Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
BYD pokračuje ve své expanzi na německém trhu, kde představila nové městské SUV Atto 2, jenž se do showroomů dostane v březnu 2025.
Automobilka, která již prodala deset milionů elektromobilů po celém světě, chce v Německu posílit svou pozici i rozšířením dealerské sítě. "BYD má sílu obsadit všechny segmenty," uvedla Maria Grazia Davino, regionální výkonná ředitelka BYD Europe, při představení vozu u Frankfurtu.
BYD s modelem Atto 2 vstupuje do důležitého segmentu kompaktních SUV a sází na bohatou základní výbavu i dlouhé záruky. "Němečtí zákazníci milují kompaktní městská SUV," říká vedení společnosti, ale zároveň přiznává, že prodeje zatím nejsou výrazné. To se má rychle změnit – BYD plánuje do konce roku rozšířit svou servisní síť ze současných 30 na 120 míst a další expanze bude následovat.
BYD sází na agresivní cenovou strategii, aby si upevnilo pozici na německém trhu. Prvních 400 kusů Atto 2 bude dostupných za zaváděcí cenu 29 990 eur, poté základní varianta vyjde na 31 990 eur. O konkrétních podmínkách pronájmu se ale zatím mlčí. Značka však nehodlá polevit – slibuje, že v roce 2025 představí "jednu až dvě novinky v každém čtvrtletí". Jak říká Davino: "Tohle je BYD Way a BYD Speed."
Společnost BYD, která se v posledních letech profiluje jako silný konkurent Tesly na poli elektrických vozidel, se stále potýká s nízkými prodeji v Evropě. Tento trend se však chystá změnit díky výstavbě nové továrny v Maďarsku, která jí umožní vyrábět vozidla přímo v Evropské unii. Tento krok je reakcí na nově zavedená cla na čínské elektromobily, která by mohla zkomplikovat přístup na evropský trh. S lokalizovanou výrobou chce BYD eliminovat dodatečné náklady a vyhnout se celním poplatkům, což by mělo podpořit její konkurenceschopnost.
Prvním modelem, který z maďarské továrny vyjede, by měl být crossover Atto 2, konkurent pro modely jako Kia EV3 nebo Peugeot e-2008. Atto 2 je vybaven elektromotorem o výkonu 177 koní a točivém momentu 290 Nm, který pohání přední kola. S kapacitou baterie 42,4 kWh se vůz chlubí dojezdem až 464 kilometrů v městském cyklu a 312 kilometrů při kombinovaném provozu. I přesto, že testy Green NCAP ukazují nižší reálný dojezd, je tento údaj stále dostatečný pro městské a příměstské použití.
V Číně je již Atto 2 v prodeji, kde cena začíná na přepočtu 325 tisících korun. V Evropě se ale očekává, že cena bude výrazně vyšší kvůli rozdílným nákladům a tržním podmínkám. Výstavba továrny v Segedínu je v plném proudu, ale její otevření je plánováno až na následující roky, takže evropský debut modelu Atto 2 může ještě nějaký čas trvat. To však nebrání společnosti BYD v optimistických výhledech na rychlý růst prodeje v regionu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.