Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Porsche si na 24hodinovce v Daytoně připsalo historické 20. celkové vítězství. Vozy Porsche 963 s číslem 7, pilotované Felipem Nasrem, Nickem Tandym a Laurensem Vanthoorem, dokázaly vyhrát v napínavém závěru.
Felipe Nasr, bývalý pilot formule 1, rozhodl o vítězství přibližně 20 minut před koncem závodu, když efektivně předjel svého týmového kolegu Matta Campbella, jenž jel v Porsche #6 s Kevinem Estrem a Mathieu Jaminetem.
Tento triumf znamenal pro Nasra druhé vítězství v řadě v Daytoně. Na třetím místě skončila posádka s Acurou #60, kde se střídali Tom Blomqvist, Colin Braun, Scott Dixon a Felix Rosenqvist.
Porsche slaví vítězství, ale pro BMW to byla jiná kapitola plná zklamání. Vůz BMW #24, s Philippem Engem, Driesem Vanthoorem, bývalým pilotem F1 Kevinem Magnussenem a Raffaelem Marciello, bojoval až do posledního momentu o vítězství, které by pro ně znamenalo první triumf v Daytoně od roku 1976. Nakonec však skončili pouze čtvrtí. Důvodem byla nehoda, kdy Dries Vanthoor, zhruba hodinu před koncem závodu, při útoku narazil do Porsche #6. Kvůli poškození přední části vozu museli zajet do boxů, což je připravilo o umístění na stupních vítězů.
Druhé BMW M Hybrid V8 (#25), s René Rastem, Marcem Wittmannem, Sheldonem van der Lindem a Robinem Frijnsem, se po problémech s výměnou brzd umístilo až na sedmém místě, ztrácelo dvě kola. Skvělé výkony ale předvedl mistr světa Formule E Pascal Wehrlein, který v soukromém Porsche 963 JDC Millera skončil na šesté pozici při svém debutu v Daytoně.
Němečtí jezdci dominovali také ve třídách GTD-Pro a GTD. V GTD-Pro zvítězil Ford Mustang GT3 #65, jehož pilotem byl Christopher Mies. Třetí místo v této třídě obsadil druhý Mustang GT3, ve kterém jel bývalý šampion DTM Mike Rockenfeller. V kategorii GTD si triumf připsali Marvin Kirchhöfer a Lars Kern, kteří v Corvette Z06 vyhráli a od hlavního sponzora Rolex si odnesli dvoje hodinky.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?