Téměř před pěti a půl lety se na frankfurtském autosalonu objevil koncept Project One. Produkční verze byla představena po dlouhé době, konkrétně v červnu loňského roku. A nyní zde máme již první sériový kus, pro šťastného zákazníka.
Mercedes-AMG One je de fakto závodní auto s homologací pro silniční provoz. Drží rekordy jako nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo na Nürburgringu , Hockenheimu a Red Bull Ringu. Za jeho rychlostí stojí přeplňovaný 1,6 litrový motor V6 odvozený z vozů Formule 1, spolupracující se čtyřmi elektromotory. Tato pohonná jednotka pochází z divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthu.
Jedno z nejpozoruhodnějších aut naší doby, AMG One s pohonem všech kol, to nemělo s přerodem z koncertu do sériového vozu vůbec snadné. To, aby hypersport s výkonem 566 koní splňoval emisní normu Euro 6, bylo jednou z největších výzev, s níž se inženýři setkali. Motor točí až 11 000 ot./min a každých 50 000 kilometrů musí projít generální opravou. Avšak u vozu tohoto typu se velký nájezd nepředpokládá.
Není známo, kdo vlastní první One, ale jezdci F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard si každý tento vůz objednal. Údajně se mezi 275 zákazníky hypersportu, , který dokáže zrychlit z 0 na 200 km/h za 7 sekund a dosáhnout rychlosti 352 km/h, patří kromě zmíněných závodníků též realitní magnát Manny Khoshbin, herec Mark Wahlberg a nebo bývalá tenisová hvězda z Rumunska Ion Țiriac
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?