatikami. Režimy DSC a M Dynamic jsou optimalizovány pro agresivní jízdu na okruhu.
Byly využity lehké materiály ke snížení hmotnosti a zlepšení jízdní dynamiky. Díky rozsáhlému použití uhlíkových kompozitů (CFRP) na kapotě, spoileru, difuzoru a dalších částech vozu dosahuje úspory hmotnosti až 15 kg oproti standardní verzi. Další odlehčení zajišťují karbonová skořepinová sedadla a výztuhy motorového prostoru.
Kombinace vysokého výkonu a praktičnosti z něj činí jedinečný model. Zavazadlový prostor nabízí objem až 1510 litrů, přičemž exkluzivní aerodynamické prvky zlepšují chlazení a přítlak.
Design vozu zdůrazňují specifické barevné varianty, leskle černá střecha a červené detaily na masce chladiče. Unikátní žluté světlomety inspirované závodními vozy GT podtrhují jeho sportovní DNA.
Interiér BMW M3 CS Touring je ukázkou toho, jak lze propojit sportovní DNA s moderními technologiemi a luxusem. M karbonová skořepinová sedadla nejenže vypadají skvěle, ale také dokonale podrží tělo v ostrých zatáčkách. K tomu se přidává Alcantarový volant s červeným proužkem a černé kožené výplně dveří, které podtrhují agresivní, ale sofistikovaný styl.
Ovládání vozu je maximálně intuitivní. Tlačítko Setup umožňuje detailní nastavení motoru, podvozku či brzd, zatímco M tlačítka na volantu okamžitě vyvolají uložené konfigurace. M Drive Professional přidává funkce jako M Drift Analyser nebo M Traction Control, což nadšencům motorsportu otevírá dveře k individuálním jízdním zážitkům.
Nejnovější BMW iDrive s operačním systémem 8.5 posouvá konektivitu i uživatelský komfort na novou úroveň. BMW Prohnutý displej zobrazuje nejen tradiční informace, ale i M specifické údaje, včetně tlaku a teploty pneumatik. BMW M3 CS Touring tak dokonale kombinuje výkon, technologickou vyspělost a závodní atmosféru.
Mnichovská novinka nabízí špičkovou výbavu zaměřenou na radost z jízdy i komfort každodenního používání. Součástí standardu je BMW Live Cockpit Professional s cloudovou navigací, bezdrátovým nabíjením a Wi-Fi připojením. BMW Head-Up Displej se specifickou M grafikou zajišťuje přehledné informace během dynamické jízdy.
Komfortní prvky zahrnují dvouzónovou klimatizaci, prémiový audiosystém Harman Kardon a asistenční systémy jako Parkovací asistent či varování před čelní srážkou. Volitelně lze doplnit Driving Assistant nebo BMW Drive Recorder.
Světová premiéra proběhne dnes, 30. ledna 2025 v Bathurstu, výroba začne v Mnichově. Model bude dostupný na klíčových trzích včetně Evropy, Japonska a Austrálie s dodávkami od března 2025.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?