Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Ford si jde do Le Mans pro vítězství, a to s jasným odkazem na svou slavnou minulost. „Nezávodíme proto, abychom dojeli druzí,“ zaznívá sebevědomě z tábora amerického giganta. Ford Performance se tak pustí do boje s těmi nejlepšími – od Ferrari přes Porsche až po Toyotu. A cílem není nic menšího než zopakovat legendární triumfy z 60. let.
Bill Ford, výkonný předseda společnosti, neskrývá nadšení: „Le Mans je pro nás víc než závod. Je to místo, kde jsme psali historii, kde jsme porazili Ferrari a kde jsme znovu šokovali svět. A teď se vracíme, abychom to zopakovali.“ Jasně tím naznačuje, že Ford nechce být jen do počtu, ale že míří rovnou na nejvyšší stupínek.
Technické detaily nového speciálu zatím nejsou známé, ale jedno je jisté – Ford musí splnit přísná pravidla pro hybridní pohonné jednotky a výkon omezený na 500 kW. „Je to nová éra motorsportu značky Ford,“ říká Ford s tím, že v Le Mans hodlá hrát prim. A historie ukazuje, že když si modrý ovál něco usmyslí, umí soupeře pořádně potrápit.
Ford už se ve vytrvalostních závodech rozehřívá – mustang GT3 sbírá zkušenosti, zatímco značka připravuje svůj velký návrat. Připomeňme, že v roce 2016 Ford slavil v Le Mans vítězství v kategorii GTE Pro přesně 50 let po ikonickém triumfu s GT40. „Když jsme se vrátili, znovu jsme šokovali svět. Teď se těšte, co přijde dál,“ vzkazuje Ford soupeřům.
A ti si jeho comeback určitě dobře hlídají. Ferrari, které v posledních dvou ročnících Le Mans zvítězilo, ví, co znamená mít Ford v zádech. Teď se tedy rýsuje další epická kapitola soupeření, které před desítkami let změnilo motorsport. A pokud má Ford pravdu, může se klidně zopakovat další památný souboj o legendární vítězství.
Ford se vrací do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů a ještě více rozdmýchá konkurenci v FIA WEC. Společně s ním se v roce 2027 přidá také Genesis, čímž se počet velkých značek v kategorii Hypercar zvýší na deset. Šéf WEC Frédéric Lequien neskrývá nadšení: „Ford je po desetiletí synonymem úspěchu na trati i mimo ni. Jeho návrat potvrzuje rostoucí prestiž šampionátu.“
Prezident Automobile Club de l'Ouest Pierre Fillon zdůrazňuje historickou váhu tohoto okamžiku. „Po téměř 60 letech se Ford vrací do nejvyšší úrovně závodu 24 hodin Le Mans. Tato značka vždy patřila k legendám a její souboje s Ferrari se zapsaly do dějin,“ říká Fillon s odkazem na slavná vítězství Fordu GT40 v 60. letech.
Startovní pole Hypercar tak nabývá na síle a přítomnost deseti prestižních výrobců slibuje epickou podívanou. Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, BMW, Alpine, Aston Martin, Genesis a nyní i Ford – to je sestava, která Le Mans promění v ultimátní bitvu automobilek.
Ford už v minulosti ukázal, že do Le Mans nejezdí jen do počtu. V roce 2016 vyhrál třídu GTE Pro, čímž zopakoval svůj historický úspěch z roku 1966. A jak naznačuje Pierre Fillon, nevrací se proto, aby hrál druhé housle. „Ford vždy závodil s jasným cílem – vítězství. A jeho obnovený souboj s Ferrari bude nepochybně pastvou pro fanoušky motorsportu.“
Sezóna 2027 se tak už nyní rýsuje jako jedna z nejzajímavějších v historii FIA WEC. Návrat Fordu přinese další kapitolu legendárního soupeření a zvýší už tak obrovskou prestiž šampionátu. Jak dopadne nový souboj gigantů? To ukáže až trať v Le Mans.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.