Téměř před pěti a půl lety se na frankfurtském autosalonu objevil koncept Project One. Produkční verze byla představena po dlouhé době, konkrétně v červnu loňského roku. A nyní zde máme již první sériový kus, pro šťastného zákazníka.
Mercedes-AMG One je de fakto závodní auto s homologací pro silniční provoz. Drží rekordy jako nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo na Nürburgringu , Hockenheimu a Red Bull Ringu. Za jeho rychlostí stojí přeplňovaný 1,6 litrový motor V6 odvozený z vozů Formule 1, spolupracující se čtyřmi elektromotory. Tato pohonná jednotka pochází z divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthu.
Jedno z nejpozoruhodnějších aut naší doby, AMG One s pohonem všech kol, to nemělo s přerodem z koncertu do sériového vozu vůbec snadné. To, aby hypersport s výkonem 566 koní splňoval emisní normu Euro 6, bylo jednou z největších výzev, s níž se inženýři setkali. Motor točí až 11 000 ot./min a každých 50 000 kilometrů musí projít generální opravou. Avšak u vozu tohoto typu se velký nájezd nepředpokládá.
Není známo, kdo vlastní první One, ale jezdci F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard si každý tento vůz objednal. Údajně se mezi 275 zákazníky hypersportu, , který dokáže zrychlit z 0 na 200 km/h za 7 sekund a dosáhnout rychlosti 352 km/h, patří kromě zmíněných závodníků též realitní magnát Manny Khoshbin, herec Mark Wahlberg a nebo bývalá tenisová hvězda z Rumunska Ion Țiriac
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?