BYD Atto 2: Čínský elektromobil z Maďarska. Startuje prodej v Evropě

BYD Atto 2
BYD Atto 2, foto: BYD
Petr Landovský DNES 17:34
Sdílej:

Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.

BYD pokračuje ve své expanzi na německém trhu, kde představila nové městské SUV Atto 2, jenž se do showroomů dostane v březnu 2025.

Automobilka, která již prodala deset milionů elektromobilů po celém světě, chce v Německu posílit svou pozici i rozšířením dealerské sítě. "BYD má sílu obsadit všechny segmenty," uvedla Maria Grazia Davino, regionální výkonná ředitelka BYD Europe, při představení vozu u Frankfurtu.

BYD s modelem Atto 2 vstupuje do důležitého segmentu kompaktních SUV a sází na bohatou základní výbavu i dlouhé záruky. "Němečtí zákazníci milují kompaktní městská SUV," říká vedení společnosti, ale zároveň přiznává, že prodeje zatím nejsou výrazné. To se má rychle změnit – BYD plánuje do konce roku rozšířit svou servisní síť ze současných 30 na 120 míst a další expanze bude následovat.

BYD sází na agresivní cenovou strategii, aby si upevnilo pozici na německém trhu. Prvních 400 kusů Atto 2 bude dostupných za zaváděcí cenu 29 990 eur, poté základní varianta vyjde na 31 990 eur. O konkrétních podmínkách pronájmu se ale zatím mlčí. Značka však nehodlá polevit – slibuje, že v roce 2025 představí "jednu až dvě novinky v každém čtvrtletí". Jak říká Davino: "Tohle je BYD Way a BYD Speed."

Společnost BYD, která se v posledních letech profiluje jako silný konkurent Tesly na poli elektrických vozidel, se stále potýká s nízkými prodeji v Evropě. Tento trend se však chystá změnit díky výstavbě nové továrny v Maďarsku, která jí umožní vyrábět vozidla přímo v Evropské unii. Tento krok je reakcí na nově zavedená cla na čínské elektromobily, která by mohla zkomplikovat přístup na evropský trh. S lokalizovanou výrobou chce BYD eliminovat dodatečné náklady a vyhnout se celním poplatkům, což by mělo podpořit její konkurenceschopnost.

Prvním modelem, který z maďarské továrny vyjede, by měl být crossover Atto 2, konkurent pro modely jako Kia EV3 nebo Peugeot e-2008. Atto 2 je vybaven elektromotorem o výkonu 177 koní a točivém momentu 290 Nm, který pohání přední kola. S kapacitou baterie 42,4 kWh se vůz chlubí dojezdem až 464 kilometrů v městském cyklu a 312 kilometrů při kombinovaném provozu. I přesto, že testy Green NCAP ukazují nižší reálný dojezd, je tento údaj stále dostatečný pro městské a příměstské použití.

V Číně je již Atto 2 v prodeji, kde cena začíná na přepočtu 325 tisících korun. V Evropě se ale očekává, že cena bude výrazně vyšší kvůli rozdílným nákladům a tržním podmínkám. Výstavba továrny v Segedínu je v plném proudu, ale její otevření je plánováno až na následující roky, takže evropský debut modelu Atto 2 může ještě nějaký čas trvat. To však nebrání společnosti BYD v optimistických výhledech na rychlý růst prodeje v regionu.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?