Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Porsche si na 24hodinovce v Daytoně připsalo historické 20. celkové vítězství. Vozy Porsche 963 s číslem 7, pilotované Felipem Nasrem, Nickem Tandym a Laurensem Vanthoorem, dokázaly vyhrát v napínavém závěru.
Felipe Nasr, bývalý pilot formule 1, rozhodl o vítězství přibližně 20 minut před koncem závodu, když efektivně předjel svého týmového kolegu Matta Campbella, jenž jel v Porsche #6 s Kevinem Estrem a Mathieu Jaminetem.
Tento triumf znamenal pro Nasra druhé vítězství v řadě v Daytoně. Na třetím místě skončila posádka s Acurou #60, kde se střídali Tom Blomqvist, Colin Braun, Scott Dixon a Felix Rosenqvist.
Porsche slaví vítězství, ale pro BMW to byla jiná kapitola plná zklamání. Vůz BMW #24, s Philippem Engem, Driesem Vanthoorem, bývalým pilotem F1 Kevinem Magnussenem a Raffaelem Marciello, bojoval až do posledního momentu o vítězství, které by pro ně znamenalo první triumf v Daytoně od roku 1976. Nakonec však skončili pouze čtvrtí. Důvodem byla nehoda, kdy Dries Vanthoor, zhruba hodinu před koncem závodu, při útoku narazil do Porsche #6. Kvůli poškození přední části vozu museli zajet do boxů, což je připravilo o umístění na stupních vítězů.
Druhé BMW M Hybrid V8 (#25), s René Rastem, Marcem Wittmannem, Sheldonem van der Lindem a Robinem Frijnsem, se po problémech s výměnou brzd umístilo až na sedmém místě, ztrácelo dvě kola. Skvělé výkony ale předvedl mistr světa Formule E Pascal Wehrlein, který v soukromém Porsche 963 JDC Millera skončil na šesté pozici při svém debutu v Daytoně.
Němečtí jezdci dominovali také ve třídách GTD-Pro a GTD. V GTD-Pro zvítězil Ford Mustang GT3 #65, jehož pilotem byl Christopher Mies. Třetí místo v této třídě obsadil druhý Mustang GT3, ve kterém jel bývalý šampion DTM Mike Rockenfeller. V kategorii GTD si triumf připsali Marvin Kirchhöfer a Lars Kern, kteří v Corvette Z06 vyhráli a od hlavního sponzora Rolex si odnesli dvoje hodinky.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.