Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
BYD pokračuje ve své expanzi na německém trhu, kde představila nové městské SUV Atto 2, jenž se do showroomů dostane v březnu 2025.
Automobilka, která již prodala deset milionů elektromobilů po celém světě, chce v Německu posílit svou pozici i rozšířením dealerské sítě. "BYD má sílu obsadit všechny segmenty," uvedla Maria Grazia Davino, regionální výkonná ředitelka BYD Europe, při představení vozu u Frankfurtu.
BYD s modelem Atto 2 vstupuje do důležitého segmentu kompaktních SUV a sází na bohatou základní výbavu i dlouhé záruky. "Němečtí zákazníci milují kompaktní městská SUV," říká vedení společnosti, ale zároveň přiznává, že prodeje zatím nejsou výrazné. To se má rychle změnit – BYD plánuje do konce roku rozšířit svou servisní síť ze současných 30 na 120 míst a další expanze bude následovat.
BYD sází na agresivní cenovou strategii, aby si upevnilo pozici na německém trhu. Prvních 400 kusů Atto 2 bude dostupných za zaváděcí cenu 29 990 eur, poté základní varianta vyjde na 31 990 eur. O konkrétních podmínkách pronájmu se ale zatím mlčí. Značka však nehodlá polevit – slibuje, že v roce 2025 představí "jednu až dvě novinky v každém čtvrtletí". Jak říká Davino: "Tohle je BYD Way a BYD Speed."
Společnost BYD, která se v posledních letech profiluje jako silný konkurent Tesly na poli elektrických vozidel, se stále potýká s nízkými prodeji v Evropě. Tento trend se však chystá změnit díky výstavbě nové továrny v Maďarsku, která jí umožní vyrábět vozidla přímo v Evropské unii. Tento krok je reakcí na nově zavedená cla na čínské elektromobily, která by mohla zkomplikovat přístup na evropský trh. S lokalizovanou výrobou chce BYD eliminovat dodatečné náklady a vyhnout se celním poplatkům, což by mělo podpořit její konkurenceschopnost.
Prvním modelem, který z maďarské továrny vyjede, by měl být crossover Atto 2, konkurent pro modely jako Kia EV3 nebo Peugeot e-2008. Atto 2 je vybaven elektromotorem o výkonu 177 koní a točivém momentu 290 Nm, který pohání přední kola. S kapacitou baterie 42,4 kWh se vůz chlubí dojezdem až 464 kilometrů v městském cyklu a 312 kilometrů při kombinovaném provozu. I přesto, že testy Green NCAP ukazují nižší reálný dojezd, je tento údaj stále dostatečný pro městské a příměstské použití.
V Číně je již Atto 2 v prodeji, kde cena začíná na přepočtu 325 tisících korun. V Evropě se ale očekává, že cena bude výrazně vyšší kvůli rozdílným nákladům a tržním podmínkám. Výstavba továrny v Segedínu je v plném proudu, ale její otevření je plánováno až na následující roky, takže evropský debut modelu Atto 2 může ještě nějaký čas trvat. To však nebrání společnosti BYD v optimistických výhledech na rychlý růst prodeje v regionu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.