Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
BYD pokračuje ve své expanzi na německém trhu, kde představila nové městské SUV Atto 2, jenž se do showroomů dostane v březnu 2025.
Automobilka, která již prodala deset milionů elektromobilů po celém světě, chce v Německu posílit svou pozici i rozšířením dealerské sítě. "BYD má sílu obsadit všechny segmenty," uvedla Maria Grazia Davino, regionální výkonná ředitelka BYD Europe, při představení vozu u Frankfurtu.
BYD s modelem Atto 2 vstupuje do důležitého segmentu kompaktních SUV a sází na bohatou základní výbavu i dlouhé záruky. "Němečtí zákazníci milují kompaktní městská SUV," říká vedení společnosti, ale zároveň přiznává, že prodeje zatím nejsou výrazné. To se má rychle změnit – BYD plánuje do konce roku rozšířit svou servisní síť ze současných 30 na 120 míst a další expanze bude následovat.
BYD sází na agresivní cenovou strategii, aby si upevnilo pozici na německém trhu. Prvních 400 kusů Atto 2 bude dostupných za zaváděcí cenu 29 990 eur, poté základní varianta vyjde na 31 990 eur. O konkrétních podmínkách pronájmu se ale zatím mlčí. Značka však nehodlá polevit – slibuje, že v roce 2025 představí "jednu až dvě novinky v každém čtvrtletí". Jak říká Davino: "Tohle je BYD Way a BYD Speed."
Společnost BYD, která se v posledních letech profiluje jako silný konkurent Tesly na poli elektrických vozidel, se stále potýká s nízkými prodeji v Evropě. Tento trend se však chystá změnit díky výstavbě nové továrny v Maďarsku, která jí umožní vyrábět vozidla přímo v Evropské unii. Tento krok je reakcí na nově zavedená cla na čínské elektromobily, která by mohla zkomplikovat přístup na evropský trh. S lokalizovanou výrobou chce BYD eliminovat dodatečné náklady a vyhnout se celním poplatkům, což by mělo podpořit její konkurenceschopnost.
Prvním modelem, který z maďarské továrny vyjede, by měl být crossover Atto 2, konkurent pro modely jako Kia EV3 nebo Peugeot e-2008. Atto 2 je vybaven elektromotorem o výkonu 177 koní a točivém momentu 290 Nm, který pohání přední kola. S kapacitou baterie 42,4 kWh se vůz chlubí dojezdem až 464 kilometrů v městském cyklu a 312 kilometrů při kombinovaném provozu. I přesto, že testy Green NCAP ukazují nižší reálný dojezd, je tento údaj stále dostatečný pro městské a příměstské použití.
V Číně je již Atto 2 v prodeji, kde cena začíná na přepočtu 325 tisících korun. V Evropě se ale očekává, že cena bude výrazně vyšší kvůli rozdílným nákladům a tržním podmínkám. Výstavba továrny v Segedínu je v plném proudu, ale její otevření je plánováno až na následující roky, takže evropský debut modelu Atto 2 může ještě nějaký čas trvat. To však nebrání společnosti BYD v optimistických výhledech na rychlý růst prodeje v regionu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.