Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Ford si jde do Le Mans pro vítězství, a to s jasným odkazem na svou slavnou minulost. „Nezávodíme proto, abychom dojeli druzí,“ zaznívá sebevědomě z tábora amerického giganta. Ford Performance se tak pustí do boje s těmi nejlepšími – od Ferrari přes Porsche až po Toyotu. A cílem není nic menšího než zopakovat legendární triumfy z 60. let.
Bill Ford, výkonný předseda společnosti, neskrývá nadšení: „Le Mans je pro nás víc než závod. Je to místo, kde jsme psali historii, kde jsme porazili Ferrari a kde jsme znovu šokovali svět. A teď se vracíme, abychom to zopakovali.“ Jasně tím naznačuje, že Ford nechce být jen do počtu, ale že míří rovnou na nejvyšší stupínek.
Technické detaily nového speciálu zatím nejsou známé, ale jedno je jisté – Ford musí splnit přísná pravidla pro hybridní pohonné jednotky a výkon omezený na 500 kW. „Je to nová éra motorsportu značky Ford,“ říká Ford s tím, že v Le Mans hodlá hrát prim. A historie ukazuje, že když si modrý ovál něco usmyslí, umí soupeře pořádně potrápit.
Ford už se ve vytrvalostních závodech rozehřívá – mustang GT3 sbírá zkušenosti, zatímco značka připravuje svůj velký návrat. Připomeňme, že v roce 2016 Ford slavil v Le Mans vítězství v kategorii GTE Pro přesně 50 let po ikonickém triumfu s GT40. „Když jsme se vrátili, znovu jsme šokovali svět. Teď se těšte, co přijde dál,“ vzkazuje Ford soupeřům.
A ti si jeho comeback určitě dobře hlídají. Ferrari, které v posledních dvou ročnících Le Mans zvítězilo, ví, co znamená mít Ford v zádech. Teď se tedy rýsuje další epická kapitola soupeření, které před desítkami let změnilo motorsport. A pokud má Ford pravdu, může se klidně zopakovat další památný souboj o legendární vítězství.
Ford se vrací do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů a ještě více rozdmýchá konkurenci v FIA WEC. Společně s ním se v roce 2027 přidá také Genesis, čímž se počet velkých značek v kategorii Hypercar zvýší na deset. Šéf WEC Frédéric Lequien neskrývá nadšení: „Ford je po desetiletí synonymem úspěchu na trati i mimo ni. Jeho návrat potvrzuje rostoucí prestiž šampionátu.“
Prezident Automobile Club de l'Ouest Pierre Fillon zdůrazňuje historickou váhu tohoto okamžiku. „Po téměř 60 letech se Ford vrací do nejvyšší úrovně závodu 24 hodin Le Mans. Tato značka vždy patřila k legendám a její souboje s Ferrari se zapsaly do dějin,“ říká Fillon s odkazem na slavná vítězství Fordu GT40 v 60. letech.
Startovní pole Hypercar tak nabývá na síle a přítomnost deseti prestižních výrobců slibuje epickou podívanou. Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, BMW, Alpine, Aston Martin, Genesis a nyní i Ford – to je sestava, která Le Mans promění v ultimátní bitvu automobilek.
Ford už v minulosti ukázal, že do Le Mans nejezdí jen do počtu. V roce 2016 vyhrál třídu GTE Pro, čímž zopakoval svůj historický úspěch z roku 1966. A jak naznačuje Pierre Fillon, nevrací se proto, aby hrál druhé housle. „Ford vždy závodil s jasným cílem – vítězství. A jeho obnovený souboj s Ferrari bude nepochybně pastvou pro fanoušky motorsportu.“
Sezóna 2027 se tak už nyní rýsuje jako jedna z nejzajímavějších v historii FIA WEC. Návrat Fordu přinese další kapitolu legendárního soupeření a zvýší už tak obrovskou prestiž šampionátu. Jak dopadne nový souboj gigantů? To ukáže až trať v Le Mans.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?