Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Porsche si na 24hodinovce v Daytoně připsalo historické 20. celkové vítězství. Vozy Porsche 963 s číslem 7, pilotované Felipem Nasrem, Nickem Tandym a Laurensem Vanthoorem, dokázaly vyhrát v napínavém závěru.
Felipe Nasr, bývalý pilot formule 1, rozhodl o vítězství přibližně 20 minut před koncem závodu, když efektivně předjel svého týmového kolegu Matta Campbella, jenž jel v Porsche #6 s Kevinem Estrem a Mathieu Jaminetem.
Tento triumf znamenal pro Nasra druhé vítězství v řadě v Daytoně. Na třetím místě skončila posádka s Acurou #60, kde se střídali Tom Blomqvist, Colin Braun, Scott Dixon a Felix Rosenqvist.
Porsche slaví vítězství, ale pro BMW to byla jiná kapitola plná zklamání. Vůz BMW #24, s Philippem Engem, Driesem Vanthoorem, bývalým pilotem F1 Kevinem Magnussenem a Raffaelem Marciello, bojoval až do posledního momentu o vítězství, které by pro ně znamenalo první triumf v Daytoně od roku 1976. Nakonec však skončili pouze čtvrtí. Důvodem byla nehoda, kdy Dries Vanthoor, zhruba hodinu před koncem závodu, při útoku narazil do Porsche #6. Kvůli poškození přední části vozu museli zajet do boxů, což je připravilo o umístění na stupních vítězů.
Druhé BMW M Hybrid V8 (#25), s René Rastem, Marcem Wittmannem, Sheldonem van der Lindem a Robinem Frijnsem, se po problémech s výměnou brzd umístilo až na sedmém místě, ztrácelo dvě kola. Skvělé výkony ale předvedl mistr světa Formule E Pascal Wehrlein, který v soukromém Porsche 963 JDC Millera skončil na šesté pozici při svém debutu v Daytoně.
Němečtí jezdci dominovali také ve třídách GTD-Pro a GTD. V GTD-Pro zvítězil Ford Mustang GT3 #65, jehož pilotem byl Christopher Mies. Třetí místo v této třídě obsadil druhý Mustang GT3, ve kterém jel bývalý šampion DTM Mike Rockenfeller. V kategorii GTD si triumf připsali Marvin Kirchhöfer a Lars Kern, kteří v Corvette Z06 vyhráli a od hlavního sponzora Rolex si odnesli dvoje hodinky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.