BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
BMW M3 CS Touring přináší špičkovou dynamiku díky řadovému šestiválci s výkonem 550 koní, vyladěnému podvozku a odlehčené konstrukci s rozsáhlým využitím karbonových kompozitů. Osmistupňová převodovka M Steptronic a pohon M xDrive zajišťují optimální trakci a akceleraci na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Vozidlo disponuje vysoce výkonným řadovým šestiválcem s prvky převzatými z motorsportu. Konstrukce motoru zahrnuje uzavřený blok, kovaný klikový hřídel a 3D tištěnou hlavu válců, což zajišťuje vysokou tuhost a účinnost. Díky modernizovanému systému chlazení a mazání je agregát připraven na extrémní zatížení při závodní jízdě.
Výkon 550 k a točivý moment 650 Nm jsou výsledkem zvýšeného plnicího tlaku turbodmychadel a specifického ladění řídicí jednotky. Výsledkem je akcelerace na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 300 km/h.
Zvukový projev podtrhuje sportovní charakter vozu díky titanovému výfukovému systému s elektricky ovládanými klapkami. Režimy SPORT a SPORT+ dodávají dramatický zvuk zejména při přeřazování. BMW M3 CS Touring tak spojuje špičkovou dynamiku s technologií inspirovanou závodními speciály.
Tato silniční "bestie" využívá osmistupňovou převodovku M Steptronic s Drivelogic, která nabízí tři režimy řazení – od komfortního až po okruhový. Řidič může volit mezi automatickým a manuálním řazením pomocí voliče nebo karbonových pádel na volantu.
Pohon M xDrive s aktivním diferenciálem upřednostňuje zadní kola a přizpůsobuje se jízdnímu stylu. Režim 4WD Sport zvyšuje agilitu, zatímco 2WD deaktivuje DSC pro čistý zážitek z jízdy se zadním náhonem. Výsledkem je precizní dynamika a skvělá trakce.
Vůz disponuje podvozkem naladěným s ohledem na výkon motoru a specifické rozložení hmotnosti. Elektronicky řízené tlumiče M adaptivního podvozku, řízení M Servotronic a integrovaný brzdový systém jsou individuálně přizpůsobeny pro maximální dynamiku.
Brzdný účinek zajišťují dvoudílné M brzdy nebo volitelné karbon-keramické brzdy. Standardní 19" a 20" kola lze vybavit okruhovými, sportovními nebo závodními pneumatikami. Režimy DSC a M Dynamic jsou optimalizovány pro agresivní jízdu na okruhu.
Byly využity lehké materiály ke snížení hmotnosti a zlepšení jízdní dynamiky. Díky rozsáhlému použití uhlíkových kompozitů (CFRP) na kapotě, spoileru, difuzoru a dalších částech vozu dosahuje úspory hmotnosti až 15 kg oproti standardní verzi. Další odlehčení zajišťují karbonová skořepinová sedadla a výztuhy motorového prostoru.
Kombinace vysokého výkonu a praktičnosti z něj činí jedinečný model. Zavazadlový prostor nabízí objem až 1510 litrů, přičemž exkluzivní aerodynamické prvky zlepšují chlazení a přítlak.
Design vozu zdůrazňují specifické barevné varianty, leskle černá střecha a červené detaily na masce chladiče. Unikátní žluté světlomety inspirované závodními vozy GT podtrhují jeho sportovní DNA.
Interiér BMW M3 CS Touring je ukázkou toho, jak lze propojit sportovní DNA s moderními technologiemi a luxusem. M karbonová skořepinová sedadla nejenže vypadají skvěle, ale také dokonale podrží tělo v ostrých zatáčkách. K tomu se přidává Alcantarový volant s červeným proužkem a černé kožené výplně dveří, které podtrhují agresivní, ale sofistikovaný styl.
Ovládání vozu je maximálně intuitivní. Tlačítko Setup umožňuje detailní nastavení motoru, podvozku či brzd, zatímco M tlačítka na volantu okamžitě vyvolají uložené konfigurace. M Drive Professional přidává funkce jako M Drift Analyser nebo M Traction Control, což nadšencům motorsportu otevírá dveře k individuálním jízdním zážitkům.
Nejnovější BMW iDrive s operačním systémem 8.5 posouvá konektivitu i uživatelský komfort na novou úroveň. BMW Prohnutý displej zobrazuje nejen tradiční informace, ale i M specifické údaje, včetně tlaku a teploty pneumatik. BMW M3 CS Touring tak dokonale kombinuje výkon, technologickou vyspělost a závodní atmosféru.
Mnichovská novinka nabízí špičkovou výbavu zaměřenou na radost z jízdy i komfort každodenního používání. Součástí standardu je BMW Live Cockpit Professional s cloudovou navigací, bezdrátovým nabíjením a Wi-Fi připojením. BMW Head-Up Displej se specifickou M grafikou zajišťuje přehledné informace během dynamické jízdy.
Komfortní prvky zahrnují dvouzónovou klimatizaci, prémiový audiosystém Harman Kardon a asistenční systémy jako Parkovací asistent či varování před čelní srážkou. Volitelně lze doplnit Driving Assistant nebo BMW Drive Recorder.
Světová premiéra proběhne dnes, 30. ledna 2025 v Bathurstu, výroba začne v Mnichově. Model bude dostupný na klíčových trzích včetně Evropy, Japonska a Austrálie s dodávkami od března 2025.
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.