Téměř před pěti a půl lety se na frankfurtském autosalonu objevil koncept Project One. Produkční verze byla představena po dlouhé době, konkrétně v červnu loňského roku. A nyní zde máme již první sériový kus, pro šťastného zákazníka.
Mercedes-AMG One je de fakto závodní auto s homologací pro silniční provoz. Drží rekordy jako nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo na Nürburgringu , Hockenheimu a Red Bull Ringu. Za jeho rychlostí stojí přeplňovaný 1,6 litrový motor V6 odvozený z vozů Formule 1, spolupracující se čtyřmi elektromotory. Tato pohonná jednotka pochází z divize Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthu.
Jedno z nejpozoruhodnějších aut naší doby, AMG One s pohonem všech kol, to nemělo s přerodem z koncertu do sériového vozu vůbec snadné. To, aby hypersport s výkonem 566 koní splňoval emisní normu Euro 6, bylo jednou z největších výzev, s níž se inženýři setkali. Motor točí až 11 000 ot./min a každých 50 000 kilometrů musí projít generální opravou. Avšak u vozu tohoto typu se velký nájezd nepředpokládá.
Není známo, kdo vlastní první One, ale jezdci F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard si každý tento vůz objednal. Údajně se mezi 275 zákazníky hypersportu, , který dokáže zrychlit z 0 na 200 km/h za 7 sekund a dosáhnout rychlosti 352 km/h, patří kromě zmíněných závodníků též realitní magnát Manny Khoshbin, herec Mark Wahlberg a nebo bývalá tenisová hvězda z Rumunska Ion Țiriac
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?