Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Ford si jde do Le Mans pro vítězství, a to s jasným odkazem na svou slavnou minulost. „Nezávodíme proto, abychom dojeli druzí,“ zaznívá sebevědomě z tábora amerického giganta. Ford Performance se tak pustí do boje s těmi nejlepšími – od Ferrari přes Porsche až po Toyotu. A cílem není nic menšího než zopakovat legendární triumfy z 60. let.
Bill Ford, výkonný předseda společnosti, neskrývá nadšení: „Le Mans je pro nás víc než závod. Je to místo, kde jsme psali historii, kde jsme porazili Ferrari a kde jsme znovu šokovali svět. A teď se vracíme, abychom to zopakovali.“ Jasně tím naznačuje, že Ford nechce být jen do počtu, ale že míří rovnou na nejvyšší stupínek.
Technické detaily nového speciálu zatím nejsou známé, ale jedno je jisté – Ford musí splnit přísná pravidla pro hybridní pohonné jednotky a výkon omezený na 500 kW. „Je to nová éra motorsportu značky Ford,“ říká Ford s tím, že v Le Mans hodlá hrát prim. A historie ukazuje, že když si modrý ovál něco usmyslí, umí soupeře pořádně potrápit.
Ford už se ve vytrvalostních závodech rozehřívá – mustang GT3 sbírá zkušenosti, zatímco značka připravuje svůj velký návrat. Připomeňme, že v roce 2016 Ford slavil v Le Mans vítězství v kategorii GTE Pro přesně 50 let po ikonickém triumfu s GT40. „Když jsme se vrátili, znovu jsme šokovali svět. Teď se těšte, co přijde dál,“ vzkazuje Ford soupeřům.
A ti si jeho comeback určitě dobře hlídají. Ferrari, které v posledních dvou ročnících Le Mans zvítězilo, ví, co znamená mít Ford v zádech. Teď se tedy rýsuje další epická kapitola soupeření, které před desítkami let změnilo motorsport. A pokud má Ford pravdu, může se klidně zopakovat další památný souboj o legendární vítězství.
Ford se vrací do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů a ještě více rozdmýchá konkurenci v FIA WEC. Společně s ním se v roce 2027 přidá také Genesis, čímž se počet velkých značek v kategorii Hypercar zvýší na deset. Šéf WEC Frédéric Lequien neskrývá nadšení: „Ford je po desetiletí synonymem úspěchu na trati i mimo ni. Jeho návrat potvrzuje rostoucí prestiž šampionátu.“
Prezident Automobile Club de l'Ouest Pierre Fillon zdůrazňuje historickou váhu tohoto okamžiku. „Po téměř 60 letech se Ford vrací do nejvyšší úrovně závodu 24 hodin Le Mans. Tato značka vždy patřila k legendám a její souboje s Ferrari se zapsaly do dějin,“ říká Fillon s odkazem na slavná vítězství Fordu GT40 v 60. letech.
Startovní pole Hypercar tak nabývá na síle a přítomnost deseti prestižních výrobců slibuje epickou podívanou. Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, BMW, Alpine, Aston Martin, Genesis a nyní i Ford – to je sestava, která Le Mans promění v ultimátní bitvu automobilek.
Ford už v minulosti ukázal, že do Le Mans nejezdí jen do počtu. V roce 2016 vyhrál třídu GTE Pro, čímž zopakoval svůj historický úspěch z roku 1966. A jak naznačuje Pierre Fillon, nevrací se proto, aby hrál druhé housle. „Ford vždy závodil s jasným cílem – vítězství. A jeho obnovený souboj s Ferrari bude nepochybně pastvou pro fanoušky motorsportu.“
Sezóna 2027 se tak už nyní rýsuje jako jedna z nejzajímavějších v historii FIA WEC. Návrat Fordu přinese další kapitolu legendárního soupeření a zvýší už tak obrovskou prestiž šampionátu. Jak dopadne nový souboj gigantů? To ukáže až trať v Le Mans.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?