Téměř před pěti a půl lety se na frankfurtském autosalonu objevil koncept Project One. Produkční verze byla představena po dlouhé době, konkrétně v červnu loňského roku. A nyní zde máme již první sériový kus, pro šťastného zákazníka.
Mercedes-AMG One je de fakto závodní auto s homologací pro silniční provoz. Drží rekordy jako nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo na Nürburgringu , Hockenheimu a Red Bull Ringu. Za jeho rychlostí stojí přeplňovaný 1,6 litrový motor V6 odvozený z vozů Formule 1, spolupracující se čtyřmi elektromotory. Tato pohonná jednotka pochází z divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthu.
Jedno z nejpozoruhodnějších aut naší doby, AMG One s pohonem všech kol, to nemělo s přerodem z koncertu do sériového vozu vůbec snadné. To, aby hypersport s výkonem 566 koní splňoval emisní normu Euro 6, bylo jednou z největších výzev, s níž se inženýři setkali. Motor točí až 11 000 ot./min a každých 50 000 kilometrů musí projít generální opravou. Avšak u vozu tohoto typu se velký nájezd nepředpokládá.
Není známo, kdo vlastní první One, ale jezdci F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard si každý tento vůz objednal. Údajně se mezi 275 zákazníky hypersportu, , který dokáže zrychlit z 0 na 200 km/h za 7 sekund a dosáhnout rychlosti 352 km/h, patří kromě zmíněných závodníků též realitní magnát Manny Khoshbin, herec Mark Wahlberg a nebo bývalá tenisová hvězda z Rumunska Ion Țiriac
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.