Marcus vybojoval pro Peugeot druhé místo

Michal Bartoň, 28. června 2004, 14:04 Google+

Dvojnásobný světový šampión Marcus Grönholm dokončil Tureckou Rally na druhém místě, když v průběhu soutěže velmi tvrdě bojoval o vítězství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Poslední den Turecké Rally tvořily čtyři rychlostní zkoušky. Dvě ranní se jely znovu odpoledne. Na jejich tratích ležely ostré kameny a jezdci si museli poradit i s vyjetými kolejemi. Museli jet tak, aby byli dost rychlí a zároveň tak, aby jim jízda zajistila úspěšné dojetí do cíle soutěže.

Během včerejšího dne se Marcus dostal do vedení, ale bizardní problém na RZ11 ho zpomalil a o první místo připravil. Kovová část betonového sloupku totiž propíchla podlahu jeho Peugeotu a poškodila i sedačku spolujezdce Timo Rautiainena. Marcus bezprostředně po nárazu zpomalil, aby zkontroloval, zda se Timovi nic nestalo, ale v dalším průběhu soutěže již nebyl schopen ztracený čas a vedení získat zpět.

Dnešní den Fin začínal se ztrátou pětadvaceti sekund na vedoucího muže soutěže. Hned v první ranní zkoušce zajel nejrychlejší čas, čímž se ztráta na prvního zmenšila, ale na vítězství to nakonec nestačilo. Jeho Peugeot 307 WRC byl během celé soutěže spolehlivý, ačkoli podmínky byly tvrdé a teploty se šplhaly ke 40°C. Malý problém zažil na předposledním měřeném úseku, když se objevily problémy s převodovkou. Marcus byl ale schopen na přejezdu závadu odstranit a zaslouženě udržel druhé místo absolutně.

Grönholm k tomu řekl: “Byla to tvrdá soutěž a dnes jsem se navíc necítil moc dobře. Pravděpodobně jsem snědl něco špatného. Naštěstí se alespoň Timo cítí po včerejším incidentu v pořádku. Všeobecně to pro nás nebyla špatná soutěž, ale problém s převodovkou na předposlední erzetě udělal z jejího konce trochu drama. Díky radám inženýrů jsme byli schopni závadu rychle opravit. Naše druhé místo jsme si museli zasloužit tvrdou prací!“

Druhý týmový Peugeot 307 WRC řízený Harrim Rovanperäm se, bohužel, po problémech s převodovkou zastavil na konci druhé etapy a do dnešního dne již nenastoupil. Harri v průběhu soutěže zajel excelentní časy, vyšplhal se až na čtvrtou příčku průběžného pořadí a byl na nejlepší cestě získat body jak pro sebe, tak pro tým Peugeot.

Šéf týmu Peugeot Corrado Provera soutěž komentuje: “Výsledek soutěže nesplnil naše očekávání. K udržení šance na vítězství v obou šampionátech jsme potřebovali získat více bodů, než se nám podařilo. Srazily nás technické problémy vozu Harriho, který měl rozjetou výbornou soutěž. Rovněž Marcusovi jeho problémy nedovolily získat vítězství. Ještě není nic ztraceno, ale je jasné, že náš cíl, získat oba tituly, se stává těžším.“

Osmý díl šampionátu se koná v Argentině (16.-18. července). Marcus Grönholm tam minulý rok vyhrál a letos jistě bude chtít svůj triumf zopakovat.

Pořadí v cíli Turecké rallye

1. Sébastien LOEB 4:48:26.8
2. Marcus GRÖNHOLM +26.2
3. Petter SOLBERG +36.7
4. Carlos SAINZ +2:49.3
5. Francois DUVAL +4:26.8
6. Mikko HIRVONEN +6:01.1
7. Janne TUOHINO +11:44.9
8. Antony WARMBOLD +21:15.3
9. Serkan YAZICI +21:40.8
10. Gianluigi GALLI +32:08.9

Pořadí MS:

1. Loeb 53 bodů,
2. P. Solberg 44,
3. Märtin 34,
4. Grönholm 32,
5. Sainz 24,
6. Duval 23.

Pohár konstruktérů:

1. Citroën 80 bodů,
2. Ford 65,
3. Subaru 59,
4. Peugeot 47,
5. Mitsubishi 11.

Tisková zpráva Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: Marcus vybojoval pro Peugeot druhé místo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari F1 se bude prohánět po pražské ulici! - anotační foto

Ferrari F1 se bude prohánět po pražské ulici!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud