BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring (2025)
BMW M3 CS Touring (2025), foto: BMW Group
Simon Korčo 30. ledna 2025 4:53
Sdílej:

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

BMW M3 CS Touring přináší špičkovou dynamiku díky řadovému šestiválci s výkonem 550 koní, vyladěnému podvozku a odlehčené konstrukci s rozsáhlým využitím karbonových kompozitů. Osmistupňová převodovka M Steptronic a pohon M xDrive zajišťují optimální trakci a akceleraci na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Vozidlo disponuje vysoce výkonným řadovým šestiválcem s prvky převzatými z motorsportu. Konstrukce motoru zahrnuje uzavřený blok, kovaný klikový hřídel a 3D tištěnou hlavu válců, což zajišťuje vysokou tuhost a účinnost. Díky modernizovanému systému chlazení a mazání je agregát připraven na extrémní zatížení při závodní jízdě.

Výkon 550 k a točivý moment 650 Nm jsou výsledkem zvýšeného plnicího tlaku turbodmychadel a specifického ladění řídicí jednotky. Výsledkem je akcelerace na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 300 km/h.

Zvukový projev podtrhuje sportovní charakter vozu díky titanovému výfukovému systému s elektricky ovládanými klapkami. Režimy SPORT a SPORT+ dodávají dramatický zvuk zejména při přeřazování. BMW M3 CS Touring tak spojuje špičkovou dynamiku s technologií inspirovanou závodními speciály.

Tato silniční "bestie" využívá osmistupňovou převodovku M Steptronic s Drivelogic, která nabízí tři režimy řazení – od komfortního až po okruhový. Řidič může volit mezi automatickým a manuálním řazením pomocí voliče nebo karbonových pádel na volantu.

Pohon M xDrive s aktivním diferenciálem upřednostňuje zadní kola a přizpůsobuje se jízdnímu stylu. Režim 4WD Sport zvyšuje agilitu, zatímco 2WD deaktivuje DSC pro čistý zážitek z jízdy se zadním náhonem. Výsledkem je precizní dynamika a skvělá trakce.

Vůz disponuje podvozkem naladěným s ohledem na výkon motoru a specifické rozložení hmotnosti. Elektronicky řízené tlumiče M adaptivního podvozku, řízení M Servotronic a integrovaný brzdový systém jsou individuálně přizpůsobeny pro maximální dynamiku.

Brzdný účinek zajišťují dvoudílné M brzdy nebo volitelné karbon-keramické brzdy. Standardní 19" a 20" kola lze vybavit okruhovými, sportovními nebo závodními pneumatikami. Režimy DSC a M Dynamic jsou optimalizovány pro agresivní jízdu na okruhu.

Byly využity lehké materiály ke snížení hmotnosti a zlepšení jízdní dynamiky. Díky rozsáhlému použití uhlíkových kompozitů (CFRP) na kapotě, spoileru, difuzoru a dalších částech vozu dosahuje úspory hmotnosti až 15 kg oproti standardní verzi. Další odlehčení zajišťují karbonová skořepinová sedadla a výztuhy motorového prostoru.

Kombinace vysokého výkonu a praktičnosti z něj činí jedinečný model. Zavazadlový prostor nabízí objem až 1510 litrů, přičemž exkluzivní aerodynamické prvky zlepšují chlazení a přítlak.

Design vozu zdůrazňují specifické barevné varianty, leskle černá střecha a červené detaily na masce chladiče. Unikátní žluté světlomety inspirované závodními vozy GT podtrhují jeho sportovní DNA.

Interiér BMW M3 CS Touring je ukázkou toho, jak lze propojit sportovní DNA s moderními technologiemi a luxusem. M karbonová skořepinová sedadla nejenže vypadají skvěle, ale také dokonale podrží tělo v ostrých zatáčkách. K tomu se přidává Alcantarový volant s červeným proužkem a černé kožené výplně dveří, které podtrhují agresivní, ale sofistikovaný styl.

Ovládání vozu je maximálně intuitivní. Tlačítko Setup umožňuje detailní nastavení motoru, podvozku či brzd, zatímco M tlačítka na volantu okamžitě vyvolají uložené konfigurace. M Drive Professional přidává funkce jako M Drift Analyser nebo M Traction Control, což nadšencům motorsportu otevírá dveře k individuálním jízdním zážitkům.

Nejnovější BMW iDrive s operačním systémem 8.5 posouvá konektivitu i uživatelský komfort na novou úroveň. BMW Prohnutý displej zobrazuje nejen tradiční informace, ale i M specifické údaje, včetně tlaku a teploty pneumatik. BMW M3 CS Touring tak dokonale kombinuje výkon, technologickou vyspělost a závodní atmosféru.

Mnichovská novinka nabízí špičkovou výbavu zaměřenou na radost z jízdy i komfort každodenního používání. Součástí standardu je BMW Live Cockpit Professional s cloudovou navigací, bezdrátovým nabíjením a Wi-Fi připojením. BMW Head-Up Displej se specifickou M grafikou zajišťuje přehledné informace během dynamické jízdy.

Komfortní prvky zahrnují dvouzónovou klimatizaci, prémiový audiosystém Harman Kardon a asistenční systémy jako Parkovací asistent či varování před čelní srážkou. Volitelně lze doplnit Driving Assistant nebo BMW Drive Recorder.

Světová premiéra proběhne dnes, 30. ledna 2025 v Bathurstu, výroba začne v Mnichově. Model bude dostupný na klíčových trzích včetně Evropy, Japonska a Austrálie s dodávkami od března 2025.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.