Šibalský pohled prototypu nového Renaultu 5

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 14. února 2021, 17:52 Google+

Kultovní auto 70. let, mrknutí oka s plně rozsvícenými světly, říká vám to něco? Samozřejmě R5! Jeho šibalský pohled je součástí našeho dědictví a prototyp Renaultu 5 představený v lednu nemůže zapřít svého předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5 | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

Nicolas Jardin, designér exteriéru prototypu, nám vypráví, jak reinterpretoval moderním způsobem tento slavný pohled původního Renaultu 5.

img-responsive

Prototyp Renault 5 | foto: Renault ČR


Ach, R5! Celý svět zná jeho nezbedný a rozpustilý pohled, který se stal stejně kultovním jako auto samotné.

Od roku 1972, kdy se začal vyrábět, Renault zosobňoval tento pohled v Les aventures de Supercar (Dobrodružství super vozidla), slavné animované reklamě. Bylo také možné setkávat se s ním na cestách během akce „Sedněte za volant“, která v té době probíhala. Renault 5, ozdobený krásnýma očima nalepenýma na světlech se tedy vydával na setkání s Francouzi. A právě tento emblematický a spřízněný pohled chtěl Nicolas Jardin zopakovat na prototypu Renaultu 5. A současně ho posunout do budoucnosti.

Od kultovního pohledu k reinterpretaci
Prototyp Renaultu 5, představený 14. ledna tohoto roku, který je předobrazem budoucího modelu elektromobilu, jenž bude dědicem R5, byl již předmětem velkého množství komentářů. Je potřeba říct, že jeho designéři brilantně reinterpretovali originální styl verze z roku 1972. Aniž by prototyp upadal do retro stylu, prozrazuje okamžitě rozpoznatelné geny svého kultovního předka. Ze srdce Technocentra, místa, kde se vyvíjejí koncepty a modely skupiny Renault, Nicolas Jardin poodhaluje genezi projektu: „Práce na prototypu nebyla práce na volné téma. Jednalo se o práci na reinterpretaci díla R5 et a jeho projekci do budoucnosti, aby z něho vzniklo moderní dílo“.

Při překreslení šibalských světel a denních potkávacích světel „vše vycházelo z linií, úhlů a paprsků přední strany původní R5. Postupně, s dalšími výkresy, vznikla zcela jiná světla, pokud jde o jejich proporce i kresbu“.

Finální, velmi propracovaná, velmi cizelovaná verze evokuje smějící se, lehce se mhouřící oči. Pokud jde o denní světla obdélníkového tvaru v dolní části, která připomínají dobové přídavné mlhové světlomety, jsou začleněna do nárazníku karosérie jako původně. „Jejich skleněné zpracování je trojrozměrné, jejich rozdělení je velmi přesné a tato světla evokují řezání laserem a odkazují na svět aerodynamiky a letectví.“

img-responsive

Prototyp Renault 5 | foto: Renault ČR

Technologie ve službách expresivity
Spojily se velmi moderní postupy s cílem přetvořit ikonický pohled R5. Zejména matriční LED technologie, která umožňuje integrovat pohyb a programovat animace pro oživení světel. To je ilustrováno zejména sekvencí při příchodu k vozidlu. Rozsvítí se nové logo auta a spustí se animace, která se rozšiřuje směrem k masce. Potom světla ožijí, jako by auto mrkalo očima. Je nemožné si tohoto mrknutí nevšimnout! „Díky matriční technologii a animacím při příchodu k vozidlu jsme mohli znovu vytvořit expresivitu a šibalský pohled původního auta.“

Ať už jde o jejich nákres, nebo jejich technologii, světla prototypu Renaultu 5 nemají na papíře mnoho společného se světly původní R5. A přece poznáváme její pohled. Povedlo se to! „Abychom mohli navázat na dědictví R5, bylo potřeba, aby auto bylo expresivní a živé. S tímto prototypem, skutečným dílem moderního designu, ztělesňujícím radost ze života à la Renault, se nám to povedlo », uzavírá Nicolas Jardin.

Vytisknout

Diskuze: Šibalský pohled prototypu nového Renaultu 5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3 přes noc pořádně zamrzla

Osm rad, jak na zamrzlá okna i jak namíchat náhradu rozmrazovače za pár korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud