Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Jednou z výzev pro rozšiřování infrastruktury pro dodávky vodíku je potřeba výdejních stojanů na vodík, které by dokázaly rychleji doplňovat palivo do lehkých i těžkých vozidel s palivovými články.
Nová technologie Twin Mid Flow řeší tuto výzvu tím, že obsahuje duální trysku s vyšším průtokem, která umožňuje, aby jeden výdejní stojan vodíku natankoval těžká vozidla za méně než 10 minut a lehká vozidla za méně než pět minut. Tato inovace odstraňuje potřebu dvou různých typů výdejních stojanů na každé čerpací stanici.
Praktickým přínosem je, že 40tunový nákladní automobil nebo kamion bude moci natankovat palivo na dojezd 600 km za pouhých osm minut a na dojezd 900 km za pouhých 12 minut.
Náklady na instalaci těchto vodíkových čerpacích stanic budou výrazně nižší, což pomůže urychlit jejich zavádění v souladu s cílem stanoveným nařízením Evropské unie o infrastruktuře pro alternativní paliva (AFIR), podle něhož mají být do roku 2030 veřejně přístupné vodíkové stanice rozmístěny na každých 200 km podél sítí transevropské dopravní sítě.
Prostřednictvím nově podepsané dohody poskytne Toyota zkušební stanici a nákladní vozidlo vybavené technologií Twin Mid Flow. Společnosti Hydrogen Refueling Solutions a ENGIE vyvinou vodíkové čerpací stanice nové generace kompatibilní s touto inovací, které budou od čtvrtého čtvrtletí roku 2025 testovány v rámci projektu RHeaDHy.
„Spojením našich odborných znalostí urychlíme zavádění vodíkových stanic v Evropě i ve světě, zkrátíme dobu tankování a učiníme stanice dostupnějšími a nákladově efektivnějšími. Společně pokládáme základy pro budoucnost, v níž bude vodík hrát ústřední roli v dekarbonizaci dopravy na celém světě,“ řekl Hassen Rachedi, generální ředitel a zakladatel společnosti Hydrogen Refueling Solutions.
Společnost Hydrogen Refuelling Solutions je jedním z předních světových výrobců vysokokapacitních vodíkových čerpacích stanic. Společnost HRS nabízí kompletní a jedinečnou řadu modulárních a škálovatelných stanic. Součástí jejích prostor je zkušební areál, jediný svého druhu v Evropě, který slouží k testování a zkoušení řady stanic a k vývoji budoucích produktů a řešení pro trh vodíkové mobility.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?